Skocz do zawartości

Meriva 17 cdti zimny gaśnie i faluje


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich użytkowników Opla Merivy 1.7 CDTI. Od kilku dni szukam przyczyny falowania na obrotach i gaśnięcia mojego silnika ale z Waszych wpisów wydaje mi się że znalazłem usterkę nieszczęsny zawór!!!! I właśnie mam tylko pytanko czy może ktoś zna dobrego mechanika który zna temat wymiany takiego zaworu a nie ceni się za wiele. Czytałem że można zrobić to we własnym zakresie ale ja mam dwie lewe ręce do takich rzeczy. Mieszkam we Włocławku. A i jeszcze jednym chciałbym się z Wami podzielić kupując te auto myślałem że jest nie zawodne ale niestety bardzo się zawiodłem to już trzecia usterka w przeciągu roku czasu, albo miałem dużego pecha kupując ten model. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/6/#findComment-475001
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie ma aut niezawodnych, zawsze może się coś zepsuć...

 

A co do wymiany zaworu to koszt nie jest wielki w aso płaciłem coś 150zł, to normalny mechanik weźmie połowę pewnie, a gdzie to nie wiem ale jedź choćby do bosch service...

 

A co do zaworu to usterka która spotka każdego użytkownika tego auta prędzej czy później...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/6/#findComment-475058
Udostępnij na innych stronach

Marmi - nie wywołuj wilka z lasu. Ja mam problem, ze nawet na ciepłym silniku trzyma mi na biegu jałowym ok. 900-950 obr/min. Błędów brak. Mają mi jutro w ASO trochę obniżyć TECHem - podobno się da. Napiszę co i jak.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/6/#findComment-475064
Udostępnij na innych stronach

bania silnik Z17DTH do połowy roku chyba 05 ma stary typ scv i padnie w końcu nie ma na to żadnej rady...

 

Silnik Z17DTR jest od tego problemu wolny...

 

A co do obrotów oczywiście istnieje możliwość ich zmiany kompem, do góry i na dół..

Edytowane przez marmi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/6/#findComment-475140
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem, ze napiszę, a więc - generalnie mam skopane gdzieś połączenie czujnika temperatury zewnętrznej. Dziś w ASO podłączyłem techa i tester opisywał "zalecane obroty 900/min" i tyle było, z tym że TID wyświetlał -- stopni C. Poruszałem kostką czujnika i na wyświetlaczu pokazało się najpierw - 18 stopni, a tech na to ze zalecane obroty jałowe to 950 obr/min. Jak czujnik pokazał że niby jest -38,5 stopnia to tech zalecił obroty 1000/min. Serwisant mi powiedział - zrób coś z czujnikiem i przyjedź jeszcze raz to ustawimy na 800.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/6/#findComment-475154
Udostępnij na innych stronach

popsikaj kostkę sprejem elektrycznym, jak nic nie da sprawdź kable przy niej, na końcu wymiana czujnika...

 

Komputer zaleca obroty zgodnie z temperatrurą powietrza z czujnika, ale nie można ustawić sztywno na 800obr w kazdym zakresie temperatury, bo nie będzie silnik pracował ok...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/6/#findComment-475155
Udostępnij na innych stronach

popsikaj kostkę sprejem elektrycznym, jak nic nie da sprawdź kable przy niej, na końcu wymiana czujnika...

 

Komputer zaleca obroty zgodnie z temperatrurą powietrza z czujnika, ale nie można ustawić sztywno na 800obr w kazdym zakresie temperatury, bo nie będzie silnik pracował ok...

Marmi .. nie masz racji .. :( .. można ja ustawić, ale to nie jest żadna naprawa ..

tak jak powiedziałeś w zależności od temperatury silnika, temperatury zewnętrznej i jeszcze kilku innych parametrów ECM (ECU) ustawia odpowiednie wolne obroty silnika. W zależności od modelów głownie 850 obr/min ale zdarza się i 800 obr/min.

 

Z tego co opisuje Bania chodzi o czujnik temperatury zewnętrznej .. i normalnym jest, że temperatura niższa, obroty wchodzą na wyższe.

 

Co do obrotów i falowania .. w większości rzeczywiście jest to problem zaworów SCV .. ale zawór ten jest niestety zazwyczaj problemem dla tych, którzy nie dbają o samochód, również mechaników, którzy nieprawidłowo ich serwisują. Wymiana filtra paliwa nie polega na wyciągnięciu wkładu i włożeniu nowego. Należy odłączyć przewody, umyć wnętrze filtra, włożyć wkład i zalać filtr czystym paliwem. Oczywiście jakość paliwa na których się tankuje ma też znaczenie.

 

Ponadto nie zawsze falowanie obrotów jest problemem zaworu. Czasami są to ustawienia w ECM (ECU). Są również dwa parametry, które czasami ulegną zmianie i wystarczy ponowne ustawienie i silnik zaczyna pracować poprawnie: tzw. pump learning (min. vartośc dla pompy paliwa) oraz small quantity injection learning (nauka małych dawek).

 

A przysłowie jak dbasz tak potem masz .. jest prawdziwe :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/6/#findComment-475185
Udostępnij na innych stronach

Marmi .. nie masz racji .. :-( .. można ja ustawić, ale to nie jest żadna naprawa ..

Złapałeś mnie na literówce miało być nie wolno, wiem że można ustawić obroty sztywno, bo sam tak zrobiłem kiedyś i śkończyło się nieprawidłową pracą silnika...

 

 

Co do obrotów i falowania .. w większości rzeczywiście jest to problem zaworów SCV .. ale zawór ten jest niestety zazwyczaj problemem dla tych, którzy nie dbają o samochód, również mechaników, którzy nieprawidłowo ich serwisują.

Niestety tu nie masz racji, wymiana filtra nawet co 10tyś i nawet porządne serwisowanie auta nic tu nie da, zawór scv starego typu jest źle skonstruowany, chodzi o brak dziurek przepuszczających paliwo na ruchomym wałku i choćbyś nie wiem co robił i tak po pewnym czasie zacznie się zacierać..

 

Jak źle pójdzie to zanim zacznie dawać objawy w postaci latających obrotów na zimno i gaśnięcią silnika, to zacznie produkować opiłki...

 

Po drugie pamiętaj że paliwo z baku idzie najpierw do pompy cr potem do filtra i do wtrysków, więc wymiana filtra włącznie z myciem zasobnika nie ma tu nic do rzeczy...

Edytowane przez marmi
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/page/6/#findComment-475239
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności