Gość gabriel81 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Witam Szukałem tu odpowiedzi na forum ale żadna nie pasowała do mojego tematu i żadna nie rozwiązała moich wątpliwości. Otóż podczas pracy silnika na biegu jałowym obroty nieznacznie falują co widać na zamieszczonym poniżej filmiku. Czasami jednak te skoki są spore i jak dobrze się wsłuchać w tym filmiku to słychać jakby jakiś silnik lub coś podobnego pracowało nierównomiernie przez co te obroty wariują. Przyznam także że po wyłączeniu silnika słychać buczenie jakby tej samej części przez ok 10 s po czym się wyłącza. http://www.youtube.com/watch?v=IEk3kfcyXN8 Chciałbym dodać że słyszałem wiele przyczyn od banalnych że "ten typ tak ma" do bardziej poważnych "coś z zaworami" Proszę o wyrozumiałość ale nie znalazłem tego tematu w tej formie tutaj i stąd mój temat. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63388-faluj%C4%85ce-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-astra-h-19-cdti-120-km/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 (edytowane) wyłącz klimę i zobacz czy obroty falują, w następnym rzucie możesz odpiąć przepływkę (pojawi się błąd) dość wysokie te obroty, silnik był zimny? Edytowane 23 Sierpnia 2013 przez kicaj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63388-faluj%C4%85ce-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-astra-h-19-cdti-120-km/#findComment-497948 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 (edytowane) nie widzialem filmiku bo nie mogę teraz ale może początki braku ładowania? Może początki braku komunikacji z pedałem przyśpieszenia? Obroty oscylują w granicach 1200-1300. Może poprostu zapchany dolot (filtr)? Zacznij od tego co kolega Kicaj pisze. Edytowane 23 Sierpnia 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63388-faluj%C4%85ce-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-astra-h-19-cdti-120-km/#findComment-497953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabriel81 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 przy włączonej klimie jest to samo, nie ma różnicy czy z czy bez, zawór EGR raczej odpada, błędu żadnego nie wywala, spróbuję odpiąć przepływomierz, dam znać czy to coś dało ale to już po weekendzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63388-faluj%C4%85ce-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-astra-h-19-cdti-120-km/#findComment-497958 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabriel81 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 silnik jest ciepły i właśnie o to chodzi że pracuje równomiernie, to tak jakby coś poza silnikiem, słychać dość głośne huczenie, obroty ok 900 - 1000 maks i w tym przedziale się wahają, podskakują, słychać jakby coś się " kończyło" na filmie to słychać , taki przerywany dźwięk w tle oprócz pracy silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63388-faluj%C4%85ce-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-astra-h-19-cdti-120-km/#findComment-497960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 po mojemu zaraz zapali się kontrolka ładowania. Takie objawy miałem wstępnie przed wystąpieniem usterki w dwóch autach. Zmierz napięcie w trybie testmode na wyświetlaczu no i dodatkowo na na aku. Nie wspominał nikt o filtrze dpf. Czy Twoje auto go posiada?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63388-faluj%C4%85ce-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-astra-h-19-cdti-120-km/#findComment-497961 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabriel81 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 (edytowane) według tego co sie dowiedziałem z netu to jest filtr DPF bo chyba numer 0.50 na tabliczce znamionowej przy drzwiach pasażera o tym mówi. Ktoś mi powiedział że dobrze by było go "wypalić" jadąc jakieś 100 km/h na 3 biegu np aby nie na najwyższym przez ok 15 minut jak dobrze pamiętam. Na test mode mam napięcie 13,8 V w obydwu przypadkach. wczoraj sprawdziłem filtr powietrza i było OK ale jeszcze dodatkowo sprawdzę przepływomierz, spróbuję go też odpiąć i zobaczymy jak będzie. Zdam relację gdy już to zrobię czy jesli DPF jest już trochę przypchany czy jak to określić, to nie powinna się zapalić kontrolka ?? Edytowane 23 Sierpnia 2013 przez gabriel81   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63388-faluj%C4%85ce-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-astra-h-19-cdti-120-km/#findComment-497964 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 pisałem o dpf bo może Ci się najzwyczajniej w świecie wypala filtr. Jeśli spalanie chwilowe na luzie jest większe niż 1,5l/h to masz odpowiedź.Kontrolka poinformuje Cię chyba jak będzie przerwanych kilka cykli wypalania.Napięcie w granicach dolnej normy ale pewnie mierzyłeś po odpaleniu zaraz i auto miało właczone jakieś odbiorniki. Dla filtra masz mieć obroty pow. 2,5 tyś i znamionową temp. (ok. 90'C) no i musisz być najlepiej na trasie. Temat DPF szeroko opisany na forum ale jeśli nie robiłeś alternatora jeszcze a autko ma powyżej 3 lat to możesz się spodziewać naprawy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63388-faluj%C4%85ce-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-astra-h-19-cdti-120-km/#findComment-497965 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 zmierz napięcie ładowania na akku i na altku zapewne będziesz miał różnicę - na początek poprawić elektryczny kontakt   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63388-faluj%C4%85ce-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-astra-h-19-cdti-120-km/#findComment-497974 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabriel81 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 te sprawdzenie napięcia to już grubsza sprawa, ale zobaczę to na dniach, muszę najpierw gdzieś dorwać miernik, podczas jazdy mam ok 13.8 - 14 V w test mode. nie wiem ile będzie na postoju na alternatorze. przy jakiej temperaturze się włącza wentylator chłodnicy ? w test mode było 98 stopni i nadal stał w miejscu, czy to normalne ? czasami też mi się włącza przy okazji "check coolant" a może to coś powiązane jest z układem chłodzenia ? może termostat ? trzeba tu naprawdę kogoś z głową. Zamówiłem na e-bayu OP-COM z kablem i CD z Chin. Podepnę tylko pod komputer i może coś wyskoczy "ciekawego". Zaznaczam że przepływomierz też jest w porządku bo odpinałem i wyskoczył błąd, gdy wsuwka wróciła na miejsce to wszystko błąd zniknął, czysty też jest. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63388-faluj%C4%85ce-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-astra-h-19-cdti-120-km/#findComment-497988 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.