Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Opel Meriva A, 2007, Po Lifcie.


W Mervice od zimy ubywa mi płynu ze spryskiwaczy w tempie takim, że  po około 2 tygodni-3 tygodni nie ma nic.

W tym samochodzie jest zupełnie inaczej umieszczony zbiornik płynu do spryskiwaczy niż w Corsie i Astrze.
Podobno trzeba ściągnąć podszybie, tj. obudowę i wycieraczki. Z tym, że nie mam ściągacza i nie wiem czy nie oddać to komuś.
Ale odkręcę to i dostanę się do góry zbiorniczka i co? Będę stamtąd w stanie wyciągnać ten zbiornik cały?

Wycieki z tego co widzę są obok prawego nadkola, delikatnie kapie tam. Więc raczej z dołu muszę się dostać
Może trzeba obudowe plastikową ściagnąć z prawego przedniego koła?

Zaznaczam, że wchodziłem pod samochód i nie widzę tam żadnych przewodów od spryskiwaczy ani nawet zbiornika, wszystko jest obudowane od góry.

Jakie w tym samochodzie są znane przypadłości z tym?

20180819_094420.jpg

20180819_094926.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągacz do wycieraczek kosztuje ok 20 zł. A przyda się na zaś.

Ściągasz wycieraczki , kratkę podszybia  i dla lepszego dostępu  warto ściągnąć też przegrodę .

I masz ładny dostęp.

Nie przeraź się tylko gdy zobaczysz ile tam syfu się zbiera.

Ja co pół roku biorę odkurzacz i kompresor i dmucham i odkurzaczem wyciągam.

A do tego przy okazji wymienisz sobie filtr pyłkowy kabinowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo. Ubywało i kapało.

 

Po zdjęciu podszybia co trwa moment można w miarę swobodnie wyjąć zbiorniczek. Do zbiorniczka "na wcisk" na gumowej uszczelce wciskana jest pompka. Z tej pompki wychodzą trzpienie na które naciągnięte są przewody od płynu. U mnie jeden trzpień miał jeszcze kolanko jako oddzielny element. To kolanko wyglądało jak zgrzane z dwóch części i właśnie na tym zgrzewaniu puściło i kapało.

 

Ja nie zdejmowałem wycieraczek. Wystarczy zluzować podszybie i usunąć grodzie silnika. Oczywiście jak zdemontujesz to będzie wygodniej.

Edytowane przez Krzysztof Wierzchoń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja od zawsze w merivie stosuje patent z kluczem nastawnym. na maskę daję gąbkę by jej nie porysować klucz zapieram od dołu o ramię wycieraczki a u góry o śrubę i ciągnę w górę aż puści. Ściągałem tak już kilka razy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi,

Na razie nie udało mi się ściagnąć tego ramienia bez ściągacza.
Owszem grodź silnika mogę odkręcić z jednej strony ale ledwo co rękę włożę żeby wymienić filtr kabinowy a nie dam rady wyjąć tego zbiorniczka.

 

Cytat

Nie przeraź się tylko gdy zobaczysz ile tam syfu się zbiera.

Ja co pół roku biorę odkurzacz i kompresor i dmucham i odkurzaczem wyciągam.

A do tego przy okazji wymienisz sobie filtr pyłkowy kabinowy


A już jak nabijałem klimę to mi niby wymienili filtr kabinowy fakt jest tam trochę śmieci, ale nie wygląda na zatkane>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zobaczysz ile ich będzie pod zbiorniczkiem i pod puszką z przekaźnikami.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez JacekPbio
      Dzień Dobry,
       
      Piszę w sprawie, która jest bardziej zapytaniem o sens naprawy niż o samą naprawę.
       
      Generalnie: Opel Meriva, 1.4 silnik, 90KM, 2005 rok - przejechane 215.000
       
      Objawy - czerwona kontrolka oleju vel słabe lub brak ciśnienia w ogóle. Objawy potwierdzone - wał korbowy i panewki w złym stanie. Zgodnie z opinią kilku mechaników stosowałem gęściejszy olej oraz motoDOC - i poniekąd przedłużałem agonię silnika. Przez  pewien czas takie rozwiązanie pomagało i przy wolnych obrotach kontrolka oleju nie zapalała się na czerwono nawet przy nagrzanym silniku. Dzisiaj, jakieś 350 metrów od domu raz a solidnie zapaliła czerwona kontrolka oleju. Wątpliwe by był to czujnik, choć może być i pompa oleju jednak nadal pozostaje zapytanie czy dalej brnąć w ewentualną diagnozę lub naprawy dość mocno uszkodzonego silnika. Poziom oleju jest w porządku, olej nie miesza się z płynem chłodniczym (sprawdzone).
       
      Koszty remontu silnika od  4 do 5 tys złotych (jeżeli nie więcej), czy w ogóle opłaca się remontować taki silnik czy nie lepiej  poszukać nowszego samochodu? Przyjmując remont silnika, jakie warsztaty na terenie Śląska są polecane, a jakie są odradzane. Przyjmując remont silnika na co mam zwrócić uwagę. Nowy-używany samochód to ceny zaczynają się od 25.000 zł ... + ewentualne nowe niespodzianki.
       
      Z  wstępnych rozmów to ... wliczane są również pierścienie + sprzęgło + planowanie głowicy + wał korbowy + ..... .
       
      Pozostałe elementy samochodu sprawdzone i wymienione, auto jest w dobrym stanie wizualnym, w  przypadku stanu technicznego ... to sprawy nie poprawi,  jeżeli napiszę że wszystko poza silnikiem jest w porządku (bo w 14 letnim aucie coś zawsze może polecieć) zatem poniekąd szkoda ....
       
      Jacek
    • Przez gadgetPDZ
      Hej,
      temat często wałkowany na różnych forach, ale na każdym z nich brakuje mi sensownej odpowiedzi. W mojej merivie 1.7 CDTI 2004r. nie załącza się pierwszy bieg wentylatora. Standardowo uruchamia się na kilka sekund na najwyższym biegu i wyłącza się (przy działającej klimie). Sprawdziłem już bezpieczniki i jeden od klimatyzacji był przepalony, więc go wymieniłem. Wymieniłem również brązowy przekaźnik (plik pobrane jpg). Niestety dalej nic nie działa. Postanowiłem dobrać się do rezystora klimatyzacji, który jest prawdopodobnie winowajcą (internet tak mówi). Mam problem natomiast z jego wymianą. Jestem totalnie zielony z elektryki i nie mogę znaleźć takiego modelu jak mam ja. W moim modelu są dwa przewody przylutowane do blaszek, a w internecie części zamienne są na 4 blaszki (link do zamiennika: https://allegro.pl/oferta/rezystor-dmuchawy-opel-corsa-c-2000-meriva-2003-7596166727). Proszę o informację, czy mogę zakupić ten z 4 blaszkami i przylutować do jakiś dwóch konkretnych?

      Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
       


    • Przez pietek
      Witam, czy ktoś może polecić jakiś serwis w Koszalinie lub okolicach gdzie potrafią wyregulować czujnik kąta skrętu kierownicy? Zdecydowałem się na zakup nowego, oryginalnego czujnika kąta skrętu zamiast niepewnej, używanej kolumny kierownicy i z usterką nie mogę się uporać od około 2 miesięcy:(. Już dwóch mechaników podchodziło do tematu i niestety bez większego powodzenia, ale odnoszę wrażenie że nie do końca mieli pojęcie o temacie (mimo wcześniejszych zapewnień że takie rzeczy to niemal od ręki). Będę wdzięczny za każdy namiar z polecenia (komuś naprawiali i jest zadowolony), lub posty od mechaników którzy znają sprawę.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.