Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cały czas jeździłam na gazie. Właśnie wróciłem z garażu. dezaktywowałem światła dzienne, odpiąłem aku na godzinę , odpaliłem na benzynie i zrobiłem logi do czasu załączenia wentylatora. Mam problem z dodaniem pliku  bo zawiera 3,2Mb a dodać mogę max 2Mb. Nie wiedziałem, że mam jeździć na PB jakiś czas i potem zrobić logi. Pojeżdzę parę dni i zrobię nowe odczyty.

 

Zawsze przy obecności LPG powinno się podczas sprawdzania wyłączyć LPG aby sprawdzić jaki ma wpływ na Pb.

Ale teraz już wiesz że jeżeli pojeździsz na samym Pb i zapiszesz  sobie te parametry (praca sond, korekty długo i krótkoterminowe) to potem jeżdżąc na LPG jesteś w stanie stwierdzić czy gaziarz dobrze wyregulował LPG.

Czyli mają one jak najmniej odbiegać od tych jakie producent przewidział dla Pb.

 

Całe życie człowiek się uczy. Mam pytanie odnośnie wycieku płynu chłodniczego. Miałem wyyciek ( mam wyciek )płynu. Dałem kontrast ultrafioletowy i zauważyłem, ze pod głowicą nad miejscem mocowania kolektora wydechowego jest znak ultrafioletowy, tak jakby tam ciekło. Smugi są między kolektorem a głowicą. Skąd tam wyciek płynu?

 

Oglądnij dokładnie w którym to miejscu.

Może być że płyn dostaje się przez uszczelkę pod EGR -em i leci do kolektora rurką metalową a przez jakąś nieszczelność na złączu tej rury z kolektorem cieknie.

I to może też być powodem falowania obrotów bo do cylindrów dostaje się płyn.

A może cieknie z węży nagrzewającego przepustnicę? Na opaskach

 

Mówię o kolektorze wydechowym. Jest linia ultrafioletowa nad kolektorem wydechowym na łączeniu głowicy z blokiem silnika.. Znaki płynu są też pod podstawą filtra oleju. Z pod EGR-a i dookoła niego czysto, na zewnątrz nic się nie wydostaje. Miesiąc temu uszczelniałem EGR dla pewności. Co prawda dałem starą uszczelkę ale dałem też silikon wysokotemperaturowy. Kropelka płynu pojawia się na łączeniu silnika ze skrzynią biegów na tym wysuniętym garbie. Nie są to ogromne wycieki, ale b. denerwujące. Wieczorem wycieram osłonę silnika, rano jadę do pracy 15km wracam i na kanał. Zdejmuję osłonę a tam mokro.  Trzymam obroty silnika na 3 tys i obserwuję. Nic nie widać, oprócz tych z trasy ultrafioletowych smug.

Jak długo mam jeździć na benzynie by zrobić logi?

 

Nie wiem jak u ciebie szybko się sterownik uczy.

U mnie korekty wracają do prawidłowej wartości po ok 10-20 km.

 

 

Ten wysunięty garb nad skrzynią to EGR.

Poczytaj o nim . Było pisane.

 

 

1 minutę temu, adam1954 napisał:

Ten wysunięty garb nad skrzynią to EGR.

Nie, nie, EGR jest wysoko, mi chodzi o garb na dole silnika z 15 -20cm niżej filtra oleju.

 

Podstawa filtra oleju wobec tego?

PODSTAWA FILTRA OLEJU OPEL CORSA D 1.2 B Z12XEP

 

 

silnik słupek OPEL CORSA D Z12XEP 1.2 16V

 

Tak . Poniżej tego  na najniższym punkcie łączenia skrzyni z silnikiem, na samym dole pojawia się kropelka płynu. Linia ultrafioletowa jest w okolicy 3 otworu od lewej  kolektora wydechowego na łączeniu bloku silnika z głowicą.

Edytowane przez tadekfo

 

Jak wcześniej pisałem.

Może ciec z pod EGR i leje się po UPG.

1ba5214647498285bab4965e79e1

Mogła puścić UPG.(pomiar kompresji)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności