Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Termostat siedzi w obudowie wałka rozrzadu a zewnątrz jest pokrywa.Wiec wymiana obudowy nie wchodzi raczej w gre co najwyzej samą pokrywe.Ale o ile pamietam termostat jest w gumowej uszczelce i małe nieszczelnosci w obudowie nie powinny byc problemem.

1.5tys to moim zdaniem za mało ja zawsze jezdze w granicach 2 tys.

Silniki te dobrze znosza instalacje tylko musi byc juz sekwencja z wzgledu na 2 sondy.

Ja miałem montowac do swojej astry ale wkurzył mnie ten samochód i go sprzedałem!

Porównaj temp z kolega romantyr macie identyczne auta.

 

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mam jeszcze jeden pomysł. Czy istnieje fizyczna możliwość wsadzenia do tego silnika termostatu, który się otwiera ok. 80 stopni? Zakładam, że dobry termostat powinien się otwierać ok. 90. Bo tak sobie myślę, czy mechanik nie zamontował jakiegoś złego.

 

.Do 1.6 8V jest standardowy o temp otwarcia 92st.Jaka masz teraz temp na zegarach?

 

Opel montuje 2 typy: 88*C i 94*C. Może być albo jeden albo drugi. Zależność jest taka, że jeśli auto było produkowane dla "ciepłych" krajów (np. Włochy) to był chłodniejszy termostat montowany, jeśli dla "zimnych" (np. Szwecja, Norwegia) to był cieplejszy. W praktyce spotkałem olewanie tych kryteriów i wkładanie termostatów jak popadło - jeśli ASO w ramach gwarancji miało wymienić, to po prostu wymieniało a nie patrzyło na temperaturę termostatu.

 

Tu jest orginalny jaki powinien byc tem 92/102 http://sklep.dixi-car.pl/termostat-stopnie-p-286.html

 

.Do 1.6 8V jest standardowy o temp otwarcia 92st. Jaka masz teraz temp na zegarach?

 

Podczas jazdy utrzymuje się powiedzmy przy 76. Czasem dobija do 80, poniżej 76 nie spada.W mieście w korku szybko rośnie do 90, potem jak rośnie kilka stopni więcej włącza się wentylator na krótko (szybszy bieg od razu). Generalnie cały czas jest coś w stylu otwartego termostatu. Albo jest jakaś nieszczelność i cały czas płyn się przedostaje do chłodnicy, albo może to wyglądać jakby termostat otwierał się za wcześnie, ale to sporo za wcześnie, tak jakby otwierał się trochę poniżej 80. No chyba, że jest jeszcze jakaś inna kwestia.

 

avirem ciekawi mnie jeszcze jaką temp widzi komp.(masz własny sprzet diagnostyczny?).Termostat jakiej firmy?

Kolega romantyr ma podobnie moze tak wyskalowany zegar od temp.....

Edytowane przez mk5

 

@avirem

 

W aucie mam LPG którym steruje Stag 300 Plus. Do tego reduktor Alaska a wtryski to valtek typ 34. Zrobiłem ponad 45000 km i nic się nie działo z silnikiem ani instalacją - tylko typowe przeglądy instalacji LPG. Ogólnie to moja instalacja nie jest specjalnie wyszukana ale i silnik nie jest bardzo wymagający. Co do temperatury to wydaje mi się że na spalanie nie powinno mieć większego wpływu czy to będzie 75 czy 85 stopni C. U mnie słychać, że tzw ssanie wyłącza się przy około 30 st. C (wiem bo tak mam ustawione przełączanie gaz-benzyna) Gazu mi idzie w około 10-11 l. Jak sporo pali to może warto sprawdzić ciśnienie w oponach (Meriva wymaga go sporo w stosunku do innych znanych mi aut) no i hamulce czy się nie grzeją.

 

  • 3 tygodnie później...

Co do temperatury to wydaje mi się że na spalanie nie powinno mieć większego wpływu czy to będzie 75 czy 85 stopni C.

 

Myślę, że jednak zbyt niska temperatura może mieć wpływ na większe spalanie. Może te 10-15 stopni mniej nie, ale jak wcześniej nie pokazywało nic w zakresie wskaźnika to musiał być dużo bardziej niedogrzany. Co do spalania po opisywanej wymianie, to aktualnie wyszło 6,8 l/100km, w większości po mieście i częściowo już z zimówkami. Więc jednak wymiana termostatu, pompy i płukanie układu coś dało. Poszukam jeszcze w instrukcji jakie ciśnienie powinno być w oponach, to może jeszcze trochę zejdę z tym spalaniem, ale wątpię bo zima idzie. :P Być może ten wskaźnik pokazuje co mu się podoba. Niestety nie mam możliwości podłączenia merivy do komputera. W przyszłości przy okazji na pewno sprawdzę te wskazania.

 

Jak dla mnie wynik 6,8 l/100km po mieście to super wynik. Kilka razy udało mi się uzyskać taki wynik ale na trasie przy prędkości do 100 km/h. Jeśli przed wymianą termostatu wskazówka leżała, to faktycznie miał problem z osiągnięciem właściwej temperatury.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności