Skocz do zawartości

Astra J 1.4 sedan 2017 nie przełącza na lpg


Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukaszo11

ja mam cholera inaczej nico - bo mi przełączy na gaz - po postoju - ale jak przejade pare km - zazwyczaj wywala gaz i bład "awaria... "

wtedy juz nie ma szans aby przełączyć na gaz.

Dopiero postój - pomaga....


elektrozawór wyczyszczony - miał lekki osad. Niestety - problem nie rozwiazany - dalej wyskakuje bład - tym razem po 1 km.

Od wczoraj u nas ulewy i deszcze - wyczuwam dziś,że i na benzynie autko nie chodzi za idealnie w obrebie 1,5 - 2 tys obrotów - ma takie jakby ułamkowe "przyciachy". I teraz sobie tak myślę - auto kupione w Oplu - był robiony serwis przedsprzedażowy - m.in wymiana świec - czy ma coś "piernik do wiatraka" ?

Ja nie sądze aby serwisanci robili jakieś dłuższe trasy testowe.

Słyszałem ,że LPG to najlepszy "tester" elektryki - jak coś nie tak - gaz bedzie sprawiał duże kłopoty - na benzynie "jakoś to będzie"

Co sądzicie?

 

Gaz zawsze wyłapie wady układu zapłonowego - na beni będzie wszystko oki na lpg autko będzie kulało.

Może w cewce jest słaby styk do świec (korozja lub przegrzane końcówki)

 

Gość lukaszo11

Gaz zawsze wyłapie wady układu zapłonowego - na beni będzie wszystko oki na lpg autko będzie kulało.

Może w cewce jest słaby styk do świec (korozja lub przegrzane końcówki)

 

jasne - a nie byłby wtedy problemy z odpaleniem ?

Dzis jechałem dla testu - 40 km na benzynce aby zerknać czy nie wyjdzie jakiś bład - wydaje sie w porządku - przłączyłem na lpg - zaczeło od razu przerywać i po 1km - awaria pojazdu. Czyli jednak - coś z LPG....

 

Ja bym jednak sprawdził cewkę.

 

Cewka zapłonowa.

I też tak myślę czy żaden mechanik nie próbował pojeździć z podpiętym komputerem diagnostycznym by wykryć co powoduje wywalenie LPG?

Ja tak znalazłem co u mnie powodowało resetowanie się centralki LPG.

Chociaż nie wyłączało mi pracy lpg ale co jakiś czas lpg mi nie pracował prawidłowo, albo zamulał, albo autko miało zwiększony apetyt na lpg.

Oczywiście najpierw całkowicie przeglądnięta elektryka - cewka, kable, świece, zasilanie cewki zapłonowej, tankowanie tylko na jednej stacji itp.

 

Nie było winy w paliwie a w elektronice to znaczy gaziarz który montował LPG w autku zaoszczędził na kabelku parę groszy i zamontował coś co miało wadę dodatkowo zamiast zlutować jak to powinno się zrobić założył na zacisk, w efekcie od czasu do czasu zanikało napięcie na sterownik co powodowało jego reset, ale na tyle krótko że lpg nie przerywało pracy. Dopiero przy innej robocie mój gazownik znalazł przyczynę problemów z lpg - od tamtej chwili nie mam żadnych kłopotów z lpg a zrobione z 50tkm. Moją winą było to że nie kazałem mojemu gazownikowi sprawdzić poprawności montażu instalacji lpg po zakupie auta.

 

Gość lukaszo11

jade na serwis do Opla w przyszłą sobotę - długi termin...

Miałem nadzieję ,że rozszyfruje problem wcześniej bo musze teraz jeździć 120 km dziennie na Pb- ale za "chudy w uszach jestem"


jade na serwis do Opla w przyszłą sobotę - długi termin...

Miałem nadzieję ,że rozszyfruje problem wcześniej bo musze teraz jeździć 120 km dziennie na Pb- ale za "chudy w uszach jestem"

ale może znajde lokalnie jakiegoś "machera" aby podłączyć ja do kompa - awaria cewki powinna wyjść na diagnostyce jak rozumiem ?

 

Gość lukaszo11

Cewka zapłonowa.

I też tak myślę czy żaden mechanik nie próbował pojeździć z podpiętym komputerem diagnostycznym by wykryć co powoduje wywalenie LPG?

Ja tak znalazłem co u mnie powodowało resetowanie się centralki LPG.

Chociaż nie wyłączało mi pracy lpg ale co jakiś czas lpg mi nie pracował prawidłowo, albo zamulał, albo autko miało zwiększony apetyt na lpg.

Oczywiście najpierw całkowicie przeglądnięta elektryka - cewka, kable, świece, zasilanie cewki zapłonowej, tankowanie tylko na jednej stacji itp.

 

Nie było winy w paliwie a w elektronice to znaczy gaziarz który montował LPG w autku zaoszczędził na kabelku parę groszy i zamontował coś co miało wadę dodatkowo zamiast zlutować jak to powinno się zrobić założył na zacisk, w efekcie od czasu do czasu zanikało napięcie na sterownik co powodowało jego reset, ale na tyle krótko że lpg nie przerywało pracy. Dopiero przy innej robocie mój gazownik znalazł przyczynę problemów z lpg - od tamtej chwili nie mam żadnych kłopotów z lpg a zrobione z 50tkm. Moją winą było to że nie kazałem mojemu gazownikowi sprawdzić poprawności montażu instalacji lpg po zakupie auta.

 

znajomy ma kolegę który miał możliwość podpiecia do kompa w celu sprawdzenia błedów:

- P0301 - Zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonu.

Głębiej wchodząc :

-Obwód sterujacy wtryskiwaczem paliwa alternatywnego cyl. 1 : wysokie napiecie , usterka funckji

 

Co sadzicie?

 

No to masz problem z LPG, a dokładniej z wiązką lub wtryskiwaczem do pierwszego cylindra i ona powoduje problemy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności