Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika oraz mrugające podświetlenie


Gość pannAleksandra

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sprawdzić ten czujnik? Jest zintegrowany z przepustnicą. ( zakup nowej przepustnicy? )

Właśnie wróciłem z kanału ( żona tak mówi :-D) Wymontowałem EGR i Adamie miałeś racje:beer:. Był  prześwit przy otworze z płynem chłodniczym. Splanowałem, oczyściłem ale jeszcze nie montowałem. Korzystając z tego , że płyn spuszczony przyjrzałem się wężom z pokrywy zaworów, takie dwa cienkie  ( jeden grubszy idący do przepustnicy przepustnica czysta) a drugi cieńszy idący do kolektora ssącego. W jednym jak i drugim była żółta maź. Dosyć sporo. Czyściłem te węże 3-4 miesiące temu. Autko co prawda robi niewielkie przebiegi, 15-40 km dziennie, ostatnio nawet zdecydowanie mniej ( jest u mnie a nie u córki ) Pod korkiem oleju czyściutko.. Chciałem się dobrać do kolektora ssącego ( podejście zapoznawcze :shock:). Nie za bardzo wiem jak go zdemontować. Widzę od góry 4 śruby, pod nimi w odległości ok. 2 cm. następne, ale nie widzę żadnych śrub z dołu. ( mam kanał ) Powinny być 8 śrub by odkręcić kolektor od głowicy. Gdzie są schowane?

Masa która idzie do silnika była no powiedzmy nie za mocno przykręcona ( zrobiłem pełny obrót nakrętką.) Do nadwozia przykręcona jest ok.

Edytowane przez tadekfo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, tadekfo napisał:

W jednym jak i drugim była żółta maź.

Odma

Pewnie i będzie w pokrywie zaworów.

Arkos kiedyś pokazywał ile się tego może nazbierać.

Poczytaj też ,  bo było dużo pisane skąd się ona bierze( niedogrzanie silnika szczególnie )

 

Masę lepiej dobrze wyczyścić a potem dokręcić..

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, adam1954 napisał:

Arkos kiedyś pokazywał ile się tego może nazbierać.

Widziałem. Czy jest na to lekarstwo przy małych przebiegach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Mery dałem olej Valoline.

Do tego zawsze gdy w okresie jesiennym nie gaszę silnika po krótkiej jeździe tylko czekam aż osiągnie 90 st C

Jednym słowem trzeba silnik dogrzać.

Przy LPG też się to nasila.

 

Co do śrub to popatrz na zdjęcia ile ich powinno być.

Ja widzę 6

opel-czesci-corsa-c-d-kolektor-ssacy-1-2-z12xep-4113359663.jpg

 

e0642ddb49b4a6abc6b0b7b2dc6f.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wtryskiwacze też muszę demontować czy wystarczy te 6 śrub. Mam LPG czy w związku z tym muszę na coś specjalnie uważać? Dzisiaj zrobię pomiar kompresji. Zobaczymy jaki wynik. Jak sprawdzić czujnik przepustnicy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysków nie musisz ruszać.

Ale nowe uszczelnienia warto by dać.

Tamtędy też może zaciągać lewiznę.

 

LPG uważaj na wkrętki w kolektorze. Nie wiadomo jak je gazownik zamontował.

Odepnij tylko wtryski LPG i wyciągaj kolektor.

2018-10-23_180551.png

 

 

 

 

2018-10-23_180606.png

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem sprężanie. Na  1,2 i 3 cylindrze równi po 12 , na 4  11,5 Nie wiem jakie powinno być prawidłowe ( poszukam ) autko ma przejechane 120 k, km.

Idę pomierzyć przepustnicę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności