Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.
Mam problem z moją Corsą C, silnik 1.2 75km, LPG.
Otóż od pewnego czasu w czasie jazdy zdarza się, że zaczyna nagle migać kontrolka Check Engine i silnik przestaje palić na 1 albo 2 cylindry. Problem zawsze znika po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika.
Zauważyłem także, że od kilku dni po przekręceniu zapłonu świeci się kontrolka "samochodu z kluczem" lecz gaśnie ona po odpaleniu silnika.

Kody błędów z metody gaz/hamulec:
0130
0300
0301
0303
0304
Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam serdecznie. :-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64555-cylindry-przestaj%C4%85-pali%C4%87-w-czasie-jazdy-check-engine/
Udostępnij na innych stronach

P0130 oznacza błąd sondy lambda

 

pozostałe błędy wskazują na wypadanie zapłonu na poszczególnych cylindrach

 

wystarczyło wpisać kody błędów w wyszukiwarkę forum i miałbyś odpowiedź...

 

Że tak powiem "LOL", dziękuję serdecznie Panu Moderatorowi za bardzo błyskotliwą odpowiedź. Najpierw zamykasz temat, bo brakło kodów błędów a teraz podajesz mi ich znaczenie. To akurat znalazłem sobie sam gdy poznałem te kody. :)

Liczyłem na coś więcej, może pomysły skąd się wzięły te błędy, może jakieś sugestie na temat jak się ich pozbyć, a może jeszcze inne cenne informacje - to w końcu forum. Chyba się przeliczyłem.

Dzięki...

 

Synu... zamiast skakać do moderatora to pojedź do mechanika, zostaw trochę kasy a potem snuj mądrości. Pewnie u mechanika też się przeliczysz.

Jakbyś bardziej kulturalnie się zwrócił do modera, to podpowiedziałbym gdzie szukać, ale liczyłem na coś więcej... a może się przeliczyłem.

 

Dopiero co na forum i strugasz dupnego kozaka, a ja osobiście tego nie lubię. Inni przypuszczam też nie.

 

Wybacz Bad jeżeli Cię uraziłem, nie miałem tego na myśli. Zwyczajnie napisałem o tym jak zostałem potraktowany.

 

Ogólnie to chyba czeka mnie wizyta u mojego "gazownika". Od momentu montażu instalacji silnik nie działał jak powinien (był zamulony itd) i od wtedy też świeciła na stałe kontrolka check engine.

Możliwe jest, że w wyniku zbyt ubogiej mieszanki LPG ( problem nigdy nie pojawił się na benzynie) pojawiło się to wypadanie zapłonu a także błąd na sondzie Lambda?

 

No... teraz zdecydowanie lepiej.

 

Do rzeczy:

Domniemam że LPG to sekwencja, bo w ecotecu inne raczej słabo sobie radzą. Sekwencja na bieżąco zczytuje czasy wtrysku benzyny oraz podciśnienie w kolektorze ssącym. Po przeliczeniu wartości daje odpowiednio długi wtrysk gazu.

O ile lambda sekwencji jest kompletnie niepotrzebna do pracy, o tyle sterownik silnika bierze ją pod uwagę.

Stodolniani gazownicy montują emulatory lambdy żeby mieć spokój z checkiem, ale to nie jest rozwiązanie. Rozwiązaniem jest odpowiednia regulacja LPG. Sekwencja ma mapy benzyny (odczytuje czasy wtrysku benzyny) i ma mapy LPG (układa je na podstawie czasów benzyny). Wielu gazowników nie wpadło na to, że gaz będąc paliwem w stanie lotnym a nie ciekłym, i mając ponad 110 oktanów a nie 95 czy 98, patrzy na to, aby mapy się pokrywały. Jest to kardynalny błąd. Kaloryczność paliw jest inna i aby wytworzyć tą samą energię użyteczną, należy spalić więcej gazu niż benzyny - różnice te sięgają ok. 15-20%.

Tak więc regulacja LPG powinna brać pod uwagę powyższe i mapy mogą się pokrywać ale przy mnożniku 1,15-1,20. Drugim poważnym błędem gazowników jest regulacja na odczepnego, czyli po zamontowaniu wykonują adaptację LPG, podnoszą mapę "na oko" ok. 10-15% i mają wszystko w dupie.

Co trzeba zrobić:

1. naładować laptopa

2. podłączyć się do LPG interfejsem

3. w warunkach drogowych jadąc na benzynie dokonać pomiaru czasów wtrysku przy poszczególnych obrotach podczas jazdy i zanotować je

4. w takich samych warunkach jadąc na LPG korygować czas wtrysku gazu do momentu, aż pokryje się z czasem wtrysku przy poprzednim pomiarze na benzynie

Wtedy LPG jest dobrze wyregulowane, silnik ma zdrowe warunki pracy, a świecenie checka przechodzi do historii.

 

Po polsku: odcinek pustej drogi, benzyna, notesik u kolegi obok z podłączonym laptopem... bieg np 2, obroty 1000 i pedał w podłogę. Kolega czyta i notuje czas wtrysku. Potem obroty 1500 i pedał w podłogę i kolega znów notuje. Potem 2000 obr i pedał... itd az do powiedzmy 5000obr.

Potem dokładnie to samo na LPG i w takich samych warunkach. Sekwencja daje podgląd czasu wtrysku benzyny podczas pracy na LPG więc jest punkt odniesienia. Tak długo korygujemy czas wtrysku gazu, żeby pokrył się z czasem wtrysku podczas pracy na benzynie.

Przykład: przy 2000obr czas wtrysku na benzynie wynosi 20ms. Potem podczas pracy na LPG widzimy na podglądzie, że wynosi on 15ms dla benzyny. Dopóki na podglądzie nie wyjdzie nam 20ms, to tak długo podnosimy mapę LPG aż się wyrówna. To nic, że czas wtrysku dla Pb wynosi 20ms a dla LPG 25ms. Są to różne paliwa i różnice muszą być.

Jeśli w ten sposób wystroi się LPG, to auto pojedzie lepiej na gazie niż na benzynie. Jest to mozolne i czasochłonne, ale efekty są fantastyczne. Większość gaziarzy idzie na łatwiznę i nie stroi w warunkach drogowych. Potem biorą się obiegowe opinie, że gaz niszczy silniki, że gaz to do zapalniczek, że gaz to zło. A wystarczy poświęcić ok. 2 godziny - samemu w pojedynkę tyle mi to zajmuje.

 

wow! Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź!

Tak, jest to sekwencja ze sterownikiem chyba Stag 4.
Twoja instrukcja jest jasna i zrozumiała ;d Dam szansę panu gazownikowi, ale na przyszłość chyba naprawdę kupię kabel i zrobię to po swojemu.

 

No to jak STAG to najfantastyczniejszy sterownik do strojenia. Mam u siebie już 5-go Staga i nie chcę innych wynalazków.

Kup sobie za 4 dychy interfejs i poproś jakiegoś kolegę. Gaziarz policzy ze 40-50 za regulację. Tak więc zwróci się już po pierwszym razie.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności