Skocz do zawartości
rom3o

Meriva 1.6 16v problem na rozgrzanym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam merive 1.6 16v easytronic kod silnika 16xe. Od dłuższego czasu świeci się kontrolka silnika ( błąd P0141 ) ale nie zauważyłem żadnych dziwnych objawów. Po skasowaniu błędu do trzech odpaleń się nie świeciło po czym znów się zapałało. Teraz pojawił się inny problem po rozgrzaniu silnika auto staję się zmulone ledwo przyśpiesza a obroty na luzie to max 1100 jak auto postoi to wraca mu moc. Skasowałem błąd i przeszło na tryb serwisowy ( auto z kluczykiem ) innych błędów nie pokazuje. Czy winna będzie ta sonda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a Czy ktoś jest w stanie doradzić mi jakąś sondę do mojej merivy ? Jest tyle rożnych typów że już się zgubiłem. Meriva A 1.6 16v Z16XE Kod nadwozia: E75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odłączyłem dziś wtyczkę od sondy ( próbowałem ja wykręcić ale jest tak zaoieczona że nie dałem rady) auto zachowuje się tak samo, czyli na cieplym po ponownym odpaleniu auto traci moc a na biegu jałowym max 1100 obrotów co to może być oprócz sondy bo teraz myślę że to nie ona... Katalizatora raczej też bym nie podejrzewał... Innych błędów brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach błędy nie wyskakują ot tak zaraz po wypięciu wtyczki.

Do sondy kup sobie klucz specjalny.

Samą sondę możesz pomierzyć jest na forum napisane jak to robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd jest P0141 ale nie ma żadnego innego. Klucz mam ale trzyma bardzo nawet na rozgrzanym silniku. Bardziej mi chodzi o zależność że czy jest podpięta czy nie jest tak samo czyli po rozgrzaniu traci moc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest błąd od grzałki.

Sprawdź czy sonda w ogóle pracuje(oscyluje).

 

Sprawdź co sie dzieje z EGR czy się czasem nie zacina.

Co się dzieje z paliwem.

Jak pracuje zaworek par paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak sonda działa w bardzo małym zakresie. Jak widać na screenach. Wpadł mi jeszcze pomysł czy może to być czujnik temperatury powietrza dolotowego ? Występuje to tylko na rozgrzanym silniku więc może tu będzie problem ? chociaż próbowałem jeszcze przejechać się z odpiętą rurą od przepustnicy bo myślałem że może filtr zatkany ale jest tak samo... spróbuję jeszcze na odłączonym czujniku temp.

post-55842-0-28505800-1524120998_thumb.png

post-55842-0-76506800-1524121002_thumb.png

post-55842-0-84045600-1524121010_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak pracuje pierwsza sonda?

 

Czujnik temp pow. zasysanego możesz sprawdzić w programie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.