Skocz do zawartości

[Corsa B] Bulgotanie na wysokich obrotach


Gość mAsHER

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mAsHER

Cześć

 

Dzisiaj grzebałem sobie w samochodzie z nawiewami i potrzebowałem rozgrzać zimny silnik, aby sprawdzić czy dmucha ciepłym powietrzem. Podczas dodawania gazu w celu podniesienia temperatury zauważyłem, że przekraczając 4.000 obrotów zaczyna "coś" bulgotać pod maską i dochodzi to z strony nawiewów.

 

Sprawdziłem poziom zbiorniczka wyrównawczego i jego poziom jest w porządku. Nie widać, żadnych ubytków, ani nie widać, aby na ściankach osadzała się maź.

 

Kilka miesięcy temu wymieniałem chłodnicę i podejrzewam, że to zapowietrzony układ chłodzenia. Jutro zamierzam go odpowietrzyć tylko chciałbym poznać jeszcze wasze zdanie. Opisywana sytuacja została zarejestrowana na filmiku, który dołączam do tematu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem czy w corsie b jak w AF odpowietrza sie odkrecajac czujnik na zegary, czarny scenariusz to może byc UPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem trochę czasu na zabawy z samochodem, więc odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i samochód trochę pochodził. Później zakręciłem wlew zbiorniczka i podgazowałem go trochę. Po kilku minutach jak temperatura się podniosła powoli odkręciłem korek tak, aby uszło nadciśnienie. Po takich zabiegach nawet przy 6tys obrotów bulgotanie zniknęło. Pojezdziłem trochę samochodem i dzisiaj rano chciałem sprawdzić czy definitywnie problem zniknął i okazało się, że ponownie powyżej 4tys obrotów pojawia się "bulgotanie".

 

Sprawdziłem poziom oleju i nic nie ubywa od ostatniej kontroli. Pod korkiem wlewu oleju również czysto. Taka sama sytuacja dotyczy się zbiorniczka wyrównawczego, gdzie ścianki są czyste, poziom jest taki sam od kilku miesięcy, kiedy wymieniałem płyn wraz z chłodnicą.

 

Skoro nie ma objawów uciekania oleju, płynu chłodniczego, czysty zbiorniczek itd. to raczej nie będzie to UPG ? Teraz pytanie tylko co ? może coś z pompą ? już nie jest tak wydajna ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być UPG bez innych objawów. Sprawdz czy węże nie robią się twarde.

 

Któreś konkretnie czy wszystkie z układu chłodzenia ?

 

 

Może być też przytkany zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego.

Korek zbiorniczka wyrównawczego rozebrałem na części pierwsze i wszystko dokładnie wymyłem i wyczyściłem. Zaworki otwierają się i zamykają bez większych problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie ma objawów uciekania oleju, płynu chłodniczego, czysty zbiorniczek itd. to raczej nie będzie to UPG ? Teraz pytanie tylko co ? może coś z pompą ? już nie jest tak wydajna ?

Skoro już zacząłeś odpowietrzać z otwartym korkiem, to trzeba było poczekać aż silnik osiągnie temperaturę załączenia wentylatora.

Czasem to pomaga w odpowietrzeniu układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności