Skocz do zawartości

Problemy z odpalaniem po postoju


Gość Sebu001

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z odpalaniem Zafiry A po postoju przez 1 godz. - 6 godz. Muszę go bardzo długo kręcić zanim odpali, a jak już się uda to z rury wydechowej idzie przez chwilkę gęsty biały dym. Po długim postoju, całonocnym samochód odpala od razu i bez najmniejszego problemu.

 

Najgorzej jest w ciepłe upalne dni. W zimie ten problem, aż tak się nie ujawniał.

 

Komputer nie odnotowuje żadnych błędów.

 

Dzięki za jakiekolwiek sugestie.

 

 

Sebu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to 2.0 DTI 16V 101KM bez żadnych przeróbek. 2 lata temu była regenerowana pompa paliwa, wymieniany był czujnik temperatury bo to było moje pierwsze podejrzenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbigniew_kujawski

Bądź bardziej precyzyjny - co to znaczy długo kręcić ? czy silnik załapuje i gaśnie, czy jak załapie, to od razu trzyma ? jak załapie , to jak pracuje? czy pozycja auta ma znaczenie ? wykręcałeś egr ? coś wogóle robiłeś ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz trzeba kręcić nawet przez 1 minutę. W ty czasie w ogóle nie załapuje. Gdy już załapie to puszcza z rury wydechowej biały dym, który za chwilkę znika i wszystko jest ok. Odpalony nie gaśnie pracuje prawidłowo, bez problemu wchodzi na obroty i pracuje równo. Nie ma znaczenia czy samochód stoi na górce czy płaskiej powierzchni. Dwa lata temu miałem podobne objawy. Wtedy nasilało się to do tego stopnia, że pod koniec bez plaka nie odpalał. Mechanik stwierdził, że jest to pompa paliwa. Regenerowałem ją, kosztowało mnie to słono bo mam pompę z dwoma wtyczkami, niestandardową. Objaw się uspokoił ale wrócił po około 6 miesiącach. Jedyna zależność to temperatura w zimie wystarczyło pokręcić przez kilka - kilkanaście sekund natomiast przy upałach czas kręcenia zdecydowanie się wydłuża. Po długim okresie postoju odpala od raz bez względu czy jest -20 czy +20 stopni.Mechanik tym razem inny stwierdził że wygląda mu to na pompę. Ale jeśli znowu miałbym ją robić to czeka mnie bankructwo. Może jest coś czego mógłbym jeszcze spróbować, coś tańszego. ERG nie ruszałem, jakiś czas temu wymieniałem świece żarowe. Poza tym nic nie robiłem. Mechanik ze mnie słaby więc za wszelkie niedociągnięcia sorki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Staszek z Chełma

Nieraz trzeba kręcić nawet przez 1 minutę. W ty czasie w ogóle nie załapuje. Gdy już załapie to puszcza z rury wydechowej biały dym, który za chwilkę znika i wszystko jest ok. Odpalony nie gaśnie pracuje prawidłowo, bez problemu wchodzi na obroty i pracuje równo. Nie ma znaczenia czy samochód stoi na górce czy płaskiej powierzchni. Dwa lata temu miałem podobne objawy. Wtedy nasilało się to do tego stopnia, że pod koniec bez plaka nie odpalał. Mechanik stwierdził, że jest to pompa paliwa. Regenerowałem ją, kosztowało mnie to słono bo mam pompę z dwoma wtyczkami, niestandardową. Objaw się uspokoił ale wrócił po około 6 miesiącach. Jedyna zależność to temperatura w zimie wystarczyło pokręcić przez kilka - kilkanaście sekund natomiast przy upałach czas kręcenia zdecydowanie się wydłuża. Po długim okresie postoju odpala od raz bez względu czy jest -20 czy +20 stopni.Mechanik tym razem inny stwierdził że wygląda mu to na pompę. Ale jeśli znowu miałbym ją robić to czeka mnie bankructwo. Może jest coś czego mógłbym jeszcze spróbować, coś tańszego. ERG nie ruszałem, jakiś czas temu wymieniałem świece żarowe. Poza tym nic nie robiłem. Mechanik ze mnie słaby więc za wszelkie niedociągnięcia sorki.

???

Na początek brutalnie przed odpaleniem odłączyć czujnik temperatury cieczy,

jeżeli to pomoże to w obwód wstawić gotowy moduł albo układ czasowy z rezystorem np. 3000 omów (3kom)

Ja u siebie wstawiłem przekaźnik czasowy - AMT TIMER ustawiłem na 15 sekund i rezystor 2kom, nie ma problemu z odpaleniem na ciepłym silniku a na gorącym świece już się nie załączają i jest akurat, Jeżeli silnik byłby w złej kondycji to można zwiększyć wartość opornika ?? do 4kom to świece będą grzać też na gorącym silniku, jakoś trzeba sobie radzić w trudnej sytuacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Staszek z Chełma

tutaj było omawiane

http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=15052

 

a to mój timer

https://www.fotosik.pl/zdjecie/1675652dcaa40781

1675652dcaa40781gen.png

są dwie szkoły jedna przeciąć brązowy przewód

druga przeciąć niebieski przewód .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności