Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzychu99

Witam, problem dotyczy Opla Astry G 1.7 CDTI 80 KM, mianowicie od jakiegoś czasu kontrolka ciśnienia oleju zaczęła gasnąć dopiero po 5 sekundach od uruchomienia silnika. Filtr i olej (syntetyk 5W30) wymieniłem i nic. Czujnik ciśnienia oleju też wymieniony, ciśnienie oleju sprawdzone i też w normie a kontrolka cały czas gaśnie po 5 sekundach a kiedyś gasła zaraz po uruchomieniu silnika. Czy wie ktoś może w czym tkwi problem?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62160-kontrolka-ci%C5%9Bnienia-oleju-p%C3%B3%C5%BAniej-ga%C5%9Bnie/
Udostępnij na innych stronach

problem jest w twojej pamieci. Wszystkie 1.7 isuzu tak mają ze kontrolka pozno gasnie.

 

Gość Krzychu99

Tylko, że to jest Z17DTL, a czy to nie jest przypadkiem silnik Fiata? Bo jestem przekonany, że kontrolka gasła zaraz po uruchomieniu silnika.

Edytowane przez Krzychu99

 

Witam, problem dotyczy Opla Astry G 1.7 CDTI 80 KM, mianowicie od jakiegoś czasu kontrolka ciśnienia oleju zaczęła gasnąć dopiero po 5 sekundach od uruchomienia silnika. Filtr i olej (syntetyk 5W30) wymieniłem i nic. Czujnik ciśnienia oleju też wymieniony, ciśnienie oleju sprawdzone i też w normie a kontrolka cały czas gaśnie po 5 sekundach a kiedyś gasła zaraz po uruchomieniu silnika. Czy wie ktoś może w czym tkwi problem?

Ja tu żadnego problemu nie widze ja mam silnik 1.7DTI isuzu i tez tak ma po odpaleniu auta gaśnie po 5 sekundach to normalne

 

wynika z budowy ukladu olejowego. Wszystko jest w normie.

 

Dokładnie tak jak piszecie .. to jest rzeczywiste ciśnienie oleju w silniku .. a nie lampa gasnaca po sekundzie, która nic nam nie mówi, tylko uspokaja nie wiedzacego o niczym kierowcy .. lampka ta pokazuje Ci kiedy rzeczywiście ciśnienie oleju podskoczy do wartości akceptowalnych w głownej magistrali olejowej.

 

czy do akceptowanych to ja bym nie wpowiedzial. Wlasnie sek w tym ze wieksozsc silnikow ulega zatarciu w skutek wlasnie braku smarowania
( waria pompki oleju itp) a mimo to kontrolka cisnienia nie swiecila. Wynika to z tego ze czujnik cisnienia wylacza kontrolke jak jest juz cisnienie oleju powyzej 0.5 bara. Cisnienie oleju na obrotach jalwych to okolo 1.5 bara a przy pedale gazu wcisnietym juz nieznaczne na okolo 2000 obr lub wiecje to juz cisnienei oliwy na poziomie 3 do 3.5 bara. Inaczej mowiac niewiele trzeba by kontrolka zgasla- tak naprawde predkosc z jaka kreci rozrusznik wystarcza to zgaszenia lampki spkojnie. Dlatego tez niektore marki robia tak ze podczas dlugiego krecenia bez powodzenia ( odpalenia silnika) pojawia sie sygnal dzwiekowy plus ewentualnie wlasnie kontrolka. Tylko zazwyczja trzeba krecic rozrusznikiem ze 30 sekund.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności