Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,zamierzam profilaktycznie przeczyścić wtryskiwacze środkiem LM lecz nie poprzez dolanie go do paliwa czy zalanie filtra lecz poprzez wypalenie go na małym obiegu. Stąd moje pytanie: Jak wpiąć się w układ paliwowy? Z tego co się orientuję Meriva z tym motorem nie posiada pompy paliwa w baku i całą robotę robi pompa wysokiego ciśnienia która zasysa sobie paliwo. Na filtrze mamy tylko dwa przewody, doprowadzający ropę z baku do filtra i dalej drugi doprowadzający ją do pompy. Tu sprawa jest prosta z wpięciem. Ale w którym miejscu mam wpiąć się na powrocie paliwa? Zaraz za wtryskami czy dalej? Przewód idzie poprzez takie wkręcane obrączki, nie wiem jak one działają? Jako trójniki które doprowadzają paliwo gdzieś czy odprowadzają skądś do przewodu odprowadzającego?:-) Wiem że pytanie może i lamerskie ale po to jest forum by się uczyć i robić jak najwięcej samemu bo to daje frajdę :-) Pozdrawiam.

Edytowane przez Tomala74

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72970-czyszczenie-uk%C5%82adu-paliwowego-gdzie-si%C4%99-pod%C5%82%C4%85czy%C4%87/
Udostępnij na innych stronach

Gość Bobeusz2011

Nie wiem jak rozwiązać Twój problem, ale jak już to zrobisz to napisz jak efekty. Ja czyszcze wlewajac do baku stp co 10-15 tys km.

 

po mojemu to dajcie sobie spokoj z tym. Nic nie naprawisz tym sposobem a mozesz jeszcze sobienarobic klopotów bo za chwile nie bedziesz mogl odpalic auta i go odpowietrzyc.

 

Właśnie nie zamierzam nic naprawiać, czysta profilaktyka. Na moje lepiej dbać o czystość niż później bujać się z Denso... bo jazda na Denso zobowiązuje ;-) To tak jak z naszą służbą zdrowia - za nic nie potrafią zrozumieć że lepiej zapobiegać niż leczyć. Szczególnie jak z kasą krucho :-)

Edytowane przez Tomala74

 

ale laniem do paliwa jakiegos tajmnego srodka nic nie zdzialasz. Wtrysk moze siasc i przy 50 tys km bo takowe wymienialem i przy 300 tys km. To czy lałeś akurat STP czy inne LM to moze nie meic wplywu na nic. I temu co tankowal tylko na shellu moze siasc wtrysk bardzo szybko i takiemu co tankuje na auchanie czy innym. Tankowalem zawsze na neste a teraz na auchanie i nic mi sie nei dzieje. Technika CR wymusila duzą precyzje a to za soba nieseie tez to ze duza dokladnosc i regulacja takich elementów. Teraz przy 200-300 barach 2 % to gora 10 barow co nie ma znaczenia dl asilnika ale przy 2000 barów 2% to juz 40 barów ale taka zmiana powoduje ze dawka zmienia sie znacząco. Otworki w takich wtryskch z pompoa wtryskowa to srednica na poziomie 0.200-0.210 mm i mocy okolo 100-120 koni a w CR przy duzym cisnieniu otworki na pozioie 0.170-0.190 mm a mocy po 150-180 z silnika a wydatek jest i tak na tyle duzy ze mozna wycisnac np 250 koni. Zamiast wydawac na jakies tajmne srodki po 30 zl nawet co 2 miesiace to lepiej uzbierac 200 zl i dac gdzieś do rozebrania komplet wtryskow, umycia ich i wyregulowania cisnienia i dawki przy skladaniu. Sa tez kalibrowniki do poprawy koncowek rozpylajacych ale nie wiem czy ktos tego kiedykolwiek uzywal i stosuje jeszcze dzisiaj bo kazdy woli wymienic koncowke i po sprawie.

 

Gość Bobeusz2011

po mojemu to dajcie sobie spokoj z tym. Nic nie naprawisz tym sposobem a mozesz jeszcze sobienarobic klopotów bo za chwile nie bedziesz mogl odpalic auta i go odpowietrzyc.

 

U mnie wycisza pracę silnika i zmniejsza zużycie paliwa. A co do jakości paliwa to widzę jak wyglada moj filtr po 5 bakach, wiec lepiej zapobiegać niż potem cos wyciągać i czyscic za wiekszy chajs. Edytowane przez Bobeusz2011

 

Tak sobie wmawiaj. Wolno ci nie ma problemu. Zapytaj czy jakiś mechanik. nie wiem tuner czy inny fachura robi tak jak Ty. Czekaj nie odpowiadaj puki nie spytasz.

 

Hmm..,ja osobiście tankuję ON bezsiarkowe, uszlachetniaczy nie dodaję za to dodaję w proporcjach 1:250 oleju do 2T w celu poprawy smarności tegoż paliwa (temat wałkowany na wielu forach od lat,dla mnie jak najbardziej zasadny). Mam akurat puszkę preparatu LM Diesel Spulung, raczej chwalonego więc go użyję, krzywdy jeszcze nikomu nie zrobił. Zamieszczę (chyba mogę?) linka do ciekawego artykułu na m.in. temat o którym rozmawiamy http://www.wojdas.24x7.pl/profdies.html Polecam też podartykuł o paliwach.

Edytowane przez Tomala74

 

Tak jaj tez tam od czasu do czasu dodaje pare ml takiego oleju. Mam go od kosiarki dwusuwowej. Ale nie podchodze to tego jakos powaznie. Jesli cos ma sie wysypac to zadne tu lania specyfikow nie pomoże. Zreszta producent paliw juz tam odpowiedni sklad opracowal i jakby byla potrzeba dodania pol porcenta czegokolwiek to by to dodal do paliwa.

 

Oj nie byłbym taki pewny czy producent by dodawał. Producentów obowiązują przecież różne eco normy wymyślane za biurkiem. Np w 2006 roku rozporządzenie UE zmieniło znacząco skład paliw. Zmieniła się m.in. smarność. Ja mam auto z 2005 roku i zapewne ani mechanicznie ani materiałowo delikatne elementy nie są dostosowane do tych norm. I wątpię żeby producenci paliw jak i części przejmowali się końcowym odbiorcą. Paliwo ma się wypalać a części psuć, biznes ma się kręcić a klient płacić. Takie czasy że kapitał jest zarządzany przez wąską grupę ludzi i maszynka się kręci. Także jeśli oddolnie kierowcy na całym świecie wymyślają i testują pewne patenty zarówno mechaniczne jak i chemiczne to warto się temu przyjrzeć.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności