Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika po odpaleniu -Astra G 1.7 CDTi 80KM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem ze swoja Astrą. Po odpalniu rano samochodu silnik pracuje nierówno a z rury wydobywa sie biały dym. Jadąc dalej można zaobserwować problem z urzymaniem stałej prędkosci jazdy np. 60km/h, obroty np. 1900 lub 2100 auto szarpie, gdy dodaje lub ujmuje gaz szarpania niema. Problemy ten pojawiają się na zimnym silniku. Gdy natomiast silnik jest już ciepły szarpania niema a silnik pracuje idealnie. Dodam że ostatnio pojawił mi się bład P400 - czyli rozumiem ze EGR i astra przechodzi w tryb awaryjny. W czerwcu 2013 były regenerowane wszystkie wtryskiwacze (wymiana końcówek na orginalne Boscha) robilem to ponieważ auto bardzo kopciło czarnym dymem. Naprawa pomogła w 100% ale teraz mam inny problem. Przed naprawą wtryskiwaczy czysciłem samemu EGR(nie wiem czy dobrze) myśląc zę on jest przyczyną dymienia. Jeśli chodzi o EGR to jeden mechanik mi powiedzial że może mi szfankowac elektrozawór lub mechanicznie jakaś sprężyna nie pracuje. Sugeruje kupno nowego bo regeneracja nic nie daje. Proszę o pomoc i wskazówki w celu naprawy.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65598-nier%C3%B3wna-praca-silnika-po-odpaleniu-astra-g-17-cdti-80km/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wtryski regenerowałem przy przebiegu 154tyś. teraz mam 160 tyś, koszt naprawy 1600zł komplet. Jeśli chodzi o używkę to nie wiadomo czy będzie sprawna w 100%. Ale znalalem firmę "Serwis Pomp" w Brzegu podobno je regeneruja i dają roczną gwarancje.

 

To mój ma na liczniku 210tys a pewnie z 300 i na szczescie raczej jeszcze nic nie ruszane(wg mechanika nawet nie sladów odkrecania tnawet urbiny).Egr mozna kupic juz za 100zl jezeli samemu montuje to ryzyko nie jest a tak duze.

Nie tanie naprawy diesla.

Ps.Ile za regeneracje?

 

rozebrac go i wymoczyc dobrze w ropie, umyc, Jelsi jest czesc elektryczna to zazwyczja na czesci plastikowej robilo sie diureczke mala i traktowalo odrdzewiaczem. ROzruszac to cale ustrojstwo i powinno chodzic jak laleczka.

 

Za regeneracje EGR 255zł. Rozumiem koledzy że mam szukać przyczyny w zaworze EGR? Mam pytanie czy moge założyć zawór EGR od Astry H 1.7CDTI 80Km Z17DTL. Wydaje mi się że są to te same silniki. Pytam ponieważ dziwi mnie cena nowego w serwisie. Do Astry G kosztuje 1900zł a do Astry H 900zł. Jak podłącze Astre pod komputer to jest szansa ze program Op-Com potwierdzi mi ze to EGR w 100%? Rozumiem ze ten zawór na zimnym silniku powienien być zamknięty a jak silinik łapie temp. to sie powoli otwiera. Dlatego u mnie występuje ta nierówna praca silnika i biały dym z rury wydechowej.

 

Jezeli chcesz kupic egr to spisz numer z swojego i wtedy bedziesz miał pewnosc ze kupisz własciwy.Jak bede miał chwile czasu to zerkne jak sie zachowuje egr na zimnym silniku.

 

Z tego co pamiętam zawór EGR do silnika Z17DTL w astrze H i astrze G jest podobny .. ba nawet prawie identyczny choć będzie miał chyba inne numery, ale sprawdzę i potwierdzę Ci to na 100% jak tylko najszybciej będę mógł. Jeżeli się nie mylę .. wtyczka do podpięcia jest po drugiej stronie. Podepnij do Opcoma i potwierdź że ten błąd który wypada to rzeczywiście dotyczy EGRa.

Tak zawór na zimnym silniku powinien być zamknięty. Sprawdź błedy na Opcomie i potem bedziemy mysleć co dalej.

 

Przy obecnych mrozach i mnie dopadł problem z gaśnięciem silnika po odpaleniu:

 

 

Podejrzewam uszczelnienia obudowy filtra paliwa i w związku z tym mam pytanie o wymiar oringów uszczelniających przewody paliwowe wchodzące/wychodzące z obudowy. Czy ktoś zna wymiary tych oringów?

 

A może przyczyną tego gaśnięcia jest inna usterka?

 

Gdy było ciepło (powyżej 0°) problemów nie było, w okolicach -3°C zauważyłem tylko nieznacznie nierówną pracę po chwili od odpalenia, a dziś przy -7° auto zgasło i jak widać był mały problem z odpaleniem.

 

Za regeneracje EGR 255zł. Rozumiem koledzy że mam szukać przyczyny w zaworze EGR? Mam pytanie czy moge założyć zawór EGR od Astry H 1.7CDTI 80Km Z17DTL. Wydaje mi się że są to te same silniki. Pytam ponieważ dziwi mnie cena nowego w serwisie. Do Astry G kosztuje 1900zł a do Astry H 900zł. Jak podłącze Astre pod komputer to jest szansa ze program Op-Com potwierdzi mi ze to EGR w 100%? Rozumiem ze ten zawór na zimnym silniku powienien być zamknięty a jak silinik łapie temp. to sie powoli otwiera. Dlatego u mnie występuje ta nierówna praca silnika i biały dym z rury wydechowej

hej .. sprawdziłem numery częsci i patrz ponizej

8980607961 - numer dla GM bedzie bez pierwszej i ostatniej cyfry - Astra H / GTC

8980607951 dla Astry G / CorsyC / Merivy B / Combo C

 

Róznica polegała na odwrotnie podłączanej wtyczce co cewki.

Edytowane przez grzes08

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności