Skocz do zawartości
Berserker1990

Meriva B 2010r 1.7 100KM 74 KW nie pali na ciepłym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Samochód nie odpala na ciepłym silniku- na zimnym odpala ale czasem trochę dłużej kręci.

Sprawdzone:

- czujnik walka rozrządu

- wtryski niby są ok

- cisnienie paliwa ok

- akumulator ok

- czujnik temperatury cieczy chlodzacej wskazuje prawidłowo

 

Czasami pojawia się błąd P0113 zbyt wysoka wartość temperatury powietrza wlotowego

 

Przeplywka na biegu jalowym podaje wartosci 8-15 g/s

 

Czy zbyt wysoka wartość powietrza wlotowego może sprawiać problem z rozruchem? i czy jest on w przeplywomierzu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A EGR koś sprawdzał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie egr nie sprawdzalem. Sprawdzić mechanicznie? Tzn wyczyscic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jutro postaram sie go wyczyscic na pewno to nie zaszkodzi.

Adam1954 nie jetem za bardzo znawcą w zagadnieniach mechanicznyc ale czy egr nie powoduje problemów tylko na zimnym silniku lub ewentualnie jak zablokuje się w pozycji otwartej spadek mocy itp. ?

Czy idą do niego jakiejś uszczelki które trzeba wymienic przy demontażu?

Edytowane przez Berserker1990

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z nim jeszcze nie robiłem ale ten manual może ci odpowie na pytanie

 

I jeszcze masz taką stronkę z częściami http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

Możesz poszukać jakie uszczelki przychodzą.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

 

Gdyby jednak po czyszczeniu egr nic się nie zmieniło co jeszcze może powodować takie objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie egr nie zawsze pomaga, więc nie wykluczaj go od razu po czyszczeniu.

 

With mobilephone sent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

niestety nadal walczę z problemem braku odpalania na ciepłym silniku, do tej pory:

- wymieniony czujnik wałka rozrządu

- wymieniony zawór zwrotny na listwie wtryskowej

- sprawdzone ciśnienie paliwa

- wyczyszczony egr

 

Nowa rzecz którą zauważyłem to to że pompa na zimnym silniku przy pierwszym odpaleniu długo pompuje paliwo ok 20-30 sek, później na ciepłym silniku gdy nie odpala nie słychać pracy pompy.

 

 

Czy ktoś z Was ma jeszcze jakieś pomysły na usunięcie usterki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.