Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Astra H silnik Z20LEH.

Turbo wcale nie pompuje, nie ma doładowania.

Błąd wskazuje na czujnik, wymieniałem kilka.

Wymieniałem też czujnik MAP, zaworek turbiny, nie pomaga.

Wiązka silnikowa przetrzepana, jest ok.

Wymiana komputerka nie pomogła.

Auto jedzie jakby miało 40KM, jak pociągnę do 4000 obrotów wtedy pojawia się błąd.

Podejrzewam usterkę mechaniczną, ale może ktoś coś podpowie jeszcze.

Turbina nówka sztuka ma najechane może 2000km, byłem z nią na strojeniu, zanim silnik się nie wysypał.

Silnik poskładany od nowa na kutych gratach.Wczoraj sprawdzałem zaworek DV ( nie jest łatwo - klima przeszkadza) i jest OK.

Podciśnienia OK, dziur w dolocie nie ma.

Rozrządu nie sprawdzałem, ale jakby skoczył, to bym czuł mimo, że mam teraz silnik bezkolizyjny.

Jakieś podpowiedzi macie?

Skasowanie błędu nie skutkuje przybytkiem mocy.

Internety wskazują winowajcę zawór na turbine, ale to nie to.

 

Teraz zachowam się jak świeżak

 

POMOCY :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 97
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

Jakoś się zebrałem do zdjęcia wydechu. Bo podejrzenie padało na to, że gorący wirnik zaczepia o kolektor wydechowy - miałem tak w kosiarce po regeneracji turbiny, musiałem 0,5mm podkładkę dać pod

Dodane obrazy

Elektrozawór regulacyjny turbiny przepuszcza? Miałem tak w a14net. Też P1106

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam, nie podmieniałem, ale omijałem, jak w kosiarce miałem.

Jutro mam wolny kanał, to zajrzę, co się dzieje z zamykadłem bypassu w kolektorze, może tu jest coś nie halo.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mijałeś akumulator podciśnienia bez efektu to nie jest to. 

Pewnie masz opcoma... troche szkoda, bo by sie podejrzało livedata po kolei.

Widzę jeszcze opcję weryfikacji turbiny: pomiń zaworek regulacyjny turbiny ale niech będzie podłączony. Jak auto zacznie zapierdalać i będzie błąd przeładowania to zaworek albo jego sterowanie uwalone. Jak nie zacznie jechać to turbina ujebana albo  wężyk niedrożny/uszkodzony. DV to pół problemu, najczęściej go słychać i pamiętaj, że MUSI mieć sprawny wężyk bo dociska membranę i dzięki temu turbina ciśnie. A u Ciebie jeszcze mogła się klapka z WG urwać i spaliny omijają wirnik.

Zrobiłbym na trójniku z kolektora do DV i gruchy WG (chyba że jest sterowana podciśnieniem to po prostu odpiąć).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DV wymieniałem, bo nie podobała mi się pokrywka, jakaś taka krzywa się wydawała.

podciśnienia są ok.

Też skłaniam się ku klapce, dlatego jutro podejrzę.

Turbina jest ok, ma może ze 2000km nalotu, była kupiona nowa, nie po regeneracji.

Kręci się, bo kamerką podglądałem.

Zaworek już wcześniej omijałem bez efektu.

 

Faktycznie jakieś live powinienem nagrać.......ale mam podgląd na ciśnienie doładowania w czasie rzeczywistym na CID, więc na razie nie nagrywałem.

Przy depnięciu gazu spada do -0,7 bara, jak odpuszczę gaz to rośnie do +0,04 bara. Zależnie od biegu i jak mocno depnę gaz, bo nieraz urośnie nawet do 0,2 bara.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wygląda na to, że musisz zdjąć katalizator i zobaczyć klapkę WG. Te ciśnienia wskazują, że turbina się nie kręci WCALE, a skoro wirnik się obraca, to albo jest pęknięty i nie pompuje, albo spaliny przelatują obok wirnika.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście katalizator jest dalej, tu na początku jest wycięty.

Kanał niestety zajęty przez koparkę, musze czekać do jutra.

Kamerką podglądałem wirnik kompresji, więc raczej wałek ok.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już jasne.

Zamykadło jest ok.

Ale turbina się chyba przytarła, ma duży luz osiowy i malutki wzdłużny, idzie do regeneracji.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez ziomek96
      Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Astry OPC z jednostką 2.0T. Asterka ma przelatane 152tyś kilometrów. Od nowości nie było regeneracji turbiny i zastanawiam się nad małym remontem. Pytanie brzmi, czy seryjną turbine można zastąpić jakąś większą, myślałem nad k04. Czy jeśli jest możliwość założenia czegoś lepszego niż seryjna turbina, czy wiążą się z tym dodatkowe koszta? Czy silnik wytrzyma większy nacisk bez dłubania, bez zakutych tłoków na przykład. Prosiłbym o pomoc, dzięki pozdrawiam.
    • Przez bziQ
      Witam, od kilku dni zaczęły mi delikatnie falować obroty silnika. Bez różnicy czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Poczytałem trochę na forum i nie za bardzo znalazłem odpowiedź na moje lekkie objawy. Rano postanowiłem nagrać filmik pokazujący zakres tego falowania (wstawiłem go poniżej), odpaliłem samochód, chwilkę poczekałem aż silnik trochę popracuje i zacząłem gazować samochód. Podczas gazowania zauważyłem dziwne "Strzelanie" z wydechu, jest ono słyszalne na filmiku (od 33-57sekundy), po tym przegazowaniu widać że obroty się uspokoiły (59s) - dodam że jak silnik chwilkę dłużej popracuje to "strzały" przy przegazowani również cichną. Po przejechaniu około 4km problem lekkiego falowania powrócił. Nie mam żadnego problemu z wyskakującym checkiem czy błędami po podpięciu do komputera.
       
      W przyszłym tygodniu zacznę od wymiany świec.
       
      Co może być przyczyną ?

      ​Z góry dziękuje za pomoc !
       
       

       
    • Przez emen83
      witam
      Dawno mnie tu nie bylo, ale pojawil sie problem i wyglada to nie zaciekawię, otóż 3 bledy, spadla moc, auto z kluczykiem, i engine management sie pojawily. auto zaczelo sie trzasc ale po zatrzymaniu i uruchomieniu ponownie wrocilo do normy choć jest dziwny dźwięk podczas puszczania 'gazu', taki indyczek. załączam foty.
      dodam jeszcze ze nie zrobilem tego wycieku spod pokryway, uszczelke mialem wymienic dawno temu i jakos nie bylo czasu, byc moze zalalo swiece...?
       
      dzieki
       
      pzdr



Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.