Gość vectraz22se Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Witam Wszystkich, jestem nowy na forum, zwracam się z prośbą o pomoc w diagnozie mojego auta. Mam specyficzny problem z moja vectra, posiada silnik 2.2 16v z instalacja LPG LOVATO, po nocy bądź też postoju w dni gdzie temperatura jest bliska 0 stopni Celsjusza, podczas uruchomienia silnika auto wchodzi na około 2,5 tyś obrotów i automatycznie zapala się kontrolka od trybu awaryjnego i kontroli trakcji (TC), wtedy silnik potrafi sam podnieść obroty do 3 tyś ( brak reakcji pedału gazu), po chwili przebiera jak by nie paliło na wszystkie zawory i obroty schodzą na 800 tyś, po wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu dzieje się to samo, po 3 czasami do 5 odpaleń samochodu wszystko się naprawia, już nie zapala się tryb awaryjny ani TC, auto chodzi jak by nic się wcześniej nie działo, na ciepłym silniku zero błędów na komputerze, za to na zimnym wywala błąd P0609 (0609 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - nieprawidłowe napięcie Vss B"). I jeszcze dodam że gdy temperatura otoczenia jest gdzieś w okolicach 10 stopni Celsjusza to nawet po długim postoju auta, auto odpala i wszystko jest dobrze.- Przepustnica czyszczonaPomoże ktoś zdiagnozować problem???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70371-problem-z-vectra-b-2001r-silnik-z22se-22-16v-b%C5%82%C4%85d-p0609/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość *RINO* Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Witam. Moje taki małe podejrzenie to jakby sterownik był wilgotny i przy mniejszej temp. zaczyna plewic. P0609 "Wyjście B sygnału prędkości (VSS) modułu sterującego"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70371-problem-z-vectra-b-2001r-silnik-z22se-22-16v-b%C5%82%C4%85d-p0609/#findComment-568311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vectraz22se Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Witam. Moje taki małe podejrzenie to jakby sterownik był wilgotny i przy mniejszej temp. zaczyna plewic. P0609 "Wyjście B sygnału prędkości (VSS) modułu sterującego" [/size] Dziekuje za sugestię :-) pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70371-problem-z-vectra-b-2001r-silnik-z22se-22-16v-b%C5%82%C4%85d-p0609/#findComment-568315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vectraz22se Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Może ktoś pomoże mega problem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70371-problem-z-vectra-b-2001r-silnik-z22se-22-16v-b%C5%82%C4%85d-p0609/#findComment-569154 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Trebuh Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Mozliwe,ze Twój problem tkwi w tzw "zimnych lutach" .Najprawdopodobniej w sterowniku silnika -ECU lub uszkodzony sterownik ABS/TC. Nagrzeje się wiec i rozszerza -przewodzi! jest zimne,skurczone wiec gdzies nie styka. Wiazka do przeglądnięcia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70371-problem-z-vectra-b-2001r-silnik-z22se-22-16v-b%C5%82%C4%85d-p0609/#findComment-569164 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.