Skocz do zawartości

Corsa D 1.4 A14XER Wymiana rozrządu z powodu niskiego poziomu oleju


Gość domin918

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w kwietniu tego roku zakupiłem w autoryzowanym salonie samochodów używanych Opla - Trax w Łodzi - Opla Corsę D 1.4 A14XER z listopada 2011 roku z przebiegiem 85500 km za 24900zł (3 dni wcześniej auto zostało sprowadzone z Niemiec z salonu Opla, klient zostawił je w ramach rozliczenia i po przyjeździe do kraju przeszedł przegląd. Przejechałem nim 5500km i dosłownie nagle przy odpaleniu silnika z zamiarem pojechania do sklepu zapaliła się kontrola check engine oraz z silnika zaczął wydobywać się dźwięk klekotania. Wszystkie płyny eksploatacyjne sprawdzałem na bieżąco i ostatni taki przegląd robiłem tydzień przed wystąpieniem tej usterki (poziom oleju wynosił 1.5 kreski). Zadzwoniłem do rodzinnego mechanika, który po dźwięku i przyjrzeniu się silnikowi uważał że może być to panewka bądź sworzeń na tłoku w korbowodzie (nie wiem czy tak na to się mówi, ale coś takiego mi powiedział). Polecił mi żebym zgłosił się do salonu, w którym zakupiłem samochód i powołał się na rękojmie bo taka wada pod to podlega. Tak też zrobiłem. Po 3 dniach od wystąpienia usterki Corsa została zabrana na lawecie do serwisu Opla. Następnego dnia zadzwonili do mnie i powiedzieli że poziom oleju jest poniżej minimum (wcześniej nigdy nie dolewałem a przy zakupie olej był wymieniony i był max) i to prawdopodobnie spowodowało że "uszkodzony jest układ rozrządu silnika, tzw.przeskoczenie łańcucha rozrządu). Naprawę wycenili na 2500zł... Czy jest możliwym to że samochód po przejechaniu 5.5 tys. km z poziomu Max zjadł olej do poziomu Min, albo że silnik był po prostu wcześniej zajechany?? Dodam że autem jeżdżę zazwyczaj po mieście a w trasie nawet 150km/h nie jechałem.

 

 

Edytowane przez domin918

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, domin918 napisał:

Czy jest możliwym to że samochód po przejechaniu 5.5 tys. km z poziomu Max zjadł olej do poziomu Min

 

Poczytaj sobie jakie spalanie oleju potrafi mieć olej.

Tutaj po Vin możesz sprawdzić czy masz czujnik poziomu oleju.

https://opel.7zap.com/pl/car/

 

Jeżeli masz a nie działał to kłóć się z salonem że sprzedali nie sprawne auto bo nie pokazała się kontrolka niskiego poziomu oleju i nie wiedziałeś że trzeba dolać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę nie posiada takiego czujnika. Na stonie Opla Zużycie oleju na 1000km - 0.6l. Czy ta wartość nie jest przesadnie duża? Z poziomu max do poniżej min mógł zjeść przez 5500km? Tydzień przed sprawdzałem to 1.5 kreski wskazywało. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2019 o 19:28, domin918 napisał:

Na stonie Opla Zużycie oleju na 1000km - 0.6l. Czy ta wartość nie jest przesadnie duża?

 

Pisałem wcześniej abyś poczytał o spalaniu oleju w Oplu.

Zrób to .

 

W dniu 12.09.2019 o 19:28, domin918 napisał:

Tydzień przed sprawdzałem to 1.5 kreski wskazywało. 

 

 

A te silnik powinny mieć pod max.

Więc możesz teraz się kłócić że sprzedali auto z silnikiem który pobiera olej w dużych ilościach i nie poinformowali cię.

Może zejdą z ceny i wezmą większą część naprawy na siebie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy tutaj jest mowa o maksymalnym dopuszczalnym zużyciu oleju według norm Opla - czyli 0,6l/1000km (normy są według GM).  Inni producenci mają podobne normy dla nowych silników.

Jeden silnik weźmie więcej inny mniej.

Na bagnecie między kreską minimum a maksimum jest 1litr oleju a średnia ilość oleju w układzie olejowym to około 4 litrów (małe silniki 3 - 3,5l większe  3,5-4,5l).

Według instrukcji obsługi kontrole stanu oleju powinno się przeprowadzać raz w tygodniu lub po przejechaniu 1000km oraz przed planowaną dłuższą trasą - ale tak pisano dawniej w papierowej instrukcji obsługi samochodów, kontrole olejową powinien sprawdzać kierowca/właściciel. Kontrole należy przeprowadzić kilka, kilkanaście minut po zgaszeniu silnika na płaskim poziomym terenie garaż, parking.

Większość nowszych konstrukcji silnika w oplu wymaga by stan na miarce był raczej powyżej połowy do maks III - IV kreska na miarce (u mnie przy połowie stanu woła że niski poziom oleju).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca aczkolwiek producent od momentu zastosowania generacji z silnikami 16 zaworowymi wprowadził takie normy.

Wcześniej były nawet do 1.0 l/1000km dopuszczane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im silnik bardziej wysokoobrotowy oraz ma więcej zaworów to tym więcej tego oleju łyka. Do tego dzisiejsze silniki by miały niższe spalanie to musza mieć mniejsze opory więc pierścienie na tłokach są cieniutkie jak żyletka. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności