Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Opla Merive 1.7 cdti 100km, niestety silnik się nie grzeje wymieniłem termostat, zaraz po wymianie w warsztacie grzalismy auto praktycznie cały czas 1500-2000 obrotów, po 30 min auto osiągnęło 89 st I włączył się duży obieg czyli termostat działa, ale podczas jazdy auto grzeje się dopiero po około 20km I to do temp. 70st, gdy wyłącze ogrzewanie temperatura podrośnie do około 80stopni I dalej nie chce iść, wczoraj byłem w trasie 100km, cały czas włączone było ogrzewanie i temperatura przez cały czas trzymała 70 stopni, podłączony również pod kompa i na desce rozdzielczej i na kompie taka sama temperatura, wiecie co może być przyczyną?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za termostat?

Podczas jazdy masz dodatkowy opływ powietrza które dodatkowo chłodzi.

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

U mnie sytuacja wygląda tak, że muszę pokonać ponad 10 km zeby silnik się zagrzał przy temperaturze powietrza około 0 st. Praca silnika na postoju praktycznie nie zwiększa temperatury. W czasie ostatnich mrozów po pokonaniu 50 km w czasie których temperatura silnika osiągnęła normalny poziom, zjechałem z trasy na stację benzynową. Kilka minut i temperatura spadła poniżej 60 st. Wygląda na to że ten silnik po prostu słabo się nagrzewa i szybko się schładza. Mechanik twierdzi że ten typ tak ma.

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez pwaos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gates th22689G1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki idzie na pierwszy montaż?

Niech się wypowie ktoś kto zna te termostaty. Ale ostatnio było parę przypadków że tylko oryginalny dobrze działał.

Wszystkie diesle ostatnie tak mają, a jeszcze brak pokrywy pod spodu czy też dużo miejsca pod maską to potęguje.

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

70 stopni, podłączony również pod kompa i na desce rozdzielczej i na kompie taka sama temperatura, wiecie co może być przyczyną?

 

 

 

Przysłoń sobie wlot powietrza ale nie w zderzaku a w klapie.

Tamtędy dostaje się powiew powietrza który studzi komorę silnika.

Ale przysłonić musisz tak aby nie zasłonić wlotu powietrza do filtra.

Czyli jak zakreśliłem w załączniku.

No i podstawa to dolna osłona silnika.

post-37019-0-58217600-1518787343_thumb.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak tam - kwestia grzania rozwiązana? @dawid_opel

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:D Myślę że naprawione skoro w ogłoszeniu sprzedaży nic o tym nie pisze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak myślisz czemu o to teraz pytam

Ciekawe co właściciel auta powie... no chyba że ma już dość napraw i chce się szybko pozbyć auta :)

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie to też ciekawi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.