Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja pierwsze bym sprawdził sondę 1 

Oraz czy ona ma połączenie ze sterownikiem.Czyli czy ze sterownika idzie sygnał na nią.

Jak ?

Znajdziesz na forum.

Sprawdził bym napięcie ładowania fizyczne na aku.

Ale jakimś lepszym miernikiem ,czy się pokrywa z tym co pokazuje Opcom.

Może być że są przekłamania na wtyku diagnostycznym.

Sprawdzić zawór par paliwa .

Też powinienś znaleźć na forum

 

Odnośnie sondy jak by była uszkodzona to pewnie wywaliłoby błąd.  Czy ona może niedomagać tylko na wolnych obrotach? Zawór par paliwa jest sterowany przez sterownik. Sterownik decyduje czy działa bądź nie działa. Jak działa to teoretycznie powinno być dobrze. Może to wina sterownika? W opcji OP-COM jest funkcja resetu sterownika EKU ale tego nie ruszam. Nie wiem co może się stać?

 

Tego nie ruszaj, bo będą kłopoty.

Wyprogramujesz immobiliser z komputera i nie odpalisz.

 

Godzinę temu, tadekfo napisał:

Odnośnie sondy jak by była uszkodzona to pewnie wywaliłoby błąd.

 

Błędu nie wywala a sonda stoi na ubogo.

Zrobiłeś logi krótkie więc nie ma pewności .

Zrób logi od samego odpalenia silnika do uzyskania ok 90 st.C

Można też zrobić inne  rzeczy.

Zrobić reset ECU ale musisz mieć CarPass

Zrobić reset wartości wyuczonych .Ale nie zawsze jest taka opcja możliwa.

Zrobić odpięcie aku na godzinkę i odpalenia silnika bez dotykania gazu. To tak jak autoadaptacja po czyszczeniu przepustnicy.

Godzinę temu, tadekfo napisał:

Sterownik decyduje czy działa bądź nie działa.

Sonda ma działać gdy jest sprawna.

Sonda powinna oscylować dość szybko ok 0.2 V/1 s

Możesz sprawdzić czy sterownik wysyła sygnał z pinu A8  na sterowniku do pinu 4 we wtyczce sondy (kolor przewodu od sterownika do wtyczki sondy -biały)

 

 

2018-10-15_184735.png

 

No trochę pogrzebałem.

Szkoda, że teraz czytam , że za krótkie logi. Dziś zrobiłem trochę dłuższy ale nie tak długi jak piszesz. Odpiąłem wtyczkę od sondy - praca silnika bez zmian Odpiąłem wtyczkę od zaworu par paliwa - praca silnika bez zmian. Błędy oczywiście zapisały się  o wadliwym działaniu zarówno sondy jak i zaworu. Ładowanie  aku mierzone na klemach pokrywa się z tym z EKU czyli 13,5V-14,2V. Z tym ładowaniem to może tak być skoro obroty silnika wahają się w przedziale 650-800 obr.  Zrobiłem nowe logi nie tak długie ale tam sonda pracuje normalnie -ubogo/bogato. Jutro zrobię tak jak mówisz od odpalenia do 90 stopni.Czujnik dezaktywacji portu powinien być 2.5- 3 V a jest 4.5 V. Te 4,5 V jest stałe . W teście  el. wykonawczych test przechodzi.

Livedata_2006_Corsa-C_Silnik__Z 12 XEP_201711031327.csv

Edytowane przez tadekfo

 

Następne logi zrób według mojej instrukcji będą czytelne.

Te ostatnie poprawiłem 

Zeszyt2.xls

 

I faktycznie sondy pracują teraz jak powinny.

 

Natomiast popatrz na to.

Według danych e parametry nie pasują

 

2018-10-15_211618.png

 

 

2018-10-15_211743.png

 

 

 

2018-10-15_211638.png

 

Odnośnie czujnika dezaktywacji portu to pokazuje prawidłowo 4,5V ( twinport) Odnośnie zaworu par paliwa to staje się nieaktywny tylko wtedy gdy odpuszczę pedał gazu. Tak cały czas jest aktywny.  Nie wiem czy to bardzo istotne ( prawdopodobnie tak ) Wszystkie logi pomiary robię przy włączonych światłach. Mam ustawione skandynawskie. i nie bardzo pamiętam jak je wyłączyć. Jak to bardzo istotne to jutro to zrobię. Jutro zrobię poprawne długie logi bez żadnych odbiorników .

 

Edytowane przez tadekfo

 

Godzinę temu, tadekfo napisał:

Odnośnie czujnika dezaktywacji portu to pokazuje prawidłowo 4,5V ( twinport)

 

 

Gdzie więc jest ta prawidłowość?

Nie masz czujnika ?

Nie pisałeś jaki rocznik Corsy.

Ale druga sprawa to pisałeś że ma LPG.

Więc te korekty krótkie mogą  być od źle wyregulowanej LPG.

Więc na początek test .

Wyłącz LPG i pojeździj na samym Pb.

I sprawdź czy korekty spadną.

 

 

A co do logów to na wolnych jak sam widzisz powinny być wyłączone wszystkie odbiorniki.

 

Będę dzisiaj działał. Wszystkie logi robiłem na benzynie. Corsa  z 2006 twinport silnik Z12XEP Przebieg 120 tys. km. Zrobię według zaleceń .

 

2 godziny temu, tadekfo napisał:

Wszystkie logi robiłem na benzynie

Ale one mogą być zmienione przez LPG.

Jak długo jeździłeś na Pb przed zrobieniem logów?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności