Gość Demon94 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Witam. Chciałem się dowiedzieć czy pierścienie z silnika 1.4 16v pochodzącego z astry f z roku 96` bedą pasowały do silnika 1.4 8v C14NZ. Oznaczenia silnika 16V nie jestem w tej chwili podać, ale jeśli to konieczne jutro podam. Pytam ponieważ mój silniczek już bierze bardzo dużo oleju, w danej chwili nie mogę sobie pozwolić na zakup nowych, z braku środków, a mam w domu pierścienie od modelu 1.4 16v, nowe tyle że bez opakowania. I drugą sprawa czy to aby na pewno jest wina pierścieni. Silnik strasznie kopci, ciśnienie na cylindrach jest na poziomie 10.5 - 11. Pobiera bardzo dużo oleju, jakieś 800 ml na 100 km. Jest tylko drobny wyciek z pod pokrywy zaworowej, ale tam się dosłownie "poci" wiec to jest pryszcz. Przy zmianie pierścieni chciałbym również wymienić uszczelniacze zaworowe, jak i oczywiste uszczelkę pod głowicą. Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą odpowiedź.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64384-pier%C5%9Bcienie-14-16c-do-14-8v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Pierścienie powinny pasować. Jak wymienisz też uszczelniacze zaworów to powinieneś pozbyć się dużego "brania" oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64384-pier%C5%9Bcienie-14-16c-do-14-8v/#findComment-506321 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klopsik1 Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 zrób "próbe olejowa" bo może tylko góra bierze..a pierścienie ok .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64384-pier%C5%9Bcienie-14-16c-do-14-8v/#findComment-506384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Demon94 Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 (edytowane) ale przy próbie olejowej nie wykryje czy pierścienie olejowe są w porządku, a to o nie głównie chodzi. I wydaje mi się że przez samą górę, czyli uszczelniacze nie jest w stanie zjeść takiej dużej ilości oleju. Nie tak dawno wymieniana była uszczelka pod głowicą, ponieważ były przedmuchy pomiędzy cylindrami, jak i pobór oleju był wcześniej w podobnej ilości przed wymianą. Myślałem że uszczelka załatwi sprawę. Wszystko było robione na szybko i szczerze powiem że zapomniałem wymienić uszczelniaczy, ponieważ potrzebowałem auta na drugi dzień.Dodam jeszcze że progów na cylindrach nie ma, lecz czy jest możliwość że blok jest przegrzany i nawet po wymianie uszczelniaczy wraz z pierścieniami i uszczelka pod głowica nadal będzie miała apetyt na olej? Proszę o odpowiedź. :-) Chce jeszcze wrócić do tematu samych pierścieni czy pasują z 16v do 8v, ponieważ na wikipedi wyczytałem że pojemność 8v wynosi 1389 cm³, natomiast 16v wynosi 1398 cm³. Więc gdy jest różnica w pojemnościach która wynosi 9 cm³ pierścienie mogą nie pasować. Wiec jeśli jest ktoś kto miał taki sam problem jak ja niech się wypowie, lub jeśli ma ktoś wgląd w części i mógłby sprawdzić rozmiary pierścieni z tych dwóch silników byłoby bardzo fajnie. Edytowane 31 Października 2013 przez Demon94   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64384-pier%C5%9Bcienie-14-16c-do-14-8v/#findComment-506390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 1,4 8V http://ecat24.com/catalog/part/1/7/222/2386/23796,23802,23794/ 1,4 16V http://ecat24.com/catalog/part/1/7/222/2387/23838,23844,23836/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64384-pier%C5%9Bcienie-14-16c-do-14-8v/#findComment-506400 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.