Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich : SMILE : Niedawno stałem się posiadaczem Astry G z silnikiem Z16XEP. Niestety kilka dni po zakupie autko zaczęło sypać błędami P0300-304, i w końcu pracować na 3 cylindry. Wymieniłem cewkę na DELPHI ponieważ poprzedni właściciel wstawił jakiś chiński zamiennik, oraz świece na oryginał GM (Bosch). Auto odzyskało wigor na jakis miesiąc, po czym znów zaświeciło check'a. Zignorowałem temat uznając że TTTM, a auto jeździ i elegancko przyspiesza. Aż do dziś kiedy po przejechaniu 7-8km przy redukcji i depnięciu gazu check zaczął migać i znów praca na 3 gary :-( Błędy jakie są to P0300 (kilka razy), 0301-0304. Błędów związanych z EGR'em, systemem twinport i lambdą nie ma (jak w podobnych tematach na forum), a silnik pracuje cicho i równo, aż mu coś nie odbije. Astra jest po świeżej wymianie oleju na GM 10w40. Przerabiał może ktoś z Was podobny problem? LPG nie posiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A które z tych błędów są istniejące które nie?Może być też napisane występuje lub nie występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie występują, P0300 3 razy. Błędy z przed wymiany cewki zostały wykasowane wiec to nie to. Gdyby były stare ECU sam by zgasił check'a po kilkunastu odpaleniach. Natomiast teraz check miga i auto wchodzi w tryb awaryjny (max 3000RPM).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast teraz check miga

 

 

Miganie to coś z immo.Ale tobie auto odpala.Więc jedynie zostaje sprawdzić wtryski ,czujnik temp płynu,przepływkę że o sterowniku silnika nie wspomnę.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, myslę że immo raczej nie ma nic do wypadania zapłonu :) Co do czujnika temperatury, fakt na zimnym check nie miga i auto jedzie normalnie, ale temp. na zegarach mam cały czas w granicach 90-95C podczas jazdy. A nie wiesz czy w tym silniku sygnał temp na zegary jest brany z tej samej czujki co dla ECU?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przerywa obwód do jakiego jest wpięte?

Tak sygnał jest brany z tego czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale immo samo w sobie też by wywaliło błąd i raczej by nie odpalił. Coraz bardziej zaczynam podejrzewać ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mruganie w tym przypadku to problem z wypadaniem zaplonów, wypadanie zapłonu to nie koniecznie musi byc problem z iskra, ale też paliwem(wtryskiem) czy tez z niesprawnymi zaworami.

Bład informuje że nie doszło do zapłonu, a to moze miec wiele przyczyn,oczywiscie uszkodzone ecu moze tez byc potencjalna przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mk5 - myślisz że kontrola luzów zaworowych może coś wyjaśnić? Podejrzewam, że poprzedni właściciel nic nie robił w tym temacie, bo śruby na pokrywie zaworów są przyrdzewiałe. A da się jakoś organoleptycznie sprawdzić wtryski? Problem w tym że wypadanie występuje na wszystkich garach(jak sygnalizuje komp) więc nie wiadomo które wtyczkę podmienić.

Edytowane przez carlos73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.