Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mój problem polega na tym że po wymianie paska (Gates)i rolek (TNT)słyszę wyraźne wycie z układu rozrządu.Głośna praca wzmaga się wprost proporcjonalnie do rosnącej temperatury silnika.Mój mechanik myślał że to wina paska więc wymieniłem pasek Dayco na Gates-a i nic to nie pomogło.Na pasku Dayco wył tylko na biegu jałowym , teraz na pasku Gatesa wyje cały czas.Proszę o poradę bo już nie wiem co robić.Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika w trybie pilnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie domyslam po zdjeciu paska wielorowkowego dzwieki nadal sa slyszalne,moze pompa wody ma dosc,albo pasek ociera gdzies o oslone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie domyslam po zdjeciu paska wielorowkowego dzwieki nadal sa slyszalne,moze pompa wody ma dosc,albo pasek ociera gdzies o oslone?

Kiedyś wymieniałem pasek rozrządu w sceniku. Robiłem to gratisowo koledze. Ponieważ się śpieszyłem to nie założyłem paska wieloklinowego do klimy i alternatora. Kolo stwierdził, że to bułka z masłem założy sam. Sprawa wydaje się prosta. Na drugi dzień telefon, że w aucie piszczy jak cholera. Przyjeżdżam i co się okazuje. Pasek na alternatorze przekoszony o jeden rowek. Piszczy jak diabli.Naprawa minuta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Typowy błąd popełniany przez mechaników przy wymianie rozrządu w tym silniku, to dokręcanie rolki napinającej paska rozrządu bez skontrowania jej kluczem imbus, co powoduje że w trakcie dokręcania rolka się obraca napinając bardzo mocno pasek.Wycie rozrządu to typowy objaw zbyt dużego napięcia paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pompy nie wymieniałem ,ale mój dżwięk jest inny niz ten z filmiku.Jak silnik jest zimny paska nie słychać , słyszalny jest w zakresie temperatur od 70 do 80stopni Celcjusza.Gdy silnik ma już 85 stopni znów sie prawie wycisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam problem z paskiem rozwiązał się po czwartej próbie.Najpierw wymieniłem pasek Dayco na Gatesa przy rolkach TNT.Niestety po wymianie żadnych zmian tzn po rozgrzaniu silnika do temperatury 70 stopni C zaczynała się głośna praca rozrządu (wyraźne wycie paska).Następny etap wymiana rolki napinającej TNT na INNA.Mała poprawa tzn. pasek wyje ale trochę ciszej lecz nadal uciążliwie.Kolejny demontaż i tu uwaga wymiana paska Gatesa na Contitecha (Continental) ,czyli rolka napinająca INNA ,rolka prowadząca TNT i pasek CONTITECH dopiero wyciszyły rozrząd.Moja dobra rada dla innych użytkowników silnika ISUZU 1,7 CDTI ( Z 17 DTH ) zakładajcie tylko rolki INNA i pasek CONTITECH-a jak nie chcecie wyjść z siebie po wymianie ,wycie silnika na wolnych obrotach było głośniejsze niż sama jego praca.Zaznaczam że mechanik który mi dokonywał wymiany to doświadczony pracownik serwisu Opla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety wymieniłem rozrząd na rolkach TNT i pasku Contitecha. Na wolnych obrotach słychać cichutkie huczenie rozrządu ale na szczęście nie jest to dokuczliwe. Wystarczy że mam włączone radio i nic nie słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie domyslam po zdjeciu paska wielorowkowego dzwieki nadal sa slyszalne,moze pompa wody ma dosc,albo pasek ociera gdzies o oslone?

W silniku 1,7cdti Z17DTH pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrzadu!!!! Pompa wody mieści sie obok napinacza paska wieloklinowego i jest nim napedzana...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.