Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jeżeli mam odkręcony korek samochód nabierze temperatury to czy płyn z zbiorniczka powinien wylewać się ? Odkręciłem korek i przy gazowałem go troche, po nabraniu temperatury poziom płynu tak się podniósł, że powoli zaczął się wylewać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635857
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli jest pęcherz powietrza to gdy go wyrzuci może bulknąć płynem ale normalnie nie.Zrób wreszcie człowieku test na spaliny.Proszę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635860
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie gazuje się silnika na otwartym układzie chłodzenia bo wyniki wiadome.

Uzupełniasz płyn i na wolnych obrotach odpowietrzasz układ do załączenia wentylatorów.

 

Inna opcja podjedź do mechanika i kontrola testerem płynu chłodzącego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635862
Udostępnij na innych stronach

No to masz bardzo dobrze zapowietrzony układ albo masz jakąś nieszczelność i układ zaciąga powietrze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635866
Udostępnij na innych stronach

Masher spróbuj jak pisałem, - uzupełnić płyn i odpowietrzyć na wolnych obrotach aż do momentu by załączył się wentylator.

Nie musisz gasić silnika, ale zamknąć korek zbiornika wyrównawczego (jak ubędzie płynu uzupełniasz przed zamknięciem).

W 99,9% udaje się odpowietrzyć w ten sposób zapowietrzony układ, oczywiście jeżeli układ chłodzenia jest szczelny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635873
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki, za rady, jutro wezmę się za odpowietrzenie. Dzisiaj na otwartym zbiorniczku lekko go przygazowałem ponieważ u mnie wentylator załącza się dopiero przy ok 102C, a silnik na wolnych obrotach bardzo wolno się nagrzewa

 

Masher spróbuj jak pisałem, - uzupełnić płyn i odpowietrzyć na wolnych obrotach aż do momentu by załączył się wentylator.

Nie musisz gasić silnika, ale zamknąć korek zbiornika wyrównawczego (jak ubędzie płynu uzupełniasz przed zamknięciem).

W 99,9% udaje się odpowietrzyć w ten sposób zapowietrzony układ, oczywiście jeżeli układ chłodzenia jest szczelny.

 

 

Jeszcze jedno pytanie, uzupełnię sobie płyn -> otwieram korek i czekam aż silnik się zagrzeje do takiej temperatury, aż włączy się wentylator. Korek zamknąć po kilku/kilkunastu sekundach od włączenia wentylatora ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635883
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawił odkręcony aż całkiem wystygnie.To tak na ewentualność gdyby jednak korek czasem miał problemy z zaworkami

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635889
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawił odkręcony aż całkiem wystygnie.To tak na ewentualność gdyby jednak korek czasem miał problemy z zaworkami

 

Ok dziś był drugi dzień zmagań i tak:

- przejechałem się kilka km, aby samochód nabrał temperatury "roboczej", odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i wsadziłem tester (aby się upewnić czy nie ma spalin). Po ok 7-8 minutach wentylator jeszcze się nie załączył, a zbiorniczek zaczął wypluwać płyn... tak więc zgasiłem samochód i zakręciłem korek. Tester nie wykazał spalin.

 

- kilka minut odczekałem, ponownie odkręciłem zbiorniczek, ale tym razem nie wkładając testera tylko postanowiłem niech się odpowietrzy na odkręconym korku. Niestety tutaj również po kilku minutach poziom płynu zaczął się podnosić i wypływać z zbiorniczka..

 

- po kilku minutach postanowiłem zrobić jeszcze jedną próbę i znowu zapaliłem samochód, odkręciłem korek i tak sobie chodził i o dziwo płyn już nie wylatywał, samochód potrafił na tyle się zagrzać, że gdy temperatura rosła i poziom płynu w zbiorniczku zaczynał wzrastać to włączał się wentylator i poziom płynu zaczął się obniżać. Przeczekałem na takim otwartym korku dwa razy, aż wentylator się załączył i wyłączył. Później wyłączyłem silnik, odczekałem kilka minut i zamknąłem korek.

 

Po kilku minutach jak wyłączyłem silnik i zamknąłem korek słyszałem uciekanie powietrza spod korka (lekkie syczenie) - czy jest to prawidłowy objaw ? Może mam korek walnięty ? Podczas testowej przejażdżki niestety dalej słychać "bulgotanie". Jutro może uda mi się kupić nowy korek i spróbuję wymienić. Chyba, że ktoś ma jakieś jeszcze propozycje ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635947
Udostępnij na innych stronach

Posykiwanie powinno się pokazać ale gdyby korek był cały czas zamknięty.Świeżo po zakręceniu masz jeszcze ciśnienie rozładowane i nie powinno syczeć.Chyba że jeszcze się odpowietrza.Ja bym jeszcze zmierzył ciśnienie w układzie chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635968
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności