Skocz do zawartości

Różne objawy - mało mocy , słabo reaguje na pedał gazu, trudno odpala na rozgrzanym silniku, nierówna praca


Rekomendowane odpowiedzi

Gość malyporadnikmechanika

Witam

Mam różne irytujące objawy w mojej Astrze G X16SZR :

 

- Otóż ogólnie pali więcej niż powinna moim zdaniem bo około 12 litrów gazu na 100 km.

- Jak wciskam pedał gazu to nie reaguje od razu tylko z lekkim opóźnieniem i ogólnie tak do 2 tys muli , czasami jak ruszam to szarpie ( a próbowałem ruszać w różny sposób - max gaz , mniej gazu , próbowałem sprzęgłem też i czasami po prostu szarpie jak by miał moc ale coś go dławiło), czasami jest tak że nie szarpie ale spadną obroty do około 500 i potem rosną.

- Gdy silnik jest zimny to odpala na strzała , gdy przejadę chociaż 5 km to już mam problem z odpaleniem - wtedy muszę dłużej pokręcić zanim załapie.

- Czasami na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nierówno chodzi - gdy stoję w miejscu to trzęsie lusterkami i ogólnie czuć że nierówna praca chociaż obroty nie falują i słychać tak jak by minimalne strzelanie z tłumika.

- Ogólnie wydaje mi się że jak na 75 koni to powinien lepiej się zbierać , jak jadę i mam 2 tys obrotów i dam pedał w podłogę to słychać buczenie i się słabo zbiera , dopiero jak większe obroty osiągnie to jest lepiej .

- Nie wiem czy to można uznać za jakiś zły objaw ale maksymalnie mogę jechać 150 km/h , i to ledwo się do tej prędkości rozpędza , tak optymalnie jest uznać że vmax to 140. Nie wiem czy to źle , może ta astra już taka jest , ale to trochę mało jak na 1.6

 

Od czasu zakupu wymieniłem :

 

-Akumulator

-Czujnik położenia wału ( rozwalił się do końca i nie odpalał silnik , miałem już nadzieje że był nadpsuty i dla tego tak słabo odpalał na ciepłym ale po wymianie jest tak jak było przed popsuciem)

-Olej , wszystkie filtry ( filtr oleju , wszystkie w instalacji gazowej , paliwa , powietrza, nawet kabinowy :P )

-silnik krokowy ( tańszy zamiennik , nie dało to żadnych efektów )

-wyczyściłem zawór egr

-czujnik położenia przepustnicy

-wymieniałem też komputer instalacji gazowej, gazownik podczas regulacji gazu obserwował działanie sondy lambda i powiedział że jest ok

-2 dni po zakupie zaczął chodzić na 3 cylindry - przyczyną okazała się być uszczelka kolektora ssącego którą wymieniłem

-czyściłem wtryskiwacz , na zdjętej pokrywie filtra powietrza obserwowałem jak "wtryskuje" - moim zdaniem bardzo ładnie

- przewody wysokiego napięcia

 

Co udało mi się sprawdzić :

 

- Załącza się wentylator jak wskazówka pokazuje 90 stopni , wtedy na podłączonym laptopie pokazuje temperaturę około 96-98 stopni

- czujnik tlenu oscyluje 200mV- do około 1V więc chyba własnie sonda lambda jest ok

- egr raczej działa poprawnie - wnioskuje po wskazaniach nastaw i odczytów z czujnika na podłączonym laptopie

- MAP sensor pokazuje na zgaszonym 1,02 bara , jak odpalę to spada do około 0,4

- Cyl. Knock Retard - czasami są cztery zera czasami na 1 i 4 cylindrze jest 1 a na pozostałych 5 ... na wyższych obrotach z reguły wydało mi się że się wyrównują i dążą do 0

 

 

Bardzo proszę o wszelkie porady co mógłbym sprawdzić , ogólnie mam dostęp do interfejsu na stare złącze COM i program AB-COM więc mogę coś na tym podziałać ..

Na prawdę będę wdzięczny za wszelkie rady !!
Pozdrawiam

Edytowane przez malyporadnikmechanika

 

No masz spalanie stukowe. Poczytaj na forum jest ostatnio dużo mówione o tym.No i podstawa Zczytać błędy a nie wymieniać na oślep.

 

Gość malyporadnikmechanika

abcom nie wykrył żadnych błędów po za brakiem poduchy powietrznej ..

 

Masz spalanie stukowe i nie masz błędów?Spróbuj podpiać pod inny komp.

Te pomiary robisz na Pb?I te cyrki dzieją ci się na Pb czy na LPG?

Edytowane przez adam1954

 

Gość malyporadnikmechanika

próbowałem zarówno na pb jak i na lpg i nie znalazłem żadnych zależności pomiędzy pomiarami ..

 

Pomiary robione na LPG nie są miarodajne. Ab-com jest tylko do diagnostyki benzyny.

Chodziło mi o to czy to co sie dzieje to na obu paliwach czy nie.

A ogólnie kiedyś też bawiłem się Ab-comem ale przekłamał mi niektóre parametry

Edytowane przez adam1954

 

Gość malyporadnikmechanika

jeśli chodzi o moc i szarpanie to sprawdzałem na obu
nie próbowałem jedynie odpalać na lpg , zawsze odpalam na pb i dopiero przy 2500 obrotach mi się automatycznie przełącza

 

Gość malyporadnikmechanika

wymieniłem komplet świec na nowe - nic nie dało
odłączyłem bezpieczniki instalacji LPG i przeprowadziłem testy - żadnych różnic

co jeszcze mógłbym posprawdzać ?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności