Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.02.2019 o 17:01, Mery 11 napisał:

 

Witam, kolegów. Na dzień dzisiejszy zakończyłem walkę z podłączeniem wyświetlacza GID w mojej Mery. Wielodniową walkę wspomagali mi podpowiedziami i sugestiami Kolega Adam 1954, który podsyłał mi różnego rodzaju schematy, bardzo wdzięczny jestem mu za to i kolega Drahe, który podpowiadał gzie się wpiąć z kabelkami i co te kabelki robią na wyświetlaczu. 

Ja byłem tylko narzędziem, uzbrojony w op-coma chińskiego, dwie ręce, scyzoryk, lutownicę, kabelki i w piny że starej astry. Naładowany teorią i schematami przystąpiłem do montażu. 

Pracę rozpocząłem od podłączenia kabla od strony ECU. Czyli trzeba rozebrać złącze od ECU, / dolna patrząc z przodu samochodu poprawnej stronie / do pinu 47 (piny w złączu są podpisane) Kabel przeprowadziłem po wiązce, która idzie w prawo, za akut. I wchodzi w grodź, gdzie jest skrzynka z przekaźnikami i Komfortem. Odkręcamy trzy torxy i pod przekaźnikami idziemy do kabiny pod nogi kierowcy.

Jesteśmy w kabinie i już prosto do wyświetlacza. We wtyku GID wpinamy się w pin 16. Jak jesteśmy już przy Gidzie ,to wpinamy jeszcze dwa przewody .Jeden w pin 13 a drugi w pin 15 .( Jeśli ich nie ma )   Jak są to ok  nie musimy dokładać kabli , normalne Pin 13 Gida wpinamy do złącza X1 który jest w słupku przy nogach kierowcy  Złącze X1pin 6 . a pin 15 do złącza X1 pin 18 . składamy wszystko do kupy .I micha  się cieszy z wyników pracy jakę włożyliśmy . Dzięki bardzo Adamowi 1954 i Drahe wielkie :ok::brawo:

Niie pisałem że trzeba zdemontować ramiona wycieraczek plastykowe podsztnie , Lepsze dojście do grodzi i skszynki z komfortem . powodzenia w przeróbkach ,Aