Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu auto po rozgrzaniu ( zapala się check przed osiągnięciem 90 stopni, ale tylko po dłuższej jeździe minimum 80km/h, podczas jazdy po mieście nic się nie zapala czyli delikatnej jeździe) auto straciło moc i kiedy (na każdym biegu) przekraczałem 3tys. obrotów silnik zaczynał wpadać w mocne wyczuwalne wibracje i tracił kompletnie moc. Odpiąłem wtedy wtyczkę od egr, check się palił, ale autko normalnie chodziło, normalnie przyspieszało. Przeczyściłem egr tydzień temu. Po tym wszystko było w porządku poza tym checkiem który po rozgrzaniu zawsze się zapala i do czasu ostudzenia silnika po trasie nie gaśnie już.

Dzisiaj znowu wróciły objawy wibracji połączonymi ze stratą mocy, ale nie zawsze czasami idzie normalnie do końca, a innym razem jak dodam gazu do podłogi to znowu wibracje i brak mocy. Tym razem odpiąłem egr i tak jak poprzednio kontrolka zapaliła się, lecz po 20s zgasła. Potem znowu zapalała się po rozgrzaniu silnika na trasie, ale mimo odpiętego egra silnik nie miał mocy i wibrował po mocniejszym dodaniu gazu (trzeba wtedy delikatnie wciskać gaz), ale też nie zawsze raz przyspiesza normalnie, raz muli. Kompletnie już zgłupiałem i nie wiem czy to egr na 100% (bo odpięty i te same przypadłości co na podpiętym).

Jeżeli autko jest nie dogrzane do końca to wszystko jest idealnie. Czyli wg mnie wątpię aby to były kable WN, świece, czy aparat zapłonowy, bo wtedy działoby się tak zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Chyba, że źle rozumuję (nie jestem mechanikiem). Pomocy :(

 

Z pewnością zaraz dostanę po głowie, że tematów było 1000x, ale piszę z telefonu (pakiet na internet się skończył, więc baaardzo wolno działa).
Jestem studentem i nie bardzo jest czas ani pieniądze na oddanie autka w ręcę mechanika, ale nie mam dwóch lewych rąk, więc jak mnie pokierujecie to na pewno dam radę zrobić :)
Jak sprawdzić czy to egr na 100%? I jeżeli to egr to co bardziej opłaca się zrobić, kupić nowy na allegro za około 150zł (firmy bodajże Getze) czy lepiej kupić emulator oraz zaślepkę?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71645-brak-mocy-wibracje-silnika/
Udostępnij na innych stronach

nie interesuje mnie skad piszesz i na czym

auto zglasza usterke

odczytaj bledy to sie dowiesz jakie

my nie bedziemy zgadywac i wystawiac diagnoze z powietrza

 

zamykam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71645-brak-mocy-wibracje-silnika/#findComment-581071
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności