Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy . Mam poważny problem z moją Corsą C. Auto bezproblemowo jeżdziło do wczoraj. Chcę autem rano jechać do pracy a tu zonk. Odpalam auto a pedał sprzęgła jest tak miękki ze palcem można go wcisnąć. Sprzęgło przestało działać nagle i nie można w żaden sposób wrzucić biegu. Sprzęgła brak w 100 %.
Dolałem płynu hamulcowego, odpowietrzyłem sprzęgło przy skrzyni , naciskając pedał a znajomy trzymał słoik do którego wpływał płyn z pęcherzami powietrza. Po odpowietrzeniu i po 30 -krotnym wciśnięciu sprzęgła sprzęgło zaczęło działać ale bardzo szybko ( nisko ) brało. Na drugi dzień wsiadam do auta i ten sam problem brak całkowity sprzęgła i pedał miękki.
Potrzebuję pomocy podpowiedzcie mi co może być tego powodem .
Załamuje się i dziękuję za pomoc helpsmilie.gif

 

Wysprzęglik się rozsypał lub pompka sprzęgła. Coś ciągnie powietrze lub wypuszcza płyn. Wątpię aby był to przewód pompka-wysprzęglik.

 

tylko teraz właśnie zastanawiam sie jak poznać czy to pompka czy wysprzeglik jakieś może szczegóły które dałyby więcej informacji czy to siada wysprzęglik czy pompka. A czy taką pompke kiedy zdemontuję z auta mogę sprawdzić w jakiś sposób czy jest dobra

 

Ja bym spróbował wypiąć przewód do wysprzęglika i jakoś na jego końcu umieścił manometr. Myślę o takim do mierzenia ciśnienia oleju. Naciskając na pompkę i trzymając będzie widać ewentualny spadek ciśnienia po czasie, co oznacza że pompka do bani. Jeśli będzie ok, to wysprzęglik padł.

 

U mnie jak miałem taki problem to dolewałem płynu i pompowałem pedałem. Po 5 minutach spod samochodu wypłynęła strużka płynu.

Po zajrzeniu pod spód dojrzałem ze płyn kapie z łączenia skrzyni i silnika. Diagnoza była więc prosta - wysprzęglik do wymiany.

 

a wiadomo może jakie ciśnienie powinna dawać pompka.

 

U mnie jak miałem taki problem to dolewałem płynu i pompowałem pedałem. Po 5 minutach spod samochodu wypłynęła strużka płynu.

Po zajrzeniu pod spód dojrzałem ze płyn kapie z łączenia skrzyni i silnika. Diagnoza była więc prosta - wysprzęglik do wymiany.

a kolego powiedz widziałeś w którym dokładnie miejscu u ciebie wyleciała cała strużka oraz intereesuje mnie czy wymiana tego wysprzęglika to trudna sprawa i czy musowo odejmować skrzynię aby go wymienić

 

Jeśli cieknie to na łączeniu skrzyni i silnika jak wspomniał Kacper. Tego nie można przeoczyć i od razu się zauważy. Wymiana wysprzęglika niestety ta sama robota co wymiana sprzęgła.

 

Wymiana wysprzęglika niestety ta sama robota co wymiana sprzęgła

Czyli jasno: skrzynia w dół.

 

 

 

jakie ciśnienie powinna dawać pompka.

 

Guzik ważne to jest. Istotą rzeczy jest stwierdzenie, czy nie cieknie albo nie przepuszcza na manżetkach. Jeśli ginie płyn i trzeba dolewać, to coś musi być nieszczelne.Chyba, że samo połączenie przewodu z pompki na wysprzęglik jest nieszczelne, to starczy wymienić mały oring wewnątrz.

 

Jest jeszcze opcja nieszczelności w układzie hamulcowym, bo sprzęgło jest zasilane ze zbiornika płynu hamulcowego. Ja jestem trochę przerażony, że będąc mocnym amatorem i nie mając podstaw wiedzy, ktoś bierze się za samodzielne naprawy. Rozumiem oczywiście, że wszystko rozbija się o fundusze, ale niektóre sprawy są zbyt poważne, aby na nich oszczędzać. Co będzie, jeśli nie będziesz umiał poprawnie zdiagnozować źródła wycieku płynu hamulcowego? Wiesz o tym, że skoro sprzęgło się zapowietrza bo spada poziom płynu, to zapowietrzy się i hamulec, bo niewiele niżej od króćca sprzęgła jest wejście do pompy hamulcowej. Masz rozeznanie praktyczne, jak zachowuje się zapowietrzony hamulec, lub pękający podczas hamowania przewód hamulcowy i czym to grozi?

 

Myślę, że należy przede wszystkim włączyć rozsądek. Jechać do mechanika, "proszę pana, ucieka mi płyn hamulcowy i zapowietrza się sprzęgło. Proszę sprawdzić, gdzie mi ucieka - wysprzęglik, pompka czy hamulce".

Za mniej więcej 5 dych masz pewność, co trzeba w aucie zrobić i wtedy podejmujesz decyzję "robię sam bo dam radę" czy "Tracę kasę na mechanika, bo nie umiem/za trudne/zbyt skomplikowane/nie mam narzędzi".

To tak na mój rozum.

 

ok rozumiem . mam takie pytanie odpowietrzyłem układ sprzęgła i okazuje się że sprzęgło działa prawidłowo lecz po godzinie od odpowietrzenia powrócił problem braku sprzęgła i mięciutkiego pedału. układ hamulcowy i w dobrym stanie i nie widać jakiś uszkodzeń, nie wiem czy pompka czy wysprzęglik może tak zapowietrzać cały układ sprzęgła ??

 

Sprawdź dobrze zbiorniczek z płynem. Kiedyś koledze pomagałem odpowietrzać sprzęgło i kazałem mu obserwować poziom płynu.

Niestety nie zauważył że zbiorniczek jest dzielony i w części przeznaczonej na układ sprzęgło zrobiło się sucho.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności