Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem już sporo tematów odnośnie kontrolki oleju przy rozruchu na ciepłym silniku, ale wydaje mi się że mój problem jest inny toteż pozwoliłem sobie założyć nowy temat. Otóż, gdy silnik jest gorący za każdym razem pojawia się kontrolka oleju i nie gaśnie dopóki nie dodam lekko gazu (tak do 1500 obrotów). Wtedy gaśnie i już nie powraca (sporadycznie pojawia się np. przy manewrach gdy operuję praktycznie samym sprzęgłem bez dodawania gazu - wtedy gdy obroty spadają na około 500 to zamiga). W czym może być problem? Sprawdzałem poziom oleju (na zimnym oczywiście) i jest w górnej granicy miarki (powiedzmy 4/4 kreski), dodam że jest lekka maź po odkręceniu korka. Dodam że mam wrażenie że auto głośniej chodzi na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Planuję zmienić olej (już czas) na Valvoline Maxlife 5W40, będzie to dobry wybór?

Edytowane przez Rst

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/83544-chwilowa-kontrolka-oleju-po-rozruchu-na-ciep%C5%82ym-silniku/
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pomiar ciśnienia oleju manometrem a potem można decydować.

 

Byłem dzisiaj na pomiarze ciśnienia oleju i wymiany oleju z filtrem. Ciśnienie było mierzone przed wymianą oleju i na gorącym silniku wskazywał 0 :/ Dopiero rosło przy utrzymywaniu około 2k obrotów. Dodatkowo olej już podobno był bardzo długo niezmieniany, filtr oleju cały pogięty (widziałem na własne oczy) i w obudowie filtra były już srebrne opiłki. W warsztacie powiedzieli mi że lepiej się juz rozglądać za nowym silnikiem :/ Jest szansa że po wymianie (zalali 10W40) silnik jeszcze pojeździ czy faktycznie już trzeba szukać i wymieniać silnik? Na rozgrzanym pracował zdecydowanie głośniej przed wymianą (jak diesel) i powiedzieli mi że najprawdopodobniej to rozciągnięty łańcuch, teraz po wymianie jeszcze nie sprawdzałem jak z jego głośnością.

 

No to ja bym posłuchał mechanika.

 

Kolego zakładając że opisujesz faktyczny stan rzeczy :) musisz posłuchać mechanika ale.... możesz moja dobra rada jeżeli mechanik mógł nie mieć racji (mechanik mechanikowi nie równy) sprawdź ciśnienie sprężania to raz dwa zmień olej

 

Ja się pytam.

Co ma ciśnienie sprężania do ciśnienia oleju w układzie?

 

Przejadę się dzisiaj jakąś dłuższą trasę (z 50km) i zobaczę jak będzie z głośnością silnika. Można ewentualnie spróbować przejechać te 1000 km (o ile silnik pozwoli) i znowu zlać olej i sprawdzić filtr czy są tam opiłki? Można taki silnik dojechać po prostu do końca czy lepiej zmienić już teraz? Te opiłki mogą być od rozciągniętego łańcucha?

 

Prędzej od panewek.

Nie ma ciśnienia oleju - panewki korb pierwsze dostają po tyłku.

 

Teraz mam dylemat czy załatwiać za jakiś czas silnik czy remontować ten i wymienić panewki / rozrząd :/ Ehh, w Polsce chyba nie da się kupić używanego auta bez jakichś niespodzianek, przy kupnie spaliny były idealne na badaniu, blacharsko też idealnie (ani jednego ogniska korozji) :/

 

No z tymi ogniskami o poczekaj. Za rok mogą wyleźć

W Polsce da się kupić ale trzeba szukać długo bo handlarze mają swoje zasady

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności