Skocz do zawartości
freestylee71

Corsa C 1.7 Di Problem szarpie/kaszle

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na forum ,mamy problem z Corsą C 1.7 Di 2001.r teścia a mianowicie od samego kupna nie chodziła jak powinna. 
Do rzeczy auto po nocy do czasu zagrzania przerywało,dławi się,słychać takie dziwne jak na diesla terkotanie. Po nagrzaniu ustępowało a teraz w zasadzie nie da sie jechać więcej niż 110km/h bo szarpie autem , Czujnik położenia wału wymieniony bo był błąd z nim związany i błędów brak narazie. 
Auto było u 6 U 6 MECHANIKÓW którzy pompa,sterownik,i tak w kółko auto miało teoretycznie podmieniany sterownik pompy wtryskowej sztuk dwie i tak samo chodzi jak chodziła... Świece żarowe nawet nowe są bo pierwsze to wymienili... Rozrząd,oleje filtry wszystko zostało zrobione po kupnie a auto nadal więcej stoi niż jeździ i tak pół roku już.. Zbiornik czyszczony 2.5 cm gruzu/mułu/szlamu było na sitku (sprawdźcie swoje) 

 

Pssst  Wczoraj dostała sterownik pompy nadal bez zmian :/  Podpinany wczoraj pod Op-Com'a nic nie wykazał wszystko w normie... 

Dodam że dostała kiedyś dodatek do paliwa i to jej pomogło do czasu skończenia się dodatku :/ 

Dodaję film jak auto sobie pracuje na zimnym na ciepłym przerywa tak gdzieś przy 2.5-3 tyś powyżej idzie ok. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, freestylee71 napisał:

Podpinany wczoraj pod Op-Com'a nic nie wykazał wszystko w normie... 

 

 

 

A skąd te normy wzięte?

Diagnostyka powinna polegać na podłaczeniu się do komputera , wejściu w parametry pracy silnika i sprawdzenie poszczególnych parametrów z danymi serwisowymi.

Robiłeś tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak,gość który mi sprawdzał ogarnia trochę ople,i wszystkie czujniki,przepływka ok ,błędów brak... sił już mi brak do niej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie mu wyszło ciśnienie paliwa.?

Robił test EGR.?

Jak pracuje podciśnienie.?

Jaka jest kompresja.?

13 godzin temu, freestylee71 napisał:

Zbiornik czyszczony 2.5 cm gruzu/mułu/szlamu było na sitku (sprawdźcie swoje) 

 

 

Ja bym jeszcze poszedł tym tropem.

Pytanie ile tego syfu dotarło do pompy i wtrysków.

Czyli dokładne czyszczenie w/w części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, adam1954 napisał:

A jakie mu wyszło ciśnienie paliwa.?

Robił test EGR.?

Jak pracuje podciśnienie.?

Jaka jest kompresja.?

 Tego faktycznie nie sprawdził ,EGR zaślepiony, Dobrze postaram się poczyścić w jakiś sposób pompę i wtryski pytanie czy mamy tu na forum kogoś kto by wymienił pompę wtryskową na używaną sprawną. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalałem na pół baku  cały preparat STP do wtrysków zobaczymy co będzie za X km narazie 80 km trochę lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatek nie pomógł nic ,a w zasadzie jest jeszcze gorzej teraz. W czasie jazdy teraz wywala 0400 błąd od EGR który jest zaślepiony hmmmmm co myślicie ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś odpiłem przepławkę i jest lepiej,Czy mamy kogoś tutaj z Mazowieckiego kto były w stanie podłożyć na sztukę swój ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, freestylee71 napisał:

W czasie jazdy teraz wywala 0400 błąd od EGR który jest zaślepiony

 

 

Zaślepia się sprawny EGR.

Sprawdź sobie czy EGR działa i czy dostaje prąd.

Do tego sprawdź czy masz podciśnienie i jaka to wartość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze sprawdz ale nie amatorsko tylko pełna diagnostyka. Źle działający wtryskiwacz nie wygeneruje błędu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ok było auto u mechanika na wymianę pompy niestety nie udało mu się jej wymienić tzn nie miał jak ustawić ""nowej"" i nie podjął się ostatecznie (nie każdy musi rozumiem) ,Czy mógłby mi ktoś powiedzieć ew gdzie w Mazowieckim ew.Śląskim podjąłby się wymiany z jej poprawnym ustawieniem ?

 

Ps- kolejny mechanik potwierdził po przejechaniu się nią że coś jest z ciśnieniem paliwa/zaworem wydatku. (błędów nie ma w rzeczywistych parametrach ani zapisanych nic poprostu) 

Edytowane przez freestylee71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja trafiłem tu z wtryskiwaczami http://www.wtryskiwaczy.warszawa.pl/

Chłopaki z Białorusi z tego co się zorientowałem. Okazali się lepsi niż warsztat od lat naprawiający Ople. Pogadałem trochę z nimi czekając aż mi wszystko ustawią i wyglądało że są praktykami. Ceny znośne.

