Skocz do zawartości

Opel Astra J 1.4 +lpg sedan 2018r. szarpie i buja


Gość Dumle

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Na wstępie chciałem się przywitać.

Czytuje regularnie forum, ale nigdy nie miałem potrzeby zakładać konta, aż do teraz.

Zacznę od początku, jestem posiadaczem OPEL ASTRA J 1.4 Turbo 140 KM 2018r LPG przebieg 40tys. od nowości kupiony w ASO.

Z autem w sumie nie mam żadnych problemów, rocznie robię coś koło 10k przebiegu, lecz jest jedna sprawa, która mnie irytuje.

Gdzieś tak od roku wyczuwalne są szarpania/bujanie.
Zgłaszałem to w marcu jak auto było na corocznym przeglądzie i badaniach technicznych, lecz nie potrafiłem dokładnie opisać problemu i pokazać tego podczas jazdy, w ASO powiedziałem, że jak:
*jadę autem w mieście to czasem potrafi szarpnąć podczas wciśnięcia sprzęgła
*przy puszczeniu gazu (hamowanie silnikiem) lub po dodaniu gazu potrafi szarpnąć/bujnąć
*bez różnicy czy PB, czy LPG
*jak jadę dynamicznie częściej jest to wyczuwalne, czyli jak przekroczę te 1800 obrotów i nie jechać jak "żółw".

W ASO sprawdzili auto komputerem przejechali się i nie zauważyli tego problemu.

W tym roku kupiliśmy żonie Corsę E 2015r 1.4 i w jej aucie bez różnicy czy puszczam gaz, czy dodaje, wciskam/puszczam sprzeglo nie ma takiego efektu i auto jedzie płynnie i komfortowo. Więc zaczęło mnie już to delikatnie denerwować, bo jak z kimś jadę to widzę jak nim buja przód tył jakbym był świeżo po kursie prawa jazdy i nie potrafił operować gazem/sprzęgłem.

Ostatnio znalazłem chwilę wolnego czasu, żeby sobie porobić testy.

I potrafię wywołać ten problem
*podczas jazdy na pierwszym biegu wystarczy, że rozkręcę silnik do 2000-2500 obrotów i puszcze gaz to zaczyn się hamowanie silnikiem i następuje takie 3-krotne lekkie bujnięcie budą, gdy obroty spadną do 1500 i wcisnę delikatnie gaz to jest wyczuwalne jedno szarpnięcie (to zrozumiałbym jakbym miał pod maską 300km i 500n)

*dodatkowo przy wyższych obrotach czasem jak wcisnę sprzeglo to czasem jest szarpnięcie (nawet nazwałbym to puknięciem gdzieś czegoś).

*przy wyższych prędkościach i biegach jest to o wiele mniej i rzadziej wyczuwalne.

Aktualnie nie mam czasu jechać do ASO i zawracać im głowę. Ale może ktoś z was wie co to może być, od czego itp.

Nie wiem, czy wrzuciłem post w odpowiednim miejscu, jak źle to proszę o przeniesienie. Dodam jeszcze, że przeszukałem całe forum, Google i nie znalazłem podobnego problemu.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym przeguby na półośkach.

Dla upewnienia się sprawdziłbym też wysprzęglik.

Przy najmniej go odpowietrzyć lub wymienić płyn( przepłukać świeżym)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności