Gość Grzegorz 123 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Witam. Kupiliśmy rok temu Opla Corsę C no i mieliśmy pecha bo sprzedawca wepchnął nam samochód w super stanie, ale zapomniał powiedzieć że silnik łyka olej. Oto objawy: 1. Zużycie oleju >1l na 1000km (teraz to już nie wiem czy nie ma 2L na 1000km) 2. Cylinder 2 niekiedy nie ma zapłonu. Świeca po wymianie po 3 tygodniach (dużo nie jeżdżone) ma taki nagar że nie było iskry, po czyszczeniu jest ok, ale pewnie niedługo znowu problem wróci. 3. Po odpaleniu na początku mocno kopci na biało (może niebiesko, nie wiem, nie umiem ocenić), po przejechaniu kilkuset metrów, przestaje kopcić. 4. Jedyne info od sprzedawcy co może naprowadzić co się dzieje to to, że były problemy z chłodnicą (wymieniona chłodnica), więc nie wiem czy np. kiedyś się silnik nie przegrzał (tego już nie powiedział, ale jak poszła woda to może go przegrzali). Teraz mamy 2 wyjścia: 1. Remont silnika 2. Wymiana silnika Próbuję ocenić co będzie lepsze. Remont silnika jeśli blok jest ok (czyli jakiś remont podstawowy) to w/g jednego mechanika (poleconego przez znajomego bo jest tańszy ale dobrze robi) koszt max 1500zł. Ale jak po rozebraniu okaże się że jest problem z blokiem / czymś jeszcze to wyjdzie może znacznie więcej. Silniki na allegro chodzą po 1200 / 1300zł, jeszcze nie wiem ile kosztuje wymiana silnika. Moje pytanie, czy ktoś ma doświadczenie czy lepiej kupić silnik bo ten co mam przy tych objawach się w 1500 nie zmieści? Czy większym ryzykiem jest stan silnika który kupię (sprzedawcy dają gwarancję, ale czy to coś da, czy nie okaże się że problem wyjdzie za np 6 miesięcy po gwarancji)? Wszelkie uwagi mile widziane. Chciałbym się umawiać na remont / przekładkę w tym tygodniu żeby w listopadzie temat zamknąć. PS. Nie wiem czy to robi ale corsa ma półautomatyczną skrzynię (chodzi ok), nie wiem czy to zmienia jakieś koszty wymiany / remontu czy nie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73726-corsa-c-12-2004-remont-silnika-czy-wymiana/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Ja bym się skupił na tym co masz. Kupujesz inny to też loteria, może się okazać że za 3-5 miesięcy będziesz znów mieć dylemat. Dał bym nowe pierścienie plus uszczelnienia (jak pomiary reszty będą dobre), przynajmniej wiesz co masz. Ale wybór należy do ciebie. Ja kupiłem motorek inny - ale w cenie głowicy (w mojej poszły wszystkie zawory), i na tym silniku oparłem remoncik (ale koszty powyżej 2 tysie).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73726-corsa-c-12-2004-remont-silnika-czy-wymiana/#findComment-608901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorz 123 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Na razie mam za 3 tygodnie umówionego mechanika, rozbierze silnik i sprawdzi jak to wygląda, jak będzie ok, to remont (czyli te 1500zł) jak będzie kłopot z cylindrami / tłokami to wymiana bloku lub silnika (zależy co będzie lepsze) wtedy koszt ok 2000-2100.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73726-corsa-c-12-2004-remont-silnika-czy-wymiana/#findComment-608910 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Ja myślę że z cylindrami i tłokami nie powinno być problemów, w końcu chyba tak dużo nie ma w kołach. Natomiast przegrzanie mogło przypiec pierścienie na tłokach, dobry mechanik (z naciskiem na mechanik) poradzi sobie z tym. Chyba że poprzedni właściciel jechał do domu bez chłodziwa, to wtedy może być silnik złom (ale wcale nie koniecznie).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73726-corsa-c-12-2004-remont-silnika-czy-wymiana/#findComment-608928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QCoo Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Osobiście uważam, że powinieneś zrobić remont silnika, który posiadasz. Pod warunkiem oczywiście, że chcesz jeszcze parę lat nacieszyć się autem. Może remont wyjdzie drożej, ale jeżeli silnikiem zajmie się osoba, która o remoncie ma pojęcie i robote wykona solidnie to będziesz miał prawie nowy silnik. A z kupnym to jest ruletka. Niby sprzedający dają gwarancje, ale pomyśl ile czasu i nerwów stracisz na ponownym wyciągnięciu silnika z auta i odesłaniu do sprzedającego. Nie pchaj się w to. Poza tym godne uwagi silniki 1,2 do corsy to kosztują w granicach 2-2,5 tys zł. Te za tysiąc z kawałkiem to nazwałbym miną. I zauważ, że wszystkie sprzedawane silniki mają niskie przebiegi... Parę lat temu też wymieniałem silnik w astrze f. Stary brał oleju tyle ile paliwa A do tego odzywały się jeszcze panewki. Kupilem "nowy" czyli używany silnik po okazyjnej cenie bodajże 500zł, który dodatkowo był młodszy od mojego o 3 lata. Do tego przekładka kosztowała mnie drugie 500zł. Wymieniony silnik fabrycznie nowy nie był, ale wszystkie parametry trzymał. Więc mi się udało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73726-corsa-c-12-2004-remont-silnika-czy-wymiana/#findComment-608959 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorz 123 Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 OK, dzięki za uwagi, wezmę to pod uwagę i jeśli nie będzie mocnej tragedii to postawię na remont silnika. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73726-corsa-c-12-2004-remont-silnika-czy-wymiana/#findComment-609069 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.