Nikogo na 100% nie polecam !!! Ja miałem pozytywne zakończenie nie zostawiając majątku - problem z układem wtyryskowym w 1.7cdti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, freestylee71 napisał:

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć ew gdzie w Mazowieckim ew.Śląskim

 

Zgłoś się do ArKosa do Siemianowic

 

Jest jeszcze warsztat w Kobiórze obok Tychów.

https://boschservicewulkan.pl/?gclid=EAIaIQobChMI2_Lc4MbU3wIVzOWaCh2MTAZAEAAYASAAEgKySvD_BwE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wasze podpowiedzi,Auto umówione do serwisu Diesla w Bytomiu zobaczymy czy wymiana pompy faktycznie wyeliminuje problemy z nią. Odezwę się za jakiś czas co i jak. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych jakby ktoś miał taki sam problem,wymiana pompy wtryskowej na używaną i danie tego do serwisu który zajmuje się naprawami Diesla na wymianę i jej ustawienie tylko bez jej sprawdzania w jakim jest stanie -Okazało się że auto odżyło i odzyskało moc i nie szarpie!!!!!!!! ;) Pozdrawiam

Edytowane przez freestylee71
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Król Julian
      Witam,
      Mianowicie mój Signum zaczął dziwnie szarpać. Dzieje się to podczas wciśnięcia i puszczania pedału gazu. Również czuć to gdy redukuje. Odczuwalne jest to na biegach 4,3,2. Jakieś sugestie 😔
      Zaczął to wyczyniać na trasie do Skandynawii.
      Ps. Przed wyjazdem był na serwisie. Rozrząd i oleje
    • Przez nicox
      Witam,
      od niedawna jestem właścicielem Corsy i już mam problemy.
      Odpalając na zimnym silniku pierwsze ok3sek wszystko OK a po tych 3sek zaczyna się dusić, rzucać silnikiem, strzelać a nawet gasnąć. Dzieję się tak aż do rozgrzania silnika.
      Komputer pokazał błąd sondy-wymieniłem obie, ale nie pomogło, tyle że nie pokazuje już błędów.
      Wymieniłem też czujnik temp powietrza na dolocie, świece, filtr powietrza.
      Ostatnio wyczyściłem też przeoustnicę i zrobiłem adaptację-pomogło ale nie do końca tj. trochę mniej szarpie i nie strzela ani nie gaśnie już, ale problem do końca nie rozwiązany.
      Mogę jeszcze coś sprawdzić? Brak błędów. myślałem o wymianie modułu cewki - ale to spory koszt, gumy nachodzące na świece nie są przerwane, przepalone itp.
       
    • Przez milakinia
      Witam,
      Problem z moją Corsą ciągnie się już od dłuższego czasu. Jest to Corsa B 1.4 X14XE '97 z gazem zwykłym. Rozpoczęło się mniej więcej pół roku od zakupu czyli w listopadzie. Auto po dłuższym postoju (ponad 24h) miało problem żeby odpalić na benzynie. Kończyło się odpalaniem na gazie. W grudniu problem się nasilił a nawet osiągnął apogeum pompa paliwa przestała działać - została wymieniona. Jednak problem słabego odpalania pozostał. Auto na benzynie nadal odpalało słabo (za 3, 5 czasem nawet 10 razem). Im było zimniej tym dłużej to trwało, silnik na zimnym silniku pracował bardzo nierówno, na ciepłym trochę lepiej ale nadal było coś nie tak. Problem występował tylko po dłuższym postoju (zimą dłuższy postój to nawet 8h pracy). Również zimą auto zostało sprawdzone na komputerze - nie wykazało to żadnych anomalii. W między czasie wymieniony został akumulator, sonda lambda, filtr paliwa, świece i kable, oraz systematycznie dolewany do paliwa preparat czyszczący wtryskiwacze/wspomagający wydajność paliwa oraz gdy auto zaczynało gorzej działać na gazie - regulacja gazu (zawsze skuteczna).
      Dziś auto na benzynie odpala ciągle za 3/5 razem, zaskakuje za każdym tylko od razu gaśnie. Przy dodaniu gazu po odpaleniu i przytrzymaniu delikatnie obrotów potrafi przy 3 razie utrzymać obroty. Przy większym dodaniu gazu tj. do ruszenia chyba zalewa wszytko bo odcina i gaśnie. Jazda na benzynie jest całkowicie niemożliwa, bo przy dodaniu lekko nawet gazu auto dławi się i traci moc. Przy większym dociśnięciu gazu ruszy ale potrafi również strzelić. Jedzie równo na zupełnym luzie a każde wciśnięcie gazu spowalnia auto.
      Jeszcze jedna obserwacja mi się nasunęła przez ostatnie pół roku, gdy jest sucho auto lepiej się zachowuje (szybciej odpala, mniej szarpie), gdy jest bardzo wilgotno jest znacznie gorzej.

      W miarę możliwości proszę o jakieś porady co może być przyczyną, albo co można jeszcze sprawdzić.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.