Skocz do zawartości
bziQ

Falujące obroty silnika, "Strzały" z wydechu. Z20LEH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kilku dni zaczęły mi delikatnie falować obroty silnika. Bez różnicy czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Poczytałem trochę na forum i nie za bardzo znalazłem odpowiedź na moje lekkie objawy. Rano postanowiłem nagrać filmik pokazujący zakres tego falowania (wstawiłem go poniżej), odpaliłem samochód, chwilkę poczekałem aż silnik trochę popracuje i zacząłem gazować samochód. Podczas gazowania zauważyłem dziwne "Strzelanie" z wydechu, jest ono słyszalne na filmiku (od 33-57sekundy), po tym przegazowaniu widać że obroty się uspokoiły (59s) - dodam że jak silnik chwilkę dłużej popracuje to "strzały" przy przegazowani również cichną. Po przejechaniu około 4km problem lekkiego falowania powrócił. Nie mam żadnego problemu z wyskakującym checkiem czy błędami po podpięciu do komputera.

 

W przyszłym tygodniu zacznę od wymiany świec.

 

Co może być przyczyną ?

​Z góry dziękuje za pomoc ! :)

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece podstawa.

Zajrzyj do przepustnicy, wyjmij, wyczyść, szczególnie kanalik od małej odmy z pokrywy zaworów.

Zakładam, że program seryjny jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, program jest seryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis wynienilem świece, nic nie pomogło:(

 

Dodam że falujace obroty nie zanikają, czy przejade 2km czy 30km to za kazdym razem jak stoje na swiatlach-na biegu jalowym-obroty faluja.

 

Poniżej filmik na biegu jalowym.

 

Edytowane przez bziQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umiesz coś ponad wymianę świec?

Napisałem o przepustnicy, bo przy okazji zobaczysz, czy nie ma lewego powietrza, przy okazji możesz sprawdzić, czy DV jest szczelny, a ty nic.

Tylko filmik umiesz nagrać.

Błędów nie ma, ale jakieś logi są?

Błąd nie zawsze jest zapamietany, póki czujnik działa w tolerancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DV- jest nowe, świeżo po wymianie. Jest też nowa uszczelka pod kolektorem wydechowym.

 

Bledow nie ma.

 

Co do logów szukałem w jaki sposob wykonac je za pomocą op-coma, ale niestety nie znalazłem.

 

Doczytam o czyszczeniu przepustnicy i sprobujemy to wykonac.

 

Nie jestem mechanikiem, a kolega ktory pomaga robi to hobbistycznie i nie wszystkiego sie podejmie.

Edytowane przez bziQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba czas by zrobić diagnostykę z podpiętym komputerem inaczej można z fusów wróżyć.

Błąd nie zapisze się w pamięci komputera jeżeli jest w granicach normy - ale któryś czujnik może po prostu stać w miejscu lub źle podawać dane do sterownika - o tym pisze kol Ja.

Więc radze zrobić diagnostykę na porządnym sprzęcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DV- jest nowe, świeżo po wymianie. Jest też nowa uszczelka pod kolektorem wydechowym.

 

Bledow nie ma.

 

Co do logów szukałem w jaki sposob wykonac je za pomocą op-coma, ale niestety nie znalazłem.

 

Doczytam o czyszczeniu przepustnicy i sprobujemy to wykonac.

 

Nie jestem mechanikiem, a kolega ktory pomaga robi to hobbistycznie i nie wszystkiego sie podejmie.

Lpg jest?

Szukaj odma

Szukaj nieszczelność dolotu

Logi musiał byś być niezłym fahura zostaw bo i tak nie zrozumiesz

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lpg jest?

Szukaj odma

Szukaj nieszczelność dolotu

Logi musiał byś być niezłym fahura zostaw bo i tak nie zrozumiesz

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

Nie posiadam LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio doszedł problem wyglądający tak że przy przyspieszaniu od 2000 do 2500 obr/min z gazem w podłodze odczuwałem pewne dziwne zachowanie silnika, a mianowicie samochód przyspieszał normalnie ale było odczuwalne że musiał do tego użyć "więcej siły" - nie wiem jak to określić :P

Odstawiłem samochód do mechanika, okazało się że przy kolektorze ssącym były walnięte oba podciśnienia więc udało się wyeliminować wrażenie większego wysiłku wkładanego przez silnik przy przyspieszaniu.
Problem z obrotami pozostał :( Została też wgrana najnowsza aktualizacja programu silnika, oraz wyczyszczona przepustnica. Obroty według komputera są równe, nie skaczą, nic się nie dzieje jednak obrotomierz pokazuje nadal te minimalne wahania obrotów.
Mechanik stwierdził za te wskazania jest odpowiedzialny uszkodzony licznik. - ktoś może wypowiedzieć się w tym temacie ? :)
Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.