Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy?

Okoliczności w których występuje problem można opisać następująco.

Wydaje mi się, że jest to przedział czasu, w którym silnik przechodzi z trybu

z dopalaniem (bogata mieszanka) w tryb normalny. Czyli z trybu rozgrzewanie silnika

w tryb rozgrzany. Problem występuje mianowicie w przeciągu niewielu minut po tym jak

wskazówka temp. silnika stabilizuje się w swej pozycji typowej dla jazdy na rozgrzanym silniku.

 

Problem nie wystąpił ani razu podczas kiedy silnik jest dobrze rozgrzany (dużo kilometrów po uruchomieniu).

Zaczął występować jeszcze w okresie zimowym, temp. otoczenia poniżej 10 stopni.

Wraz z nastaniem wiosny/lata ustąpił. Choć teraz kilka dni temu pojawił się jeszcze raz,

jednakże z ciut innymi objawami (szczegóły poniżej).

 

Co jest problemem?

Jeśli muszę zatrzymać się na światłach czerwonych, silnik gaśnie (chyba w momencie wysprzęglenia).

Trudno go później uruchomić jeszcze raz. Należy odczekać ładnych kilka minut, aby

raczył odpalić ponownie.

Ostatnie wysąpienie problemu (kilka dni temu) polegało na tym,

że silnik zamiast zamilknąć wyraźnie się dusił (podczas kiedy stoję na czerwonym świetle) -

ledwo co się utrzymywał na obrotach - jakby miał zaraz zgasnąć.

 

Czy poniższe może mieć związek z problemem?

Tylny tłumik jest dziurawy.

 

Czy poniżej opisany mały problemik może mieć związek z tym (ta sama przyczyna)?

Krótko po uruchomieniu zimnego silnika i przejechaniu najwyżej 500 metrów

silnik szarpie podczas kiedy zbliżam się do małego skrzyżowania

ze ściągniętą nogą z pedału gazu lub delikatnie naciśniętym pedałem gazu.

Ten problemik występuje od dłuższego czasu niż wcześniej opisany,

choć nie zawracałem sobie nim do tej pory głowy bo mało denerwujący

i w prosty sposób do usunięcia (depnąć w gaz).

 

Inne

EGR był czyszczony jakieś 4 lata temu, przepustnica czyszczona była mniej więcej w tym samym czasie.

Świece są nowe od wiosny, również filtr powietrza i paliwa.

Astra bez instalacji gazowej.

Pamięć kodów błędów jest pusta.

Kontroki silnkia, ?? nie wiem.

To nie jest Zafira z mojego profilu, chodzi o innego opla w moim kręgu rodzinnym/znajomych.

 

Czy na podstawie tego obrazu da się zawęzić obszar możliwej przyczyny?

Jeśli tak, gdzie taka może leżeć?

Edytowane przez opopopoo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76990-z16xe-ga%C5%9Bnie-jedynie-w-nast%C4%99puj%C4%85cych-okoliczno%C5%9Bciach/
Udostępnij na innych stronach

 

 

Astra bez instalacji gazowej.

 

To popraw opis twojego profilu.

O filtrach powietrza i paliwa nie pisałeś.

 

Na pierwszy rzut sprawdź czujnik temp.płynu .EGR też nie zaszkodzi ponownie wyczyścić.Przepustnicę czyściłeś?

 

Dzięki za wskazówki.

Jeśli miał by to być filtr powietrza czy paliwa, czy problem mógłby występować również jedynie w tych specyficznych warunkach?

Uzupełniłem szczegóły w pierwszym poście.

 

Wyczyścić przepustnicę i sprawdzić ewentualnie wyczyścić EGR.

 

  • 3 miesiące temu...

W przeciągu ok. 2 tygodni od otrzymania tutaj pomocnych wskazówek wykonałem czyszczenie przepustnicy i AGR.

Ponieważ Astra z gazem elektrycznym, czyszczenie silniczka krokowego nie dotyczy.

Jednym słowem prace te pomogły. Problemy nie powtarzają się. Ciekaw jestem na jak długo wystarczy.

Te czyszczenie musiałem wykonać po raz drugi w przeciągu 7 lat posiadania tej Astry.

Krótkich tras na zimnym silniku unikam jak diabeł święconej wody.

W całym przebiegu dużą część stanowią podróże na dystans 400 do 500km, dużo autostradą 140kmh lub trochę więcej.

Edytowane przez opopopoo

 

Te kanaliki pod klapką też przetkałeś dokładnie?

 

Tak. przede wszystkim ten wąziuki, jemy poświęciłem chyba najwięcej czasu.

Przeczyścić ten szeroki to jest pestka.

Do tego wąskiego zastosowałem te mini szczoteczki dentystyczne do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych :mlotek:,

oczywiście po odcięciu plastykowego uchwytu - sama część szczoteczkowa - przepchać ją jakimś drucikiem

lub drugą taką szczoteczką przez ten kanalik kilka razy w każdą stronę.

Krótko mówiąc zapoznałem się wcześniej z manualem video tutaj podanym.

Podczas prac stosowałem się do tamtych wskazówek jak było to tylko możliwe, patrz hasło gaz elektryczny a silniczek krokowy.

Tam na youtubie pod filmikiem wstawiłem krótki komentarz odnośnie w jakie materiały / narzędzia dodatkowo zaopatrzyłem się na potrzeby tych robót.

Edytowane przez opopopoo

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności