Skocz do zawartości

Kontrolka emisji, co to moze byc? brak pomyslow


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Opla Astre G 1.7 CDTI (Z17DTL), 2004r.

Od dluzszego czasu mecze sie z swiecaca kontrolka emisji (taki zolty silniczek z kluczykiem).

Bylem juz z tym tematem kilka razy u mechanika i sprawdzal mi juz:

 

- EGR

- wymiana elektrozaworu

- sprawdzenie vacum pompy

- sprawdzenie szczelnosci wezykow w ukladzie turbo

- turbina chodzi bardzo dobrze

 

Czasami auto chodzi super, ladnie przyspiesza, a za ktoryms razem gdy odpale to ma mula gdy wciskam gaz do dechy, obroty wili maksymalnie ida do 3500 tak jakby sie wlaczal tryb awaryjny. Po chwili jazdy jest juz ok i tak w kolko. Kontrolka czasami gasnie na jakis czas, a pozniej znowu sie zapala.

Nie mam juz pomyslow co to moze byc. Czy to moze byc tez wina swiec, oleju, przeplywomierza?

 

Blad jaki mi pokazuje komputer to dokladnie:

 

P0105 Czujnik cisnienia absol. kolektora i cisnienia atmosferycznego - usterka

 

Prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47993-kontrolka-emisji-co-to-moze-byc-brak-pomyslow/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dalej to samo ... nie mam sily

Pali sie kontrolka i czasami mam moc, a czasami nie mam i max 3500 obrotow. Nawet bez wylaczania silnika czasami gdy brak mocy to po chwili jest.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47993-kontrolka-emisji-co-to-moze-byc-brak-pomyslow/#findComment-417035
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 8.12.2011 o 06:38, intense napisał:

P0105 Czujnik cisnienia absol. kolektora i cisnienia atmosferycznego - usterka

 

Zacznij od sprawdzenia czujnika cisnienia na kolektorze ssącym. (tak jak sugeruje błąd). Niekiedy wystarczy go wyczyścić z nagaru. To możesz wykonać samodzielnie. Czyścisz aż bedzie srebro płytki w środku widoczne.

Błąd może tez generować zawór regulacji podciśnienia turbiny. On jest odpowiedzialny za właściwe cisnienie doładowania w zależności od potrzeb silnika. Powoduje również całkowity zanik podciśnienia kiedy zdejmujesz nogę z gazu (obejście). Najczęściej jego niewłaściwe działanie pojawia się po mocnym rozgrzaniu silnika (lub większym przelocie km).

 

pozdr. widaw

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47993-kontrolka-emisji-co-to-moze-byc-brak-pomyslow/#findComment-417077
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 8.12.2011 o 21:06, widaw napisał:

Zacznij od sprawdzenia czujnika cisnienia na kolektorze ssącym. (tak jak sugeruje błąd). Niekiedy wystarczy go wyczyścić z nagaru. To możesz wykonać samodzielnie. Czyścisz aż bedzie srebro płytki w środku widoczne.

Błąd może tez generować zawór regulacji podciśnienia turbiny. On jest odpowiedzialny za właściwe cisnienie doładowania w zależności od potrzeb silnika. Powoduje również całkowity zanik podciśnienia kiedy zdejmujesz nogę z gazu (obejście). Najczęściej jego niewłaściwe działanie pojawia się po mocnym rozgrzaniu silnika (lub większym przelocie km).

 

pozdr. widaw

 

Czujnik cisnienia to innaczej map sensor tak? Mialem wymieniany i jest identycznie.

Czy mozesz mi wkleic linka jak wyglada zawor regulacji podcisnienia turbiny? Jesli sie nie myle tez mialem wymieniany.

 

Czy to jest ta czesc? Zawór podcisnienia

Wlasnie ta kupilem i wymienilem.

 

A wczesniej map sensor tez wymienialem: Map sensor

 

Wiec co jeszcze zostalo do sprawdzenia?

Ta kontrolka czasami sie pojawia, a czasami sama znika. Odpalam auto i caly czas swieci, a czasami po odpaleniu auta zaswieci sie i znika.

Jesli chodzi o moc auta to raz mam, a raz nie. Tak samo czasami jak swieci kontrolka to moc jest, a pozniej po chwili nie ma.

Nie musze nawet wylaczac silnika gdy nie ma mocy. Przejade kawalek i znowu jest.

 

Czy ten blad moze wyskakiwac jesli dawno nie byl wymieniany olej? Czy ma to jakies znaczenie?

Edytowane przez intense

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47993-kontrolka-emisji-co-to-moze-byc-brak-pomyslow/#findComment-417102
Udostępnij na innych stronach

Poobserwowalem troche zachowanie auta i to jest tak:

 

Odpalam auto i swieci sie caly czas kontrolka.

Chodzi dobrze, pare razy przygazuje do 5000 obrotow i za chwile juz moge przygazowac max do 3500 obrotow i wchodzi w tryb awaryjny, wtedy duzo bardziej dymi z rury.

Odlaczylem map sensor i odpalilem auto, identyczne zachowanie do 3500 obrotow i dymi mocno. Oczywiscie od razu po odpaleniu auta juz jest tryb awaryjny.

 

Wyglada na to, ze cos jest nie tak z map sensorem albo z kablami, moze cos nie styka?

Poruszalem kabelki i to samo. Nie wyglada zeby cos tam bylo zasniedziale.

Ten map byl wymieniany, czy ten tez jest uszkodzony?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47993-kontrolka-emisji-co-to-moze-byc-brak-pomyslow/#findComment-417133
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.12.2011 o 10:49, intense napisał:

Ten map byl wymieniany, czy ten tez jest uszkodzony?

 

No cóż... jak nie podmienisz ze sprawnego auta lub nowego to sie nie dowiesz. Ale wszystko wskazuje że kupiłeś używki, i ich stan nie jest 100% pewny.

Zawór podciśnienia ten z Twojego zdjęcia - o nim właśnie pisałem. Jest rozbieralny! Możesz sprawdzić jego stan i wyczyścić.

99% wypadków niewłaściwego działania, spowodowane jest zanieczyszczeniem i zacieraniem się zaworu. Działa, ale z dużym opóźnieniem, co generuje błędy w komputerze.

Opis rozbiórki i naprawy znajdziesz tu:

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/15263-elektrozawor_vgt_overboost_operation_manual.html

Edytowane przez widaw

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47993-kontrolka-emisji-co-to-moze-byc-brak-pomyslow/#findComment-417158
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.12.2011 o 14:50, widaw napisał:

No cóż... jak nie podmienisz ze sprawnego auta lub nowego to sie nie dowiesz. Ale wszystko wskazuje że kupiłeś używki, i ich stan nie jest 100% pewny.

Zawór podciśnienia ten z Twojego zdjęcia - o nim właśnie pisałem. Jest rozbieralny! Możesz sprawdzić jego stan i wyczyścić.

99% wypadków niewłaściwego działania, spowodowane jest zanieczyszczeniem i zacieraniem się zaworu. Działa, ale z dużym opóźnieniem, co generuje błędy w komputerze.

Opis rozbiórki i naprawy znajdziesz tu:

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/15263-elektrozawor_vgt_overboost_operation_manual.html

 

No tak tylko, ze te objawy sa spowodowane przez map sensor, a nie elektrozawor.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47993-kontrolka-emisji-co-to-moze-byc-brak-pomyslow/#findComment-417163
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.12.2011 o 15:02, intense napisał:

No tak tylko, ze te objawy sa spowodowane przez map sensor, a nie elektrozawor.

 

Niekoniecznie. Map sensor sygnalizuje niewłaściwy stan ciśnienia w dolocie. Nie wiesz czy jest przekroczone (przeładowanie) czy zbyt niskie (niedoładowanie). To jest chwilowa usterka i nie zostaje zapamiętana w ECM.

Bład wskazujący na map sensor - może być skutkiem a nie przyczyną.

Musiałbyś pojeździć z podpiętym opcom'em i lapkiem - żeby "on line", zczytać stany ciśnienia odczytane przez map sensor i jakich stanów oczekuje ECM. Pozwoliłoby to odczytać tez czy to przeładowanie czy niedoładowanie.

 

Kombinowac nie ma co. Podmień map sensor, jak nie pomoże to rozbiórka zaworu i ewentualna kontrola gruszki na turbinie. Jak nie pomoże pozostaje opcom.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47993-kontrolka-emisji-co-to-moze-byc-brak-pomyslow/#findComment-417170
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.12.2011 o 16:01, widaw napisał:

Niekoniecznie. Map sensor sygnalizuje niewłaściwy stan ciśnienia w dolocie. Nie wiesz czy jest przekroczone (przeładowanie) czy zbyt niskie (niedoładowanie). To jest chwilowa usterka i nie zostaje zapamiętana w ECM.

Bład wskazujący na map sensor - może być skutkiem a nie przyczyną.

Musiałbyś pojeździć z podpiętym opcom'em i lapkiem - żeby "on line", zczytać stany ciśnienia odczytane przez map sensor i jakich stanów oczekuje ECM. Pozwoliłoby to odczytać tez czy to przeładowanie czy niedoładowanie.

 

Kombinowac nie ma co. Podmień map sensor, jak nie pomoże to rozbiórka zaworu i ewentualna kontrola gruszki na turbinie. Jak nie pomoże pozostaje opcom.

 

Map sensor wymienialem to drugi by byl tez zly? hmm .. zawor tez byl wymieniony...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47993-kontrolka-emisji-co-to-moze-byc-brak-pomyslow/#findComment-417184
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności