Skocz do zawartości

samodzielna wymiana rozrządu z17dtl - kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

tylko ze dzisiejsze CR maja do 7 wtrysniec podczas jednej pracy wiec jakos slabo widze to twoje wywody. Sa przedwtryski, wtryski glowne i dotryski. Do tego kazdy wtrysk jest sterowany indywidualnie czyli np jeden gar moze dostawac plaiwa duzo wiecej jak sasiedni. Przyczyn tego moze byc duzo. Nie pisz mi tu o pulsowaniach bo to smieszne jest. Chyba mi nie powiesz z emasz sprzet ktory ma odswieżanie informacji do 10 razy na sekunde i jestes w stanie wylapac te zmiany. Poza tym zwróc uwage czasami na wielkosc kola pompy wtryskowej czy zawsze jest taka sama jak kola walka rozrzadu?? Bo powinna byc wg tej teorii bo kolo walu korbowego musi byc 1 do 2 wzgledem walka rozrzadu ale kolo pompy musi byc tez tak?? Na szynie ma byc utrzymane stale cisnienie a ECM ma tak zmodozny program ze nie bierze pdo uwage malych wahań i skoków cisnień oraz tego ze te skoki trwaju ulamek sekundy. BEdzie zglaszal blad jak beda duze skoki co trwaja dlugo. To jest na tyle maloistotne ze nawet nie wyczuwalne przez urzadzenie. Tak jak nam sie wydaje ze silnik elektryczny kreci sie plynnie a tez ma skoki ale tylko chyba sprzet pomiarowy najwyzszej klasy, laborancki moze to odnotowac i zmierzyc w sumie niewiadomo po co.

To czy jest dwu sekcyjny czy trzy sekcyjny to juz sam sobie zaprzeczyles bo skoro by miala byc poma zgrana z silnikiem i cylindrami to by byla raczje stala ilosc co nie a jak jedni robia tak a drudzy inaczej to chyba wniosek sie nasuwa sam. Poza tym masz przeciez kąt wtrysku regulowany zaleznei do wielu czynnikow jak obciazenie silnika, obroty itp wiec jakbys chcial pogodzic to z pompą CR?? Poza tym niezaprzeczalnym faktem jest to ze pompa sluzy tylko praktycznie do tego by nabic cisnienei do szyny i jest duzo bardziej wydajna niz potrzeba bo paliwo wraca z szyny z zworu upustowego by utryzmywac cisnienie zadane.

 

Gość Marvelius Ambero

Ale burza się rozpętała:)

 

Rozrząd wymieniłem wczoraj, zblokowałem koło wałka rozrządu i pompę wtryskową (chyba co 6 obrotów wału ustawia się tak by pokrył się otwór w kole zębatym z otworem w bloku), znak na kole wału pokrywa się z nadlewem (strzałka skierowana w dół) na bloku silnika/pompy oleju.

 

Mam jednak niewielki problem, może któryś z Was mi pomoże, po odpaleniu silnika słychać dźwięk, bardzo cichy, ale wydaje mi się, że wcześniej nie był obecny, tak jakby coś delikatnie szurało. Zdemontowałem na chwilę pasek klinowy i odpaliłem silnik na chwilę, był obecny nadal - gdzieś z okolic rozrządu (jakby co to wiem, że pompa wody jest na klinowym, silnik był zimny i test trwał góra ze 30sekund). Sprawdziłem wzrokowo pasek zębaty i nie widzę by na nim były ślady obcierania o obudowę czy coś. Czy powodem może być zbyt mocno naprężony pasek zębaty? Jest napięty tak, że gdy złapię go dwoma palcami, w połowie odległości między wałkiem rozrządu, a pompą to prawie o 90 stopni mogę go obrócić. I właśnie to "prawie" mnie zastanowiło, bo chyba powinien dać się obrócić o 90 stopni.

Jak powinnno się ustawić naciągnięcie paska w tym silniku?

 

Jak obracam ręcznie wałem to pasek cicho jakby popiskuje.

 

Coś jest źle czy po prostu jestem paranoikiem? :-)

Edytowane przez Marvelius Ambero

 

co drugi obrót walu ma sie zgrywac a nie co szósty. Wez w reke napinacz paska nawet ten stary i zerknij sobie na niego.

 

 

Ciekawi mnie czy kolega tez przy wymianach rozrzadu w 1.9 to tez blokuje pompe?? Czy jednak uzywa blokad fabrycznych czyli na wal i do zblokowania walka rozrzadu?

 

Gość Marvelius Ambero

U mnie, przed wymianą jak i po niej, pompa wtryskowa ustawia się co 6 obrotów wału, a co 2 obroty ustawia się wałek rozrządu.

 

Teraz nie zerknę na niego, po pracy to zrobię. A czego mam na nim wypatrywać? Wskazówki do napięcia?

 

co drugi obrót walu ma sie zgrywac a nie co szósty. Wez w reke napinacz paska nawet ten stary i zerknij sobie na niego.

to jest tak jak kolega nie widział na oczy .. a mówi co ma być. Jest prawidłowo .. bo pompa paliwowa jest trójsekcyjna.

 

Ciekawi mnie czy kolega tez przy wymianach rozrzadu w 1.9 to tez blokuje pompe?? Czy jednak uzywa blokad fabrycznych czyli na wal i do zblokowania walka rozrzadu?

nie bede się wymądrzał, bo nie wymieniałem, ale jestem pewien, że na pewno standard operacji mówi, że nalezy zblokować

 

tylko ze dzisiejsze CR maja do 7 wtrysniec podczas jednej pracy wiec jakos slabo widze to twoje wywody. Sa przedwtryski, wtryski glowne i dotryski. Do tego kazdy wtrysk jest sterowany indywidualnie czyli np jeden gar moze dostawac plaiwa duzo wiecej jak sasiedni. Przyczyn tego moze byc duzo. Nie pisz mi tu o pulsowaniach bo to smieszne jest. Chyba mi nie powiesz z emasz sprzet ktory ma odswieżanie informacji do 10 razy na sekunde i jestes w stanie wylapac te zmiany.

to co piszesz to teoria .. w obecnych silnikach nie ma wiecej niz 5 wtrysków w czasie jednego cyklu i to tylko w pewnym zakresie obrotów najcześciej to 3. Co do sterowania indywidualnego to tez teoria .. i to że jeden może dostawać duzo wiecej niż drugi .. napiszesz jeszcze, że może dwukrotnie?? Bzdury. Owszem jest kompesacja dla kazdego cylindra, ale róznice są minimalne. Co do sprzetu .. tak posiadam dostęp do takiego sprzętu i pracuje na takowym, co nie oznacza, że jestem jego posiadaczem .. nie stac mnie na niego.

 

Poza tym zwróc uwage czasami na wielkosc kola pompy wtryskowej czy zawsze jest taka sama jak kola walka rozrzadu?? Bo powinna byc wg tej teorii bo kolo walu korbowego musi byc 1 do 2 wzgledem walka rozrzadu ale kolo pompy musi byc tez tak??

na silnikach 1.7 (a o nich rozmawiamy) dla systemu Denso tak jest. Dla systemu Bosch kolo jest mniejsze dlatego punkty zgrywaja się dopiero po 6 obrotach, bo pompa jest 3 sekcyjna.

 

Poza tym masz przeciez kąt wtrysku regulowany zaleznei do wielu czynnikow jak obciazenie silnika, obroty itp wiec jakbys chcial pogodzic to z pompą CR??

własnie chodzi o to aby nie wprowadzać dodatkowych zmiennych do układu.

 

Poza tym niezaprzeczalnym faktem jest to ze pompa sluzy tylko praktycznie do tego by nabic cisnienei do szyny i jest duzo bardziej wydajna niz potrzeba bo paliwo wraca z szyny z zworu upustowego by utryzmywac cisnienie zadane.

ale ciśnienie regulowane jest przez zawór w pompie .. bo dawkowanie wtryskiwacza jest własnie uzależnione od ciśnienia .. tak musi byc dobrany czas wtrysku aby taka a nie inna dawka została podana do cylindra.

 

dobra ekspert rob jak sobie uwazasz ale powiem ci ze w 1.9 nie bolkujesz pompy a jedynie walek rozrzadu pinem a wal korbowy specjalna blikada zakladana na kolo zebate i srubka wkrecona w jedne z otworow w bloku.trzyma ta blokade. Ja juz nie pamietam dokladnie tych 1.7 mimo ze robilem tego sporo. Nigdy sie tez nie zaglebialem co i jak ale wiem ze pompa cr nie musi byc zgrana z rozrzadem. koniec i kropka. Dosc czesto tez kolo na pompie jest wlasnie innego wymiaru jak kolo na walku rozrzadu. To czy zaworek upustowy jest na szynie czy na pompie czy czujnik cisnienia jes tu czy gdzie indziej to nie ma znaczenia wazne ze spelnia swoja role i tu ameryki sie nie dokrywa. a o tm ze paliwo moze byc na jeden gar podlewane w duzej ilosci to tez wiadoma sprawa i roznice sa naprawde znaczne. Co d ilosci wtryskow to zalezne jest od generacji systemu CR jaki jest zastosowany w danym aucie. To ze ecm analizuje dane w czasie rzeczywistym i ustala wszystkie parametry to wiem i ze tak robi do 3500 obr to tez wiem bo pozniej sie nie wyrabia juz i sterowanie nastepuje z mapy. Ten system CR bardzo ladnie opisal Masters na swoim forum.

 

Powiedziałem Ci, że 1.9 nie znam aż tak dobrze .. choć go miałem i bardzo chwalę.

Odnośnie 1.7 podaję co mówi TIS (to z uwagi na to co podaje Autodata) .. ale wiem .. Ty wiesz swoje i choćby nie wiem kto Ci pokazał, że to jest czarne Ty dalej będziesz mówił, że to jest przecież białe.

Właśnie takich mamy mechaników .. dlatego (choć nie tylko) powstają właśnie takie fora (sorry za trochę ). Sorry za chwilę uszczypliwości.

 

Zdjąć pasek zębaty• Zaznaczyć kierunek ruchu paska
Zamontować pasek zębaty
Wskazówka: Śruba ustalająca położenie ZZ musi być zamontowana w kole wałka rozrządu (9) i kole pompy wysokociśnieniowej (8), a oznaczenia (6) i (7) muszą się pokrywać • Założyć pasek zębaty
Wskazówka: Zwrócić uwagę na kierunek ruchu paska – Pasek zębaty musi być napięty w kierunku strzałki od koła napędowego paska zębatego (5) przez koło napędowe pompy olejowej (4) i koło napędowe pompy wysokociśnieniowej (2) do koła wałka rozrządu (1)


 

to ze pompe sie blokuje to wiemi bo tak tez podaje autodata temu nie przecze. Ja tylko ci pisze ze nie jest wazne jej polozenie. Blokujemy zazwyczaj dwa kola z trzech ktore sa przewaznie wazne dla zgrania rozrzadu. Wiadomo sprawa jest to ze w starszych dieslach na pompie wtryskowej rozdzielaczowej to blokowalo sie walek, pompe i wal korbowy- znaczy sie zazwyczja blokowalo sie dwie rzeczy a jedna ma byc na znaku. Ciezko by bylo zblokowac wszystkie kola i jakbedziesz zakladal pasek i ci nie podpasuje idealnie na jakims kole to co zrobisz?? Zgodzisz sie zemna ze nie zawsz eidealnie pasuje nowy pasek na kola???

 

 

 

to ze pompe sie blokuje to wiemi bo tak tez podaje autodata temu nie przeczę. Ja tylko ci pisze ze nie jest ważne jej położenie.
no to jeżeli blokujesz pompę to powinieneś ją blokować dokładnie w jednym miejscu .. bo tylko jeden otwór w kole odpowiada temu położeniu. Więc nie wiem na czym Ty blokujesz to koło?? Tak masz rację, że jedno koło musi być luźne .. aby założyć pasek .. i to jest koło napędu rozrządu.

 

nie wiem czy probowales inne rozrzady robic ale powiem ci ze czasami jest tka ze wlasnie brakuje milimetr albo prawie dwa do zalozenia paska. Jest potem dylemat jak to powinno byc w ktora strone pokrecic by bylo dobrze czy lekko cofnac czy lekko wyprzedzic. Dlatego tez zawsze po zlozeniu rozrzadu -zalozeniu paska i napieciu napinacza kreci sie dwa obroty i sprawdza czy blokady pasuja i znaki sie zgadzaja.

 

Co do pompy w CR to chodzi mi oto ze polozenie jej nie jest istotne czyli jesli trafi sie taki pryzpadek ze ktos sciagal kolo na pompe a jest na stozku bez kina to blokowanie pompy wydaje sie byc do luftu co nie. Poza tym pomysl chwile- skoro starsze diesle mialy regulacje kąta wtrysku wlasnie na pompie i przestawialo sie ta pompe i z racji iz robilem to wiele razy w roznych silnikach na pompie rozdzielaczowej to Ci powiem ze zmiana jest kolosalna nawet jak dygnalem i ćwierć zeba paska to czemu w CR mozna sobie przestawic o nie tyle zab czy dwa ale i nawet i pol koła na pompie i silnik chodzi jak zyletka. Pamietaj tez ze kolo na wale kornowym jest dwa razy mniejsze jak to na rozrzadzie. To nam daje to ze pol zeba na wale to tak jak przestawione o jeden caly zab na rozrzadzie. Dlatego wole pilnowac walu i walka a pompe olac. Jak mi nie pasuje na pompei to pompe olewam na tyle ze jedne zab w ta czy w tamtą nie gra mi roli.Ten pomysl ze strony producenta by nie blokowac walu korbowego w isuzu jest jawna profanacja- sam powiedz. Niewiele trzeba by zlozyc to zle.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności