Gość azhi Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Witam, rzecz przedstawia się następująco: jakieś dwa/ trzy dni temu auto zaczęło mulic, miało problem z przyspieszeniem, aż w końcu potrafiło zgasnąć przy niedostatecznym (niż zwyczajnie) dociśnięciu gazu. Na początku myślałem że możne jestem zmęczony, coś źle dociskam itp ale wczoraj to jak jechałem to już w ogóle pierwszy bieg musiałem przeciągać do 3-3,5 tys obrotów aby wrzucić dwójkę na przyzwoitych obrotach aby to choć trochę jechało. Turbina nie załączała się w ogóle, choć i od dołu powinno być już pewne przyspieszenie. Ile bym obrotów nie walnął 2,5 tys + to turbiny nie czułem, choć powinna się załączać jakoś koło 1,9 tys. Muszę zaznaczyć moje użytkowanie auta, a mianowicie często jeżdżę na rezerwie i nie raz na mocnej rezerwie, w sensie że tankuję dopiero jak kontrolka zapali a nawet mruga. Do czego zmierzam. Wspomniałem o kwestii tankowania i rezerwy gdyż 2 razy z rzędu zatankowałem normalnego dieselka na orlenie, za jakies 20-40 zł każdorazowo (czyli nie dużo) oba razy już na rezerwie. I wtedy to się zbiegło w czasie z mrozami i muleniem. Normalnie tankuję na samoobsługach i nigdy nie miałem z tym problemu. Wczoraj zatankowałem na Shellu ichniejszego vpowera nitro + diesel paliwo rakietowe, gdyż pomyślałem że: 1. paliwo było trefne na tym orlenie 2. paliwo nie wystarczyło na te mrozy 3. z racji jazdy na rezerwie i powyższych może nagar dostał się do silnika 4. wszystko z powyższych dlatego należny zatankować coś mocniejszego aby przepalić i przeczyścić silnik. Od razu nie zaskoczyło, ale po przejechaniu jakichś 30km jak ręką odjął. Przyspiesza, turbina poprawnie się załącza i pomimo całonocnego stania na ulicy pod pierzyną śniegu nadal wszystko ok. Zaznaczę że auto pomimo mrozów odpala bez problemu (przezornie rozgrzewam świece z 3 razy) ale i za pierwszym by odpalił. No i teraz pytanie: Czy faktycznie mógł to być problem tylko paliwa? Jeśli paliwa to czy rezerwy i nagaru, czy trefnego paliwa, czy mrozu i jednak na taki mróz trzeba więcej oktanów? Czy może to być problem z czymś innym? Bo miałem już czarne myśli o padniętej turbinie, lub ew. sprzęgle. Z góry dziękuję za wszelkie opinie, sugestie, odpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam R.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koni2305 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 (edytowane) Mało paliwa, czyli cały czas jeździsz na tym syfie co się zbiera na dnie zbiornika i go zaciąga do filtra. 2) to że pompa jest chłodzona paliwem ze zbiornika i jak masz ciągle mało to szlak ją szybko trafi bo się po prostu przegrzewa 3) przy mrozach jest zalecane mieć co najmniej z pół zbiornika bo jak jest mało to jest większe prawdopodobieństwo zamarznięcia w zbiorniku ponieważ diesel jest gęstszy. Edytowane 26 Stycznia 2014 przez koni2305   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość azhi Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Skoro turbina uruchamia się już przy rozruchu to co robi przy 1900/min? Mało paliwa, czyli cały czas jeździsz na tym syfie co się zbiera na dnie zbiornika i go zaciąga do filtra. 2) to że pompa jest chłodzona paliwem ze zbiornika i jak masz ciągle mało to szlak ją szybko trafi bo się po prostu przegrzewa 3) przy mrozach jest zalecane mieć co najmniej z pół zbiornika bo jak jest mało to jest większe prawdopodobieństwo zamarznięcia w zbiorniku ponieważ diesel jest gęstszy. Ok, a czy jest sens tankować wyżej-oktanowe paliwo skoro do tej pory spokojnie jeździł na zwykłym?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 A znasz zasady działania turbiny? Wiesz co to jest moment obrotowy? Nowy filtr paliwa + nie dopuszczanie do pozostawiania auta na dużych mrozach na noc rezerwie. To podstawa. Nie trzeba lać "lepszego" ON. Można dolać w czasie bardzo niskich temperatur depresator typu kleen-flo albo skydd, ale też niekoniecznie. Mi przy -33 odpalał na zwykłym ON. Kiedyś zatankowałem na Bliskiej i paliwo zapakowało filtr paliwa - więcej nie tankuję w tej sieci.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520313 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koni2305 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Ja różnicy w oktanach nie widziałem tyko w cenie dużo jeżdżę tankuję prawie codziennie zawsze pod korek (faktem że na Shellu ale zwykły diesel). Szef zawsze mówił że jak wysyłamy auto na serwis to aby nalać v-pover diesel ale moim zdaniem różnicy nie było.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520314 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość azhi Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 (edytowane) A znasz zasady działania turbiny? Wiesz co to jest moment obrotowy? Nowy filtr paliwa + nie dopuszczanie do pozostawiania auta na dużych mrozach na noc rezerwie. To podstawa. Nie trzeba lać "lepszego" ON. Można dolać w czasie bardzo niskich temperatur depresator typu kleen-flo albo skydd, ale też niekoniecznie. Mi przy -33 odpalał na zwykłym ON. Kiedyś zatankowałem na Bliskiej i paliwo zapakowało filtr paliwa - więcej nie tankuję w tej sieci. Ok, rozumiem że turbina kręci się od samego początku i w miarę zwiększania obrotów dostaje więcej obrotów, tylko dlaczego nie jest to stopniowe tylko nagle przy 1900obr dostaje kopa? (z ciekawości pytam, nie uważam tego za problem z autem - tak dla jasności) I dlaczego nie dostała tego kopa jak zamulało mi auto? pomimo nawet 3,5 tys obr Co do odpalania to tak jak wspomniałem, najmniejszego problemu z tym nie mam i nie miałem. Filtr paliwa to po zimie wymienię. Edytowane 26 Stycznia 2014 przez azhi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520320 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zieger Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 (edytowane) Po zimie to może być za późno :-) To żaden koszt i nie wiem dlaczego się szczypiesz. Edytowane 26 Stycznia 2014 przez Zieger   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520469 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 ale na biegu jałowym jak wciśniesz gaz to silnik rozpędza się wmiarę normalnie do wysokich obrotów? pytam bo jeśli tylko do 3 lub 3.500 to może być przepływomierz, przynajmniej ja tak miałem, i wtedy też turbo się nie załącza   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520668 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość azhi Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Po kilku dniach testowania i tego co napisałem że wróciło do normo to... nie wróciło a konkretnie: Jak uruchamiam auto po dłuższym postoju np po nocy to ruszam i wszystko śmiga, odpowiednie przyspieszenie, koło 2tys obrotów turbina się rozkręca i ogólnie auto ciągnie od samego dołu tak jak powinno. Po przejechaniu około 2 km czy coś, auto nagle dostaje muła i już turbina się nie rozkręca i tak do końca. Na którychś światłach zgasiłem auto i odpaliłem jeszcze raz żeby przezornie sprawdzić czy dzieje się tak po każdym uruchomieniu, że wraca do normalności na chwile, ale nie, auto nadal muliło. I tak za każdym razem po dłuższym postoju, auto jedzie normalnie przez chwile a potem zaczyna mulić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520896 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość azhi Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 no to jedziesz na komputer robisz diagnostyke i dowiesz sie czy przeladowuje niedoladowuje lub czy przeplywomierz nie halo no i ten egr bo wiecej opcji juz nie ma A ktoś wie gdzie w Warszawie można niedrogo i dobrze zrobić taką diagnostykę? A może to objawy z którymi ktoś się spotkał i wiec co to może być, bo diagnostyka swoje będzie kosztowała a potem jeszcze trzeba to będzie zrobić, to może się okazać że lepiej jak po prostu mechanik zajrzy pod maskę i stwierdzi co jest nie tak. No i gdybym zdawał się tylko na mechanika i na diagnostykę to bym na forum raczej nie pisał Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520934 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.