Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość naraku32

Witam, niedawno kupiłem astre III 1,7 100KM Z17DTH.

Mam z nią taki problem ze jezdzac do 120km/h jest ok, lecz powyzej 120km/h a nawet przy 120km/h zapala mi sie check engine, czasem ma wahniecie i zapala się przy 140km/h.

Jezeli dobrze przyobserwowałem i jade z obrotami do 2tys po chwili zniknie, no i oczywiscie jesli wyłącze silnik tez znika i jest ok ( oczywiscie nie gasze silnika podczas jazdy xD )

Mało tego po wykonaniu metody gaz-hamulec mam 3 błędy na komputerze, wiedziałem o nich bo tydzień temu podminałem samochod pod komputer.

Kody błędów

P0500- Sygnał prędkosci niespójny z obrotami silnika i przepływu powietrza

P1616- Otrzymano niewłasciwy sygnał z immobilizera

P1614- Nieprawidłowa identyfikacja pojazdu z ECU deski rozdzielczej.

 

No i teraz byc tu madrym i jak tu rozszyfrować co jest przyczyną tych błędów?

Bo co do tego Immobilizera to jak padnie to słodko nie bedzie.

Ktos ma jakies pomysły sugestie?

Co do tego Check Engine to mysle ze to moze byc spowodowane doładowaniem, jakis czujnik padniety albo turbo siada, bo jesli zapali mi sie check engine i jade z obrotami przy ktorych turbo sie nie załącza to znika, a jak przyśpieszam i turbo się załącza to sie zapala.

 

Moze ktos miał cos podobnego czy ktorys błąd tez sie ukazał to bardzo prosze o rozwiązanie tego problemu, z góry dziekuje za pomoc ;))

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66802-zapalenie-si%C4%99-check-engine-powy%C5%BCej-120kmh-dodatkowe-b%C5%82%C4%99dy/
Udostępnij na innych stronach

Na mój nos .. po pierwsze podjedź do mechanika albo sczytaj dokładnie wszystkie błedy .. które sa aktywne a które są tylko historyczne.

Po drugie błędy maja swoje symptomy .. czyli zapis po numerze błedu, który wskazuje dokładniej problem np. bład P500 ma dodatkowo 5 znaczeń .. P500 X241 X4 X254 X8 ...

 

Gość naraku32

no tak grzes-u, tylko to kosztuje, mechanicy rzezbia na kase a nie mam zadnego zaufanego, dlatego sam ucze sie na mechanika, jeszcze troche za malo wiem, a teraz w tych samochodach jest nawalone elektryki ;/, a nie mem tez miejsca zeby rozbierać astre na części i szukac przyczyny, dlatego szukam odpowiedzi na forum, bo moze ktos mial taki albo podobny poblem, czekm na wiecej sugestii ;)

 

 

 

no tak grzes-u, tylko to kosztuje, mechanicy rzezbia na kase a nie mam zadnego zaufanego, dlatego sam ucze sie na mechanika, jeszcze troche za malo wiem, a teraz w tych samochodach jest nawalone elektryki , a nie mem tez miejsca zeby rozbierać astre na części i szukac przyczyny, dlatego szukam odpowiedzi na forum, bo moze ktos mial taki albo podobny poblem, czekm na wiecej sugestii
to co teraz piszesz to jest wróżenie z fusów .. musisz znać błedy (jeżeli są) aby rozwiązywac problem z autem. Check engine może zapalac Ci się od wielu problemów .. i co chcesz wszystkie sprawdzac eliminować. Jezeli uczysz sie dopiero na mechanika .. to posłuchaj kogoś, kto już kilka aut w swoim zyciu zdiagnozował .. albo kup sobie OPcoma (nawet na forum sa osoby, które go oferują) albo znajdź kogoś kto Ci go uzyczy i sczytaj najpier błędy .. sprawdź parametry w trybie rzeczywistym .. od tego zaczyna sie analizę współczesnego silnika. Taka jest prawda.

 

Gość naraku32

dobra a co to jest opcom? i ile to kosztuje, mieszkam w takim srodowisku ze zaden z moich znajomych tego nie posiada, w jakim dziale tego szukać?

 

a to juz wystarczy albo na forum poszukac albo chocby w google wklepac. tu nikt trola karmic nie bedzie!

 

W 99% przypadków pojawiający się błąd P0500 lub ECN050074 jak kto woli jest związany ze zbyt wysokim ciśnieniem doładowania, za który najczęściej odpowiada zabrudzony elektrozawór sterujący turbosprężarką.

 

akurat blad P0500 to blad zwiazany z odczytem predkosci jazdy wiec jakos nie widze powiazania ze sterowaniem turbiną.

 

Wesoł, daj już spokój. Tyle razy było to omawiane, że nie ma sensu wracać. Mogę się założyć o tego Twojego szarana, że czyszczę i smaruję n75 od turbo i p0500 się więcej nie pojawi.

Tydzień temu nawet na własnym przykładzie się o tym przekonałem. Miałem wycie turbosprężarki, ale nie wycie łożysk a bardzo denerwujący świst powietrza. Do tego dochodził dźwięk w stylu tego wydawanego przez zawór blow-off (głośne syknięcie powietrza przy zdejmowaniu nogi z gazu przy wyższych obrotach silnika). Wymieniłem turbo, okazało się, że jest nieszczelność w miejscu, w którym wychodzi dźwignia VNT z korpusu turbo, oraz nieszczelność na flanszy turbo-kolektor. Po tym zabiegu turbo pięknie ucichło, ale został dźwięk blow-offa. Do tego przy jeździe testowej powyżej 100 km/h wywaliło checka. Sprawdzam, jest tylko P0500. Loguję - lekkie przeładowanie. Rozbieram N75 - lekko zatarty. Czyszczę, smaruję i jazda. Dżwięku blow-offa brak, P0500 również brak.

 

Teraz mądre głowy, które wpierają, że nie N75 nie ma nic wspólnego z P0500 co na to powiedzą?

 

Tutaj też ktoś miał ten problem: http://forum.opel24.com/topic/21962-kod-bledu-p0500/ i tutaj http://forum.opel24.com/topic/42594-astra-h-17-cdti-blad-ecn050074/

 

Powtarzam - jeśli prędkościomierz wskazuje poprawne wartości, jeśli z modułu ABS nie wychodzi informacja o błędnych prędkościach kół, nie ma sensu szukać problemu w kołach bo ich tam nie ma. Elektrozaworki od turbo wytrzymują średnio 100 tys km, zanim zakituje się w nich zaworek oraz filterek, którym wyrównywane jest podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym. Ufff.

Edytowane przez rostex

 

dziwna sprawa. A bledu w ECM od przeladowania nie odnotowuje tak?? nic juz nie rozumiem skoro tak. To nigdy nie wywali bledu przeladowania w tym silniku??

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności