Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość carlos73

Faktycznie ECU się nieźle nagrzewa, dziś niestety znów objawy się nasiliły, wyprzedzanie stało się praktycznie niemożliwe :( Wrzucam filmik poniżej jak to wygląda. https://www.youtube.com/watch?v=aDMvzxY4DX4

 

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Obawiam się że poprzedni właściciel próbował naprawiać ecu, pewnie z kiepską lub krótką naprawą i auto sprzedał Tobie, by nie generować kosztów . Obym się mylił.

Nadal podtrzymuję swoją rade by przeniesc ecu w miejsce nie nagrzewajace. Oczywiscie to ecu nie naprawi(jezeli uszkodzone) ale pomoże w diagnozie.

Jezeli byłaby poprawa, to można podejrzewac ecu.

U mnie tez po nagrzaniu auto swirowało(ecu było uszkodzone).Nie jest proste w naprawie, trochę loteria. Oczywiscie kazdy przypadek jest inny, byc moze u Ciebie jest cos innego, ale zrób jak napisałem.

Edytowane przez mk5

 

Gość carlos73

mk5 - Twoje podejrzenia się potwierdziły - po wizycie w warsztacie mechanik stwierdził, że to nieudolna regeneracja ECU jest przyczyna wypadania zapłonu i całej reszty (pewnie dlatego, że zobaczył tą plombę i łatwo było mu się w ten sposób wymigać), ale... po skasowaniu błędów auto jeździ ok, chociaż wywaliło już dziś checka (po zrobieniu ok 200km od kasowania). Orientujecie ile taka impreza z regeneracją kompa może kosztować, i na czym to w ogóle polega?

 

Naprawa tego ecu to loteria, w Twoim przypadku tylko wymiana wchodzi w rachubę, no chyba że chcesz ryzykować. Jezeli dasz do naprawy, w przypadku gdy sie nie uda-wine zwali na poprzednika.

Na naszym forum jedni polecaja konkretną firmę, inny sa skrajnie niezadowoleni.

 

A tak zostawiając na chwilę ECU, istnieje taka możliwość żeby niedomykający się/zabrudzony EGR był przyczyną wypadania zapłonu? Błędu EGR co prawda nie mam, ale ostatnio problem pojawia się przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością (ok 50 km/h przy 2000rpm na 4ce), miga check i delikatnie szarpie, po czym przechodzi w awaryjny na 3 cylindrach. Jeżeli nie zdąży wejść w tryb awaryjny to już powyżej 2500rpm jedzie normalnie.

 

A na którym masz wypadanie zapłonu?

 

Tak, zrobiłem po wymianie jakieś 300km i było ok, później wywaliło checka. Po każdym kasowaniu błędów jest ten sam scenariusz co po wymianie cewki. Oczywiście świece GM (Bosch FQR8LEU2) i cewka DELPHI (nie z ASO co prawda, ale z pewnego źródła), pisałem w pierwszym poście.

 

Twój bład jest ewidentnie od cewki,walczyłem kiedys z 16xep w identyczny sposob i okazało sie ze 1 cewka delphi jaka zamontowalismy była felerna i wytrzymałą podobny przebieg jak Twoja.Sterownik w Z16XEP jest mega czuły na wszelkie zakłócenia ale tez wg firmy z ktora wspołpracuję w zakresie naprawy elektroniki trudny do zniszczenia i mało awaryjny.Potwierdzam to z praktyki,tam nie padają połączenia lutowane,a 90% przypadków jak Twój konczy sie wymiana cewki i świec na oryginalne. W zeszłym tyg miałem nawet temat ze chinska cewka jampol czy jabol juz nie pamietam jakiej to firmy zakłócała nawet radio nie mowiac o szynie CAN.takiego spisu błedów w aucie to dano nie widziałem jak tam:)

Edytowane przez Trebuh

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności