Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To głowica prosi się o zrobienie.I uwierz mi nic inne zabiegi nie dadzą.Parę AH już z taką przypadłością zrobiłem i działają bez problemu.

Poczytaj jest trochę tematów o tym.Ostatnia jaką robiłem miała 175000 najechane i też wszystko klient podmieniał.

 

Wina w cienkich zaworach i bardzo krótkiej prowadnicy.

Edytowane przez BENY72

 

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość carlos73

Wczoraj odpiąłem na próbę kostkę od zaworu EGR - i normalnie nie ten samochód, nagle wszystkie problemy jak ręka odjął :jupi:. Żadnego wypadania zapłonów, szarpania przy zmianie biegów i kangura przy wbijaniu dwójki (ostatnio się zdarzało, myślałem że to poduchy), poza tym stał się mocniejszy przy niższych obrotach (ok 1500 - 2000). Dziś zrobiłem ok 100km i wypadanie nie wystąpiło, jedynie błąd systemu EGR P1405 od odpiętej kostki. Da się w tym silniku zaślepić jakoś to ustrojstwo czy jedynie czyszczenie (wymiana) wchodzi w grę?

 

BENY72 - też na początku podejrzewałem luzy zaworowe i głowice, jednak po zrobieniu ok 3tys km od wymiany, oleju na bagnecie praktycznie nie ubyło i silnik pracuje równo, dopóki nie załapie trybu awaryjnego. Dlatego podejrzenia padły na coś z elektroniką.

Edytowane przez carlos73

 

  • 8 miesięcy temu...
Gość carlos73

Problem rozwiązany - przyczyną problemów były zatkane kanaliki doprowadzające spaliny z EGR w dolnej części kolektora ssącego. Po zdjęciu kolektora i oczyszczeniu wszystkie objawy ustały. Polecam taki zabieg posiadaczom 16XEP z podobnym problemem na sam początek - zamiast pchać się w niepotrzebne wymiany sprawnej elektroniki. W sumie 2-3h pracy + koszt nowych uszczelek. Poniżej foto zaraz po zdjęciu kolektora:

post-51342-0-19257700-1487622306_thumb.jpg

 

  • 1 rok później...

Witam. Jak w temacie u mnie jest podobnie z Aśką 2005 rok Z16XEP.. Przebieg 205 000 km instalacja gazowa założona 15 k km temu. Wszystko było ok ale. Bierze olej sporo, początek prawie litr na 1000 km. Po zmianie oleju z 5W30 na 5W40 mniej. W sumie dolałem, jakieś 7 litrów w ciągu 15 k km. Po wymianie filtra gazu i korekcie zwiększającej dawkę paliwa na gazie bo wyświetlało błąd P0171 problemy zniknęły na 2 dni. Wywaliło nowe P0300 i P0302. Zakupiłem nową cewkę DELPHI i zmieniłem świece z NGK na BOSCH nowe problem dalej tyle że doszły inne błędy. P0300, P0301. P0302, P0303, P0304, P0314. Auto zapala normalnie. Wszystko jest ok do momentu rozgrzania się auta. Zaczyna migać CHECK ENGINE  silnik pracuje jak traktor na 3 cylindrach. Skasowałem błędy, sprawdzałem już na gazie i na benzynie jest to samo. Odłączyłem także EGR wywaliło faktycznie błąd P01405 ale po osiągnięciu temperatury dalej wali zapłon P0302. Nie wiem co mam dalej robić już utopiłem 300 zł na wymienię cewki i świec ale nie sadze by to one były winne. Sprawdzałem ciśnienie sprężania na jednym cylindrze mam poniżej 16 barów ale różnica jest w granicach 0.4 dp 0.5 bara więc to nie to. Planuje zrobić remoncik głowicy i wymienić uszczelniacze by zmniejszyć zużycie oleju. Ktoś zna może zakład w Zielonej Górze lub okolice gdzie mogę diagnostykę porządnie zrobić a nie tylko komputer podłączyć ?

 

1 godzinę temu, Igielnik napisał:

Planuje zrobić remoncik głowicy i wymienić uszczelniacze by zmniejszyć zużycie oleju.

 

A kto ci powiedział że przez uszczelniacze masz taki pobór oleju?

Ktoś mierzył kompresję z próbą olejową?

Ja bym jeszcze oprócz głowicy zrobił pierścienie.

Do tego jest jeszcze opcja uwalonego sterownika silnika bo właśnie po zagrzaniu lubią się pokazać zimne luty.

Na próbę ja bym sterownik odkręcił od kolektora i podwiesił tak aby się nie nagrzewał.

Masz wypadanie zapłonu na 2 cylindrze.

Jak wygląda świeca na nim

 

Astra nie dymi wcale wycieków nie ma. Ma już swoje lata i przebieg a kompresje ma jak napisałem wyżej między 15.9 - 16.4 bara. Obstawiam uszczelniacze bo głowica trafiona także nie jest w sensie uszczelki bo płyn mam czysty i jego także nie ubywa. po wykręceniu świecy na drugim była osmolona i wina raczej tego że mieszanka nie była normalnie spalana w cylindrze. Stąd moje przypuszczenie. Żadnej próby olejkowej nie robiłem. Komputer też podejrzewam ale nie mam innego na podmianke.

 

13 minut temu, Igielnik napisał:

kompresje ma jak napisałem wyżej między 15.9 - 16.4 bara.

A powinna być ok 13 bar.

 

Świeca osmolona to może oznaczać : wali w tym cylindrze olej , słaba świeca lub braki iskry , leje wtrysk.

 

A kto ci kazuje sterownik  podmieniać?

Przecież napisałem co możesz zrobić dla sprawdzenia.

 

z tego co wyczytałem w silnikach benzynowych powinno być między 14 a 17 barów. Skąd masz informacje że powinno byc 13 ??? Jeżeli masz jakieś instrukcje będę wdzięczny.

 

Autodata 

Podane jest 10.5 :1 a to przeliczeniu jest 13 bar

 

2018-06-11_064003.png

 

To nie ma zielonego pojęcia co może być nie tak. Puki sie silnik nie rozgrzeje jest ok. Wcześniej chodził normalnie. Jakieś 3 tygodnie temu goniłem go 185 na gazie i leciał bez zajakniecia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności