Gość zlotyorzech Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 A jak często miała wymienany olej? Poza tym w tym wątku piszemy o silniku A12XER.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/12/#findComment-602628 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Mojej CD przeszło 30kkm i zauważyłem następujący objaw. Pedał sprzęgła nieznacznie poszedł do góry (1cm co sugeruje zużycie). Odnoszę wrażenie na biegach 3-4-5 że auto niechętnie wyprzęga a po zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła następuje delikatne pchnięcie auta do przodu. Czyżby problem z wysprzęglikiem? Raz jest a raz go nie ma. Nadmienię, że wiem jak używać sprzęgła i nie popełniam typowych błędów czyli jazda na pół sprzęgle czy stanie na światłach z wciśniętym sprzęgłem. ArKos wypowiesz się? Inni koledzy mechanicy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/12/#findComment-605025 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Nikt?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/12/#findComment-605148 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Meyron Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Witam. Mam pytanko do kolegi Marcin2000, bo zdaje się,że mamy identyczne modele Corsy z instalacją Lpg. Mianowicie,czy w Twoim przypadku zdarza się tak,że po wyłączeniu silnika w trybie pracy na gazie, odpalając go np. na drugi dzień,przycisk od Lpg nie miga (czyli tryb pracy na Lpg wyłączony)? Dopiero po ponownym włączeniu przycisku Lpg instalacja się załącza. Pytam bo u mnie od czasu do czasu występuje ten ''problem''. Byłem nawet z tym w autoryzowanym serwisie,gdzie stwierdzili,że prawdopodobnie jest to uwzględnione w oprogramowaniu samochodu,by przypominać kierowcy o przepaleniu auta raz na jakiś czas na benzynie.Tak na prawdę odniosłem wrażenie,że były to chyba tylko ich domysły ,podobno wcześniej spotykali już takie przypadki a podłączony komputer nic nie wykazywał. Jak to wygląda u Ciebie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/12/#findComment-613878 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Dzieje się tak jak szybko włączę i wyłączę samochód np. na parkingu albo jazda do sklepu i się nie zdąży przełączyć na LPG. Przy następnym włączeniu zostaje na Pb. To nie usterka tylko po prostu tak jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/12/#findComment-613928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 No to mam problem. Auto było na dodatkowej wymianie oleju w ASO i zostało umyte (na moją prośbę) Karcherem i teraz mam: Falujące obroty na luzie 500-1000, zapaloną kontrolkę silnika (mogę ją skasować odłączeniem klemy) ale się po jakimś czasie pojawia oraz zapalającą się kontrolkę ESP która się co jakiś czas uporczywie świeci. Muszę tam ponownie pojechać i zapytać WTF?. Ma ktoś pomysł co mogło zostać zalane bo chyba nie wymiana oleju tu zawiniła?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/12/#findComment-615991 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Meyron Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Mój pomysł jest taki,że wszelkie wrażliwe elektroniczne podzespoły mogą być zawilgocone po myciu Karcherem. Jak by nie było woda wtłoczona pod ciśnieniem mogła dostać się prawie wszędzie.Np. przy wlewie płynu do szyb jest jakaś kostka na wierzchu-nie wiem kto to wymyślił akurat w tym miejscu.Ile jest takich nie widocznych niespodzianek nawet nie wiem.Przy dawnych bez elektronicznych silnikach zaproponował bym zwykłe solidne przepalenie silnika, natomiast tutaj trudno stwierdzić,czy elektronika nie została gdzieś uszkodzona.W każdym razie dzięki za ten ostrzegawczy post.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/12/#findComment-616508 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Sprawa się wyjaśniła. Obluzowała się uszczelka pod filtrem i do silnika dostawało się "lewe powietrze". Powodowało to wg. ASO szereg problemów m.in. nierówną pracę silnika, falowanie obrotów czy pojawiające się i znikające kontrolki silnika i ESP (sic!). Już jest wszystko w najlepszym porządku autko śmiga jak dawniej. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku 2016!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/12/#findComment-616557 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tadzior Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 (edytowane) Mam pytanie odnośnie silnika A12XER i cewki zapłonowej. Przy przebiegu 30 tys km miałem problem z cewką zapłonową mechanik nakazał kupić nową bo tamta się popsuła. Kupiłem używkę z astry H i chodziło ok. Przy przebiegu 83 tys. km znów to samo. Po sprawdzeniu przez mechanika zauważyliśmy że tzw fajki cewki są wytrzaskane strasznie a wewnątrz sprężynka z takim zielonym opornikiem ? (czy ktoś wie jak to się nazywa???) są pokryte korozją. po sprawdzeniu na komputerze wywalało błąd missfire detected na pierwszym cylindrze - dokładnie tam gdzie była korozja na tym styku. Przełożyliśmy starą cewkę (dobrze że ją zachowałem) w której również była korozja na pierwszym cylindrze- oczyściliśmy ją i daliśmy dobrą fajkę z tą sprężyną i niezardzewiałym "opornikiem" i hula wszystko. Czy ktokolwiek wie jak nazywa się ten "opornik"?? szukam tego ale nigdzie nie mogę znaleźć a niestety na 4 cylindrze zaczyna się ta sama korozja. Druga sprawa ubywa mi płynu chłodniczego, brak jakichkolwiek nieszczelności układu, chłodnica ok, plama pojawia się w rejonie skrzyni biegów na boku bloku silnika. Kolega mi mówi że może to odpowietrznik układu chłodzenia się zrąbał ale nie jestem w stanie tego zlokalizować. Czy ktokolwiek miał podobny problem?? Dodam że brak jakichkolwiek oznak awarii UPG. Z góry dziękuję za pomoc : SMILE : Znalazłem zestaw naprawczy dostępny w ASO OPEL nr GM 9012165 cena 42 zł - i nie trzeba cewki wymieniać Pozdrawiam wszystkich corsiarzy Edytowane 29 Grudnia 2015 przez Tadzior   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/12/#findComment-617151 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Kolega zrobi zdjęcie wycieku na bloku silnika, o ile mi wiadomo odpowietrznika układu chłodzenia opel nie posiada. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69859-a12xer-pytanie-do-koleg%C3%B3w-z-aso-jakie-opinie-o-tym-silniku/page/12/#findComment-617271 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.