Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

rzecz przedstawia się następująco:

jakieś dwa/ trzy dni temu auto zaczęło mulic, miało problem z przyspieszeniem, aż w końcu potrafiło zgasnąć przy niedostatecznym (niż zwyczajnie) dociśnięciu gazu.

Na początku myślałem że możne jestem zmęczony, coś źle dociskam itp ale wczoraj to jak jechałem to już w ogóle pierwszy bieg musiałem przeciągać do 3-3,5 tys obrotów aby wrzucić dwójkę na przyzwoitych obrotach aby to choć trochę jechało. Turbina nie załączała się w ogóle, choć i od dołu powinno być już pewne przyspieszenie. Ile bym obrotów nie walnął 2,5 tys + to turbiny nie czułem, choć powinna się załączać jakoś koło 1,9 tys.

Muszę zaznaczyć moje użytkowanie auta, a mianowicie często jeżdżę na rezerwie i nie raz na mocnej rezerwie, w sensie że tankuję dopiero jak kontrolka zapali a nawet mruga.

Do czego zmierzam.

Wspomniałem o kwestii tankowania i rezerwy gdyż 2 razy z rzędu zatankowałem normalnego dieselka na orlenie, za jakies 20-40 zł każdorazowo (czyli nie dużo) oba razy już na rezerwie.

I wtedy to się zbiegło w czasie z mrozami i muleniem. Normalnie tankuję na samoobsługach i nigdy nie miałem z tym problemu.

Wczoraj zatankowałem na Shellu ichniejszego vpowera nitro + diesel paliwo rakietowe, gdyż pomyślałem że:

1. paliwo było trefne na tym orlenie

2. paliwo nie wystarczyło na te mrozy

3. z racji jazdy na rezerwie i powyższych może nagar dostał się do silnika

4. wszystko z powyższych

 

dlatego należny zatankować coś mocniejszego aby przepalić i przeczyścić silnik.

Od razu nie zaskoczyło, ale po przejechaniu jakichś 30km jak ręką odjął. Przyspiesza, turbina poprawnie się załącza i pomimo całonocnego stania na ulicy pod pierzyną śniegu nadal wszystko ok.

 

 

Zaznaczę że auto pomimo mrozów odpala bez problemu (przezornie rozgrzewam świece z 3 razy) ale i za pierwszym by odpalił.

 

No i teraz pytanie:

Czy faktycznie mógł to być problem tylko paliwa?

Jeśli paliwa to czy rezerwy i nagaru, czy trefnego paliwa, czy mrozu i jednak na taki mróz trzeba więcej oktanów?

Czy może to być problem z czymś innym? Bo miałem już czarne myśli o padniętej turbinie, lub ew. sprzęgle.

 

Z góry dziękuję za wszelkie opinie, sugestie, odpowiedzi i pomoc.

Pozdrawiam

R.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/
Udostępnij na innych stronach

Mało paliwa, czyli cały czas jeździsz na tym syfie co się zbiera na dnie zbiornika i go zaciąga do filtra.

2) to że pompa jest chłodzona paliwem ze zbiornika i jak masz ciągle mało to szlak ją szybko trafi bo się po prostu przegrzewa

3) przy mrozach jest zalecane mieć co najmniej z pół zbiornika bo jak jest mało to jest większe prawdopodobieństwo zamarznięcia w zbiorniku ponieważ diesel jest gęstszy.

Edytowane przez koni2305

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520308
Udostępnij na innych stronach

Skoro turbina uruchamia się już przy rozruchu to co robi przy 1900/min?

 

Mało paliwa, czyli cały czas jeździsz na tym syfie co się zbiera na dnie zbiornika i go zaciąga do filtra.

2) to że pompa jest chłodzona paliwem ze zbiornika i jak masz ciągle mało to szlak ją szybko trafi bo się po prostu przegrzewa

3) przy mrozach jest zalecane mieć co najmniej z pół zbiornika bo jak jest mało to jest większe prawdopodobieństwo zamarznięcia w zbiorniku ponieważ diesel jest gęstszy.

Ok, a czy jest sens tankować wyżej-oktanowe paliwo skoro do tej pory spokojnie jeździł na zwykłym?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520311
Udostępnij na innych stronach

A znasz zasady działania turbiny? Wiesz co to jest moment obrotowy?

 

Nowy filtr paliwa + nie dopuszczanie do pozostawiania auta na dużych mrozach na noc rezerwie. To podstawa.

 

Nie trzeba lać "lepszego" ON. Można dolać w czasie bardzo niskich temperatur depresator typu kleen-flo albo skydd, ale też niekoniecznie.

 

Mi przy -33 odpalał na zwykłym ON.

Kiedyś zatankowałem na Bliskiej i paliwo zapakowało filtr paliwa - więcej nie tankuję w tej sieci.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520313
Udostępnij na innych stronach

Ja różnicy w oktanach nie widziałem tyko w cenie dużo jeżdżę tankuję prawie codziennie zawsze pod korek (faktem że na Shellu ale zwykły diesel). Szef zawsze mówił że jak wysyłamy auto na serwis to aby nalać v-pover diesel ale moim zdaniem różnicy nie było.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520314
Udostępnij na innych stronach

A znasz zasady działania turbiny? Wiesz co to jest moment obrotowy?

 

Nowy filtr paliwa + nie dopuszczanie do pozostawiania auta na dużych mrozach na noc rezerwie. To podstawa.

 

Nie trzeba lać "lepszego" ON. Można dolać w czasie bardzo niskich temperatur depresator typu kleen-flo albo skydd, ale też niekoniecznie.

 

Mi przy -33 odpalał na zwykłym ON.

Kiedyś zatankowałem na Bliskiej i paliwo zapakowało filtr paliwa - więcej nie tankuję w tej sieci.

 

Ok, rozumiem że turbina kręci się od samego początku i w miarę zwiększania obrotów dostaje więcej obrotów, tylko dlaczego nie jest to stopniowe tylko nagle przy 1900obr dostaje kopa? (z ciekawości pytam, nie uważam tego za problem z autem - tak dla jasności)

I dlaczego nie dostała tego kopa jak zamulało mi auto? pomimo nawet 3,5 tys obr

 

Co do odpalania to tak jak wspomniałem, najmniejszego problemu z tym nie mam i nie miałem.

Filtr paliwa to po zimie wymienię.

Edytowane przez azhi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520320
Udostępnij na innych stronach

Po zimie to może być za późno :-) To żaden koszt i nie wiem dlaczego się szczypiesz.

Edytowane przez Zieger

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520469
Udostępnij na innych stronach

ale na biegu jałowym jak wciśniesz gaz to silnik rozpędza się wmiarę normalnie do wysokich obrotów? pytam bo jeśli tylko do 3 lub 3.500 to może być przepływomierz, przynajmniej ja tak miałem, i wtedy też turbo się nie załącza

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520668
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach testowania i tego co napisałem że wróciło do normo to... nie wróciło a konkretnie:

Jak uruchamiam auto po dłuższym postoju np po nocy to ruszam i wszystko śmiga, odpowiednie przyspieszenie, koło 2tys obrotów turbina się rozkręca i ogólnie auto ciągnie od samego dołu tak jak powinno.

Po przejechaniu około 2 km czy coś, auto nagle dostaje muła i już turbina się nie rozkręca i tak do końca. Na którychś światłach zgasiłem auto i odpaliłem jeszcze raz żeby przezornie sprawdzić czy dzieje się tak po każdym uruchomieniu, że wraca do normalności na chwile, ale nie, auto nadal muliło.

I tak za każdym razem po dłuższym postoju, auto jedzie normalnie przez chwile a potem zaczyna mulić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520896
Udostępnij na innych stronach

no to jedziesz na komputer robisz diagnostyke i dowiesz sie czy przeladowuje niedoladowuje lub czy przeplywomierz nie halo no i ten egr

 

bo wiecej opcji juz nie ma

 

A ktoś wie gdzie w Warszawie można niedrogo i dobrze zrobić taką diagnostykę?

 

A może to objawy z którymi ktoś się spotkał i wiec co to może być, bo diagnostyka swoje będzie kosztowała a potem jeszcze trzeba to będzie zrobić, to może się okazać że lepiej jak po prostu mechanik zajrzy pod maskę i stwierdzi co jest nie tak.

No i gdybym zdawał się tylko na mechanika i na diagnostykę to bym na forum raczej nie pisał :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65723-auto-muli%C5%82o-nie-ci%C4%85gn%C4%99%C5%82a-turbina-paliwo/#findComment-520934
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności