Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Szukałem tu odpowiedzi na forum ale żadna nie pasowała do mojego tematu i żadna nie rozwiązała moich wątpliwości. Otóż podczas pracy silnika na biegu jałowym obroty nieznacznie falują co widać na zamieszczonym poniżej filmiku. Czasami jednak te skoki są spore i jak dobrze się wsłuchać w tym filmiku to słychać jakby jakiś silnik lub coś podobnego pracowało nierównomiernie przez co te obroty wariują. Przyznam także że po wyłączeniu silnika słychać buczenie jakby tej samej części przez ok 10 s po czym się wyłącza.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IEk3kfcyXN8

 

 

Chciałbym dodać że słyszałem wiele przyczyn od banalnych że "ten typ tak ma" do bardziej poważnych "coś z zaworami"

 

Proszę o wyrozumiałość ale nie znalazłem tego tematu w tej formie tutaj i stąd mój temat.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63388-faluj%C4%85ce-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-astra-h-19-cdti-120-km/
Udostępnij na innych stronach

wyłącz klimę i zobacz czy obroty falują, w następnym rzucie możesz odpiąć przepływkę (pojawi się błąd)

 

dość wysokie te obroty, silnik był zimny?

Edytowane przez kicaj

 

Gość popencjusz

nie widzialem filmiku bo nie mogę teraz ale może początki braku ładowania? Może początki braku komunikacji z pedałem przyśpieszenia? Obroty oscylują w granicach 1200-1300. Może poprostu zapchany dolot (filtr)? Zacznij od tego co kolega Kicaj pisze.

Edytowane przez popencjusz

 

przy włączonej klimie jest to samo, nie ma różnicy czy z czy bez, zawór EGR raczej odpada, błędu żadnego nie wywala, spróbuję odpiąć przepływomierz, dam znać czy to coś dało ale to już po weekendzie

:drunk:

 

silnik jest ciepły i właśnie o to chodzi że pracuje równomiernie, to tak jakby coś poza silnikiem, słychać dość głośne huczenie, obroty ok 900 - 1000 maks i w tym przedziale się wahają, podskakują, słychać jakby coś się " kończyło" na filmie to słychać , taki przerywany dźwięk w tle oprócz pracy silnika.

:help:

 

Gość popencjusz

po mojemu zaraz zapali się kontrolka ładowania. Takie objawy miałem wstępnie przed wystąpieniem usterki w dwóch autach. Zmierz napięcie w trybie testmode na wyświetlaczu no i dodatkowo na na aku. Nie wspominał nikt o filtrze dpf. Czy Twoje auto go posiada?

 

według tego co sie dowiedziałem z netu to jest filtr DPF bo chyba numer 0.50 na tabliczce znamionowej przy drzwiach pasażera o tym mówi. Ktoś mi powiedział że dobrze by było go "wypalić" jadąc jakieś 100 km/h na 3 biegu np aby nie na najwyższym przez ok 15 minut jak dobrze pamiętam. Na test mode mam napięcie 13,8 V w obydwu przypadkach. wczoraj sprawdziłem filtr powietrza i było OK ale jeszcze dodatkowo sprawdzę przepływomierz, spróbuję go też odpiąć i zobaczymy jak będzie. Zdam relację gdy już to zrobię

 

czy jesli DPF jest już trochę przypchany czy jak to określić, to nie powinna się zapalić kontrolka ??

Edytowane przez gabriel81

 

Gość popencjusz

pisałem o dpf bo może Ci się najzwyczajniej w świecie wypala filtr. Jeśli spalanie chwilowe na luzie jest większe niż 1,5l/h to masz odpowiedź.Kontrolka poinformuje Cię chyba jak będzie przerwanych kilka cykli wypalania.Napięcie w granicach dolnej normy ale pewnie mierzyłeś po odpaleniu zaraz i auto miało właczone jakieś odbiorniki. Dla filtra masz mieć obroty pow. 2,5 tyś i znamionową temp. (ok. 90'C) no i musisz być najlepiej na trasie. Temat DPF szeroko opisany na forum ale jeśli nie robiłeś alternatora jeszcze a autko ma powyżej 3 lat to możesz się spodziewać naprawy.

 

zmierz napięcie ładowania na akku i na altku

zapewne będziesz miał różnicę - na początek poprawić elektryczny kontakt ;)

 

te sprawdzenie napięcia to już grubsza sprawa, ale zobaczę to na dniach, muszę najpierw gdzieś dorwać miernik, podczas jazdy mam ok 13.8 - 14 V w test mode. nie wiem ile będzie na postoju na alternatorze. przy jakiej temperaturze się włącza wentylator chłodnicy ? w test mode było 98 stopni i nadal stał w miejscu, czy to normalne ? czasami też mi się włącza przy okazji "check coolant" a może to coś powiązane jest z układem chłodzenia ? może termostat ? trzeba tu naprawdę kogoś z głową.

 

Zamówiłem na e-bayu OP-COM z kablem i CD z Chin. Podepnę tylko pod komputer i może coś wyskoczy "ciekawego".

Zaznaczam że przepływomierz też jest w porządku bo odpinałem i wyskoczył błąd, gdy wsuwka wróciła na miejsce to wszystko błąd zniknął, czysty też jest.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności