Gość add. Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Witam. Mam do was pytanie odnośnie Opla Agili, może ktoś będzie mi w stanie coś podpowiedzieć. Auto jest użytkowane przez cały czas, ale ostatnio po przejechaniu około kilometra zaczęła świecić się kontrolka pomarańczowa od silnika a po chwilo zaczęła migać, więc zgasiłem silnik. Po chwili zapaliłem go jeszcze raz i kontrolka najpierw nie świeciła, ale po jakiś 5 minutach od razu zaczęła mrygać a silnik dostał jakiegoś dziwnego brzmienia i samochód cały aż się trząsł. Nie zauważyłem ani straty mocy ani wysokiej temperatury, wszystko jakby normalnie. Mam zamiar udać się do mechanika ale może ktoś z was mógłby coś na ten temat powiedzieć, bo najbardziej martwi mnie dziwna praca silnika. Z góry dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Jezeli sie zapaliła kontrolka to trzeba odczytac błedy bo tak to mozemy sobie pisac.Prawdopobnie nie pracuje na wszystkich cylindrach a dlaczego to bez kodu błedu mozemy sobie zgadywac.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość add. Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Czyli pozostaje mi chyba tylko podjechać do ASO. Czytałem trochę o metodzie łączenia odpowiednich pinów ze sobą i odczytanie kodu z migającej kontrolki, ale czy w tym modelu da się coś takiego zrobić? bo nigdzie nie mogłem znaleźć opisu dotyczącego właśnie Agili.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Spróbuj metode gaz hamulec moze sie uda wymrugac.Nie ma sensu przeplacac jechac do ASO.Popytaj moze ma ktos opcoma lub inny program.Mozesz tez sprawdzic swiece czy wygladaja identycznie czy jest własciwe spalanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misci Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Gaz i hamulec w podłogę, włączasz zapłon (bez rozrusznika) i liczysz błyski lampki przy liczniku. 10 błysków oznacza zero. Cztery kolejne cyfry to kod błędu, cztery następne - kolejny błąd i tak aż do końca. Później tabela błędów z netu i mniej więcej wiesz o co chodzi. W większości Agil to działa. Na mój gust to wypadanie zapłonów. Zacząłbym od wymiany świec, później cewka zapłonowa, a na samym końcu rozrząd. Miganie lampki to bład krytyczny. Może chodzić o przedostanie się paliwa do katalizatora. Najpierw jednak sprawdź błędy, albo jak opisałem, albo komputerem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość add. Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Udało mi się zrobić tak jak kolega wyżej polecił. Po sprawdzeniu wyszły mi trzy błędy w kolejności 0340, 0300, 0303. Może teraz uda się dojść do przyczyny.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misci Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 0340 - "Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka" 0300 - "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" 0303 - "Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów" Zacząłbym od czujnika położenia wału rozrządu. Rozpiąć złącze, wyczyścić, połączyć, spróbować ponownie. Jeśli będzie nie tak to odpiąć czujnik Halla i sprawdzić czy silnik pracuje normalnie. Komputer zgłosi błąd, ale jeśli czujnik jest wadliwy to bez czujnika silnik powinien pracować bez zarzutu.Czujnik Halla znajduje się na głowicy z prawej strony auta w okolicy pokrywy rozrządu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość add. Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Czujnik położenia wału rozrządu chyba ok ponieważ po rozłączenia samochód zachowuje się identycznie jak przed rozłączeniem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misci Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Jeśli świece zapłonowe są dobre to może to być wina cewki zapłonowej. Najlepiej byłoby ją podmienić od znajomego z podobnym silnikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość add. Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 A jest inna możliwość sprawdzenia cewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.