Gość mAsHER Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Czy jeżeli mam odkręcony korek samochód nabierze temperatury to czy płyn z zbiorniczka powinien wylewać się ? Odkręciłem korek i przy gazowałem go troche, po nabraniu temperatury poziom płynu tak się podniósł, że powoli zaczął się wylewać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Jeżeli jest pęcherz powietrza to gdy go wyrzuci może bulknąć płynem ale normalnie nie.Zrób wreszcie człowieku test na spaliny.Proszę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635860 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Kolego nie gazuje się silnika na otwartym układzie chłodzenia bo wyniki wiadome. Uzupełniasz płyn i na wolnych obrotach odpowietrzasz układ do załączenia wentylatorów. Inna opcja podjedź do mechanika i kontrola testerem płynu chłodzącego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635862 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mAsHER Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 właśnie robiłem test spalin i nic nie wykazał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635864 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 No to masz bardzo dobrze zapowietrzony układ albo masz jakąś nieszczelność i układ zaciąga powietrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635866 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Masher spróbuj jak pisałem, - uzupełnić płyn i odpowietrzyć na wolnych obrotach aż do momentu by załączył się wentylator. Nie musisz gasić silnika, ale zamknąć korek zbiornika wyrównawczego (jak ubędzie płynu uzupełniasz przed zamknięciem). W 99,9% udaje się odpowietrzyć w ten sposób zapowietrzony układ, oczywiście jeżeli układ chłodzenia jest szczelny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635873 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mAsHER Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 ok dzięki, za rady, jutro wezmę się za odpowietrzenie. Dzisiaj na otwartym zbiorniczku lekko go przygazowałem ponieważ u mnie wentylator załącza się dopiero przy ok 102C, a silnik na wolnych obrotach bardzo wolno się nagrzewa Masher spróbuj jak pisałem, - uzupełnić płyn i odpowietrzyć na wolnych obrotach aż do momentu by załączył się wentylator. Nie musisz gasić silnika, ale zamknąć korek zbiornika wyrównawczego (jak ubędzie płynu uzupełniasz przed zamknięciem). W 99,9% udaje się odpowietrzyć w ten sposób zapowietrzony układ, oczywiście jeżeli układ chłodzenia jest szczelny. Jeszcze jedno pytanie, uzupełnię sobie płyn otwieram korek i czekam aż silnik się zagrzeje do takiej temperatury, aż włączy się wentylator. Korek zamknąć po kilku/kilkunastu sekundach od włączenia wentylatora ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635883 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Ja bym zostawił odkręcony aż całkiem wystygnie.To tak na ewentualność gdyby jednak korek czasem miał problemy z zaworkami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635889 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mAsHER Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Ja bym zostawił odkręcony aż całkiem wystygnie.To tak na ewentualność gdyby jednak korek czasem miał problemy z zaworkami Ok dziś był drugi dzień zmagań i tak: - przejechałem się kilka km, aby samochód nabrał temperatury "roboczej", odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i wsadziłem tester (aby się upewnić czy nie ma spalin). Po ok 7-8 minutach wentylator jeszcze się nie załączył, a zbiorniczek zaczął wypluwać płyn... tak więc zgasiłem samochód i zakręciłem korek. Tester nie wykazał spalin. - kilka minut odczekałem, ponownie odkręciłem zbiorniczek, ale tym razem nie wkładając testera tylko postanowiłem niech się odpowietrzy na odkręconym korku. Niestety tutaj również po kilku minutach poziom płynu zaczął się podnosić i wypływać z zbiorniczka.. - po kilku minutach postanowiłem zrobić jeszcze jedną próbę i znowu zapaliłem samochód, odkręciłem korek i tak sobie chodził i o dziwo płyn już nie wylatywał, samochód potrafił na tyle się zagrzać, że gdy temperatura rosła i poziom płynu w zbiorniczku zaczynał wzrastać to włączał się wentylator i poziom płynu zaczął się obniżać. Przeczekałem na takim otwartym korku dwa razy, aż wentylator się załączył i wyłączył. Później wyłączyłem silnik, odczekałem kilka minut i zamknąłem korek. Po kilku minutach jak wyłączyłem silnik i zamknąłem korek słyszałem uciekanie powietrza spod korka (lekkie syczenie) - czy jest to prawidłowy objaw ? Może mam korek walnięty ? Podczas testowej przejażdżki niestety dalej słychać "bulgotanie". Jutro może uda mi się kupić nowy korek i spróbuję wymienić. Chyba, że ktoś ma jakieś jeszcze propozycje ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635947 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Posykiwanie powinno się pokazać ale gdyby korek był cały czas zamknięty.Świeżo po zakręceniu masz jeszcze ciśnienie rozładowane i nie powinno syczeć.Chyba że jeszcze się odpowietrza.Ja bym jeszcze zmierzył ciśnienie w układzie chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76247-corsa-b-bulgotanie-na-wysokich-obrotach/page/2/#findComment-635968 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.