Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika oraz mrugające podświetlenie


Gość pannAleksandra

Rekomendowane odpowiedzi

Remont głowicy był w związku z uszkodzeniem. Wywaliło coś tam w głowicy, popychacz czy coś innego. Głowica była wyjęta, wymienione wszystkie części jakie trzeba - nie było mnie przy tym. Córka po miesiącu wróciła do tych psujów  bo dalej klepało. Gnojki rozkręcili podstawę wału bo niby tam pukało. Zabrałem im samochód  lawetą i sam zabrałem się za robotę. Pukała niedokręcona przez gnojków śruba napinacza łańcucha rozrządu. Od tego czasu cały czas walczę o przywrócenie sprawności corsy. Stare uszczelki , cieknąca niczym sikawka corsa nie nadawała się do jazdy. Powoli prostuję  wszystko po tych draniach. LPG był wcześniej montowany.

Jak splanować powierzchnię jak kolektor plastikowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wszystkie inne powierzchnie.Tylko lżej bo to tworzywo.

Demontujesz uszczelki , równa płyta ( ja używam kawałka blatu kuchennego) papier ścierny na niego można przykleić klejem w sprayu i jazda:D

Robiłem ostatnio w Pandzie od znajomego i się przekonałem że też potrafi pokrzywić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sobie poskręcałem wszystko. Oczywiście wymieniłem uszczelnienia w kolektorze dolotowym, nowa uszczelka egr, wykasowałem błędy, zrobiłem adaptację przepustnicy i co? ZONK. Silnik jak chodzi kulawo tak chodzi, płyn na razie nie ucieka ( zobaczę jutro po jeździe ). Zastanawia mnie falowanie wskazań - sygnał serwo PMP do przepustnicy. Szaleje od wskazań 0 do 28. Może tu wilk jest pogrzebany. Nie wiem z czym to się je:x . Gdzieś czytałem, że goś po wymianie rozrządu też miał nierówne obroty silnika na biegu jałowym. Winny okazał się przepływomierz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka na wolnych ma być poniżej 11 kg/h i jest 

Ale patrzę też na inne i widać jeszcze że PWM  i kąt wyprzedzenia zapłonu też skacze od -6 do +25

Czyżby rozrząd lub czujnik wału?

Ale to już lepiej aby się wypowiedział ArKos.

 

Jeszcze taka myśl .

Jak pracuje ci pedał hamulca?

sprawdzałeś zaworek zwrotny na wężu serwo - kolektor?

 

Zeszyt1.xls

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał hamulca działa prawidłowo. Jak sprawdzić zaworek zwrotny na wężu kolektor- serwo i gdzie on się znajduje. Odnośnie wycieku  spod EGR-a - dziś zrobiłem 100 km. ostro goniąc corsę -  na razie sucho.:hura:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://opel.7zap.com/pl/car/x01/j/0/6-0/#6

 

Najprościej ?

Strzykawka ,,końska,, z apteki i do wężyka idącego od kolektora ssącego do serwo i sprawdzasz tłocząc w stronę serwo i potem ssiesz do siebie ( w stronę kolektora.)

1 godzinę temu, tadekfo napisał:

na razie sucho.:hura:

 

Nie ma to jak dokładność:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że mam ściągnąć wąż  z kolektora ssącego idący do serwo?  Na zasadzie wdech - wydech sprawdzić działanie zaworka znajdującego się przy serwo. Rozumiem , że w jedną stronę powinien puszczać a w drugą stronę nie. W którą stronę powinien puszczać,  od kolektora do serwo  czy odwrotnie? Wiem już jak wygląda ten zawór.

Edytowane przez tadekfo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ssać w stronę kolektora a blokować w stronę serwo.

Ale ssanie na zasadzie że gdy zassie strzykawka to po puszczeniu sama wraca bo podciśnienie ją ściągnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą  " końską  " strzykawką to trochę przesadziłeś :wesoly: Farmaceutka mi ją przyniosła to jej unieść nie mogłem.

Więc tak : Odpiąłem przewód od kolektora, uszczelniłem strzykawkę i wciskam powietrze w stronę serwa. Nic z tego, nie weszło nic. Wniosek? Zawór dobry bo nie puścił.

Jadę w drugą stronę - zaciągnąłem strzykawą powietrze co prawda nie za wiele bo podciśnienie cofało mi tłoczek strzykawki do początku czyli do punktu zaciągania. Wniosek ? Serwo sprawne bo nie puszcza lewego powietrza.

Jeżeli moje rozumowanie jest błędne to mnie sprostuj.

Sugerowałeś delikatnie przestawiony rozrząd- jak to sprawdzić? Mam jeszcze tydzień na przywrócenie corsy do ładu ale powoli mi :eek:opada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek sprawny

 

Tutaj masz poradnik wymiany rozrządu

http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-rozrzadu-twinport-12-14-16-16v-vt7183.htm#40198

Według niego możesz sobie sprawdzic

 

 

 

 

2018-10-27_210309.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności