Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika po odpaleniu -Astra G 1.7 CDTi 80KM


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

tak dokładnie .. ale nie jestem pewien czy ktoś nie wprowadził Cię w błąd w serwisie i nie podał Ci ceny zaworu dla EGRu dla silnika 1.7 DTI .. inny zawór, inna konstrukcja. Ale sprawdź.

 

  • 3 tygodnie później...
Gość Andrzej80

Dzisiaj miałem podpięty samochód pod opel scaner w celu weryfikacjii potwierdzenia że do wymiany jest zawór EGR. Według tego programu zawór pracuje dobrze, a mój samochód nadal nierówno pracuje na zimnym i szarpie. Kolega który mi sprawdzał samochód pod komputerm zwrócił uwagę na temp. cieczy na wyświetlaczu na ciepłym silnku pokazuje 87 C , a na sterowniku komputera 187 C i to wydaje się dziwne. Pomiar ten robiliśmy dwa razy. Może mam uszkodzony czujnik temp. albo sterownik w komputerze, ma zła temp. i moze auto żle pracuje dostaje mniej paliwa. Proszę o jakieś podpowiedzi i sugestie.

 

Jezeli czujnik byłby uszkodzony to na wskazniku powinno byc wyzej.Pasowało by podpiac pod inny program np opcoma.Moj ma 84st wg interfejsu

 

Gość Andrzej80

Dzisiaj byłem samochodem w serwisie Opla. Podłączyli kompa po nocy na zimnym silniku, temp. niby dobra , zawór EGR niby pracuje ale stwierdzili że lepiej jest jak się rozgrzeje. Mówili coś o mikro dawce wtryskiwacza, albo problem jest z kompresją na cylindrze. Panowie pomocy bo jest co raz więcej opinii co do mojej usterki. Po niedzieli firma która naprawiala mi wtryskiwacze ma je sprawdzić.

 

Gość Andrzej80

Problem rozwiązany. Okazało się że w jednym z wtryskiwaczy były opiłki, wtrysk był podwieszony i dawal za małą dawkę paliwa. Samochód odebrałem wczoraj, pracuje równo i już nie szarpie. Szef warsztatu mnie przeprosił bo tłumaczył m wcześniej i ze wtryski są sprawne w 100% a problem to niesprawny EGR. Okazało się że rutyna zawiodła. Pech mnie nie omija ponieważ padł mi alternator założyłem dzisiaj firmy BENDIKS i juz ma ładowanie ok. Po montażu nowego zauważylem na układzie kierowniczym jakby był sztywniejszy i lepiej auto hamuje. Mechanik mówił mi że te alternatory często padają, troche mnie to dziwi bo ja miałem orginalny który padł po 10 latach. Podobno 100A to mało do tego silnika bo świece żarowe pobierją prąd aż do momentu odpowiedniej temp. silnika coś rżędu 45-60 stopni? . Proszę o jakies swoje doświadczenia w tej sprawie. Dzięki;)

 

do rowno 68 stopni lub 2.5 minuty zalezy co szybiecj. Tak grzeja swieczki. Tile pradu moz epodac maksymalnie altek to tez malo istotne bo nigdy nie zobaczysz takiego proadu z altka. Lepiej zalozyc mocniejsze diody prostownicze w altku i temat raczej zamkniety jesli chodzi o alternator.

 

Ciekawi mnie skad opilki no i czemu tylko w jdnym. Poza tym jesli by byly to raczje wtrysk by sikal i przy nizszym cisnieniu.

 

Gość Andrzej80

Z tego co mówił mechanik to opiłki było widoczne pod mikroskopem, wtryski były u niego w czerwcu regenerowane i coś tam jednak zostało po tym zabiegu. Sprawdzał wszystkie wtryski pod maszyną i tam gdzie były te opiłki dawał za mało paliwa (był podwieszony)napewno nie lał poniewaz auto pali mi średnio 6l. Rozebrał go i jest już ok. Denerwujące jest to że tak jeżdziłem kilka miesięcy, bo trudno samemu przyznać się do pomyłki i cały czas mówił że to wina EGR. Jest to dobry warsztat ale życie pokazało że pewność zawiodła. Jeśli chodzi o altek to bede musiał go naprawić bede miał na zapas, zapytam o te diody mocniejsze. Mam pytanko do Ciebie jakie byś założył świece BERU natężenie 15A czy NGK natężnie 10A. Mam ten samochód 4 lata świec jeszcze nie wymieniałem, ale czuje że to kwestia czasu.

 

Jeżeli miałeś świece Beru to załóż Beru .. jeśli miałeś NGK to załóż NGK .. a to z tego powodu, że system sterowania jest inny dla jednych i drugich świec - one nie są zamiennikami. W tym czasie zmieniał się software wraz ze zmianą swiec NGK na Beru.

 

Gość Andrzej80

Wszytko fajnie, tylko jak np. poprzedni właściciel już zmieniał świece i po wykręceniu okarze się że mam np. BOSCHA lub DENSO. To wtedy jakie mam założyć? Można to jakoś sprawdzić np. po VIN jakie miał orginalnie założone?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności