Skocz do zawartości
Logan

Opel Meriva 1,7CDTI 100KM niska temperatura silnika i nawiewu kabiny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam auto Opel Meriva 1,7 CDTI 101 KM

 

Podczas jazdy silnik nie osiąga temperatury załączenia wentylatora chłodnicy.

Osiąga około 82-83 stopnie C.

Jednocześnie mam zimne powietrze z nawiewów w kabinie (klimatronic nastawiony na 28 stopni).

 

Czy ktoś miał już taki problem?

 

Z przeprowadzonych napraw (wymiana pompy wody - Ruville, wymiana termostatu tutaj nie pamiętam nazwy użytego zamiennika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że świeży użytkownik to podpowiem ci tak:

Wpisujesz w wyszukiwarkę twój problem i wychodzi ci coś takiego:

http://forum.opel24.com/topic/35371-brak-ogrzewania-w-merivie-2003r-17-cdti/

 

 

Poczytaj może się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten post.

 

W moim przypadku sterowanie klapą zimno/ciepło działa prawidłowo. demontowałem schowek i sprawdzałem zakres pracy silnika krokowego.

 

Jedyne czego nie wpisałem wcześniej to to, że dojeżdżam do pracy 80 km i w czasie tej jazdy nie nagrzewa się silnik do temperatury załączenia się wentylatora chłodnicy a nawet kiedy zwalniam (teren zabudowany, bądź jakiś wolniejszy użytkownik drogi) to temperatura silnika potrafi spaść nawet w okolice 0 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten ostatni opis kolegi syndrom sprawdzałeś?

Według wielu uzytkowników tych silników wychodzi że z grzaniem silnika TTTM

Ale czy termostat jest na pewno dobry to wiesz że możesz go sprawdzić odpalając silnik zimny i podczas gdy temp.silnika na wskaźniku się dźwiga albo nawet wcześniej sprawdzasz ręką wąż od termostatu do chłodnicy i czujesz czy jest ciepły.

Jeżeli tak to termostst szmelc.

Nie wiesz jaki masz termostat ale jeżeli polski to w 80 % może być szmelc.

 

Ale węże od nagrzewnicy też możesz sprawdzić czy są gorące czy nie.

Czy się nagrzewają,czy jeden jest cieplejszy od drugiego(efekt oddawania ciepła).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź z wężami.

 

Posprawdzam i ewentualnie jeszcze coś napisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podczas jazdy silnik nie osiąga temperatury załączenia wentylatora chłodnicy.

To normalny objaw bo jest chłodzony pędem powietrza - tym bardziej że jest zima to wentylator ma mniej pracy albo nawet wcale.

 

 

 

Jednocześnie mam zimne powietrze z nawiewów w kabinie

Zapchana lub zapowietrzona nagrzewnica.

 

 

 

to temperatura silnika potrafi spaść nawet w okolice 0 stopni.

Tylko na wskaźniku. Może być czujnik temperatury na zegary uwalony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A ten ostatni opis kolegi syndrom sprawdzałeś?

Według wielu uzytkowników tych silników wychodzi że z grzaniem silnika TTTM

Ale czy termostat jest na pewno dobry to wiesz że możesz go sprawdzić odpalając silnik zimny i podczas gdy temp.silnika na wskaźniku się dźwiga albo nawet wcześniej sprawdzasz ręką wąż od termostatu do chłodnicy i czujesz czy jest ciepły.

Jeżeli tak to termostst szmelc.

Nie wiesz jaki masz termostat ale jeżeli polski to w 80 % może być szmelc.

 

Ale węże od nagrzewnicy też możesz sprawdzić czy są gorące czy nie.

Czy się nagrzewają,czy jeden jest cieplejszy od drugiego(efekt oddawania ciepła).

Sprawdziłem.

 

Po tym jak wskaźnik od temperatury silnika lekko się uniósł przewody od nagrzewnicy - jeden gorący drugi ciepły. Przewód za termostatem zimny.

 

Kompletnie nie rozumiem zachowania auta.

 

Chyba że jak napisał użytkownik "Kacper" mam nałożone na siebie jednocześnie kilka usterek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp jest jeden. Temp zapewne nie spada do 0, a do ponizej 70st gdyz wskazówka od tej temp wstaje. Osobiscie podejrzewam wadliwy termostat

Zagrzanie isuzu w zimie by wlaczył sie wentylator chłodnicy-mało realne.

Spróbuj przedmuchać nagrzewnicę-u mnie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź.

Spróbuje i dam znać o efektach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Po tym jak wskaźnik od temperatury silnika lekko się uniósł przewody od nagrzewnicy - jeden gorący drugi ciepły. Przewód za termostatem zimny.

 

Nie czytasz co piszę?

Pisałem : gdy zacznie wskazówka się dźwigać masz sprawdzić czy wąż od termostatu do chłodnicy jest zimny.

Jeżeli jest zimny to termostat w miarę dobry.Tak samo możesz sprawdzać do tych niecałych 80 st.Wtedy orientacyjnie widać kiedy termostat puszcza.

Węże od nagrzewnicy nie są powiązane z termostatem i one się sprawdza osobno w celu stwierdzenia czy nagrzewnica ciepło oddaje.

Jeżeli jest różnica w temp. węży od nagrzewnicy to może świadczyć że ciepło jest oddawane.Czyli coś z klapką ciepło-zimno.

 

O wentylatorze chłodnicy to jak pisał Marek nie realne.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.