Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mój problem polega na tym że po wymianie paska (Gates)i rolek (TNT)słyszę wyraźne wycie z układu rozrządu.Głośna praca wzmaga się wprost proporcjonalnie do rosnącej temperatury silnika.Mój mechanik myślał że to wina paska więc wymieniłem pasek Dayco na Gates-a i nic to nie pomogło.Na pasku Dayco wył tylko na biegu jałowym , teraz na pasku Gatesa wyje cały czas.Proszę o poradę bo już nie wiem co robić.Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika w trybie pilnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie domyslam po zdjeciu paska wielorowkowego dzwieki nadal sa slyszalne,moze pompa wody ma dosc,albo pasek ociera gdzies o oslone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie domyslam po zdjeciu paska wielorowkowego dzwieki nadal sa slyszalne,moze pompa wody ma dosc,albo pasek ociera gdzies o oslone?

Kiedyś wymieniałem pasek rozrządu w sceniku. Robiłem to gratisowo koledze. Ponieważ się śpieszyłem to nie założyłem paska wieloklinowego do klimy i alternatora. Kolo stwierdził, że to bułka z masłem założy sam. Sprawa wydaje się prosta. Na drugi dzień telefon, że w aucie piszczy jak cholera. Przyjeżdżam i co się okazuje. Pasek na alternatorze przekoszony o jeden rowek. Piszczy jak diabli.Naprawa minuta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Typowy błąd popełniany przez mechaników przy wymianie rozrządu w tym silniku, to dokręcanie rolki napinającej paska rozrządu bez skontrowania jej kluczem imbus, co powoduje że w trakcie dokręcania rolka się obraca napinając bardzo mocno pasek.Wycie rozrządu to typowy objaw zbyt dużego napięcia paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pompy nie wymieniałem ,ale mój dżwięk jest inny niz ten z filmiku.Jak silnik jest zimny paska nie słychać , słyszalny jest w zakresie temperatur od 70 do 80stopni Celcjusza.Gdy silnik ma już 85 stopni znów sie prawie wycisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam problem z paskiem rozwiązał się po czwartej próbie.Najpierw wymieniłem pasek Dayco na Gatesa przy rolkach TNT.Niestety po wymianie żadnych zmian tzn po rozgrzaniu silnika do temperatury 70 stopni C zaczynała się głośna praca rozrządu (wyraźne wycie paska).Następny etap wymiana rolki napinającej TNT na INNA.Mała poprawa tzn. pasek wyje ale trochę ciszej lecz nadal uciążliwie.Kolejny demontaż i tu uwaga wymiana paska Gatesa na Contitecha (Continental) ,czyli rolka napinająca INNA ,rolka prowadząca TNT i pasek CONTITECH dopiero wyciszyły rozrząd.Moja dobra rada dla innych użytkowników silnika ISUZU 1,7 CDTI ( Z 17 DTH ) zakładajcie tylko rolki INNA i pasek CONTITECH-a jak nie chcecie wyjść z siebie po wymianie ,wycie silnika na wolnych obrotach było głośniejsze niż sama jego praca.Zaznaczam że mechanik który mi dokonywał wymiany to doświadczony pracownik serwisu Opla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety wymieniłem rozrząd na rolkach TNT i pasku Contitecha. Na wolnych obrotach słychać cichutkie huczenie rozrządu ale na szczęście nie jest to dokuczliwe. Wystarczy że mam włączone radio i nic nie słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie domyslam po zdjeciu paska wielorowkowego dzwieki nadal sa slyszalne,moze pompa wody ma dosc,albo pasek ociera gdzies o oslone?

W silniku 1,7cdti Z17DTH pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrzadu!!!! Pompa wody mieści sie obok napinacza paska wieloklinowego i jest nim napedzana...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam problem z paskiem rozwiązał się po czwartej próbie.Najpierw wymieniłem pasek Dayco na Gatesa przy rolkach TNT.Niestety po wymianie żadnych zmian tzn po rozgrzaniu silnika do temperatury 70 stopni C zaczynała się głośna praca rozrządu (wyraźne wycie paska).Następny etap wymiana rolki napinającej TNT na INNA.Mała poprawa tzn. pasek wyje ale trochę ciszej lecz nadal uciążliwie.Kolejny demontaż i tu uwaga wymiana paska Gatesa na Contitecha (Continental) ,czyli rolka napinająca INNA ,rolka prowadząca TNT i pasek CONTITECH dopiero wyciszyły rozrząd.Moja dobra rada dla innych użytkowników silnika ISUZU 1,7 CDTI ( Z 17 DTH ) zakładajcie tylko rolki INNA i pasek CONTITECH-a jak nie chcecie wyjść z siebie po wymianie ,wycie silnika na wolnych obrotach było głośniejsze niż sama jego praca.Zaznaczam że mechanik który mi dokonywał wymiany to doświadczony pracownik serwisu Opla.

czyli najlepiej założyć pasek contitech i obie rolki INA, żeby wszystko cicho chodziło ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam i nic się nie dzieje.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że słusznym wyborem na nowy zestaw rozrządu będzie:

1- pasek CONTINENTAL

2 - rolki INNA

3 - pompa - ? co polecacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hepu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa Dolz

 

Ina zaczyna schodzić na psy.

U mnie potrafił się wyrobić otwór pod inbusa do regulacji ustawienia rolki napinającej wykonany z blachy.

Kolega kupił rokę napinającą pasek alternatora do Fabii i otwór Torx do włożenia klucza w celu zluzowania rolki też potrafił się zrobić okągły.

Jeżeli te ich aluminiowe i stalowe obudowy są z plasteliny to nie wiem jak długo wytrzymują łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakładał ktos może taki zestaw  INA ROZRZĄD OPEL ASTRA II G III H 1.7 CDTI  o numerze: 530049110

cena zestawu 240 zł ??? proszę o opinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, antonGTC napisał:

zakładał ktos może taki zestaw  INA ROZRZĄD OPEL ASTRA II G III H 1.7 CDTI  o numerze: 530049110

cena zestawu 240 zł ??? proszę o opinie

 

 

Nikt ci nie będzie szukał po numerach.

Cchesz pomocy to podaj linka do aukcji.

Inaczej wywalam do kosza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tom976 napisał co jest najlepsze.

Ina ma dobre łożyska a co do pasków to nawet i Continental może strzelić.

Więc bym brał i cieszył się z jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mar-Kos 2005
      Witam , Opel Meriva A 1,7cdti 100 KM . Problem jest z Elektryką , nie idzie auta zgasić po wyjęciu kluczyka , ale jak naduszę na stop , to zgaśnie , dodatkowo po wyjęciu kluczyka kontrolki mrygają . Błędy w sterowniku zapisane  : Elektronica centralna Moduł kontroli nadwozia :
      B1485 Zacisk wzbudzenia alternatora ,pon 61/wysokie napięcie ,
      U2108 Magistrala Can brak komunikacji ze sterownikiem ABS/TC ,
      B1424 Za niskie napięcie zasilające przed lub podczas zamykania zamka ,
      B3805 Czujnik przyśpieszeń pojazdu / usterka lub uszkodzony ,
      U2105 CAN Brak komunikacji z ECM ,  
      B3795 Kierunkowskazy / Przekaźnik zablokowany ,
      B2961 Zacisk W / niskie napięcie .
       
      System imobilajzer Błędy :
      B3061 Transporder / usterka lub uszkodzony ,
      B3077 Kluczyk nieprawidłowy ,
      B3055 Uszkodzenie Transpondera .
       
      System Wspomaganie układu kierowniczego Błąd :
      C1550 Nieprawidłowe funkcjonowanie ECU .   Dodam że auto odpala i można jezdzić ,ale problem z gaszeniem auta i kontrolkami . Od czego zacząć ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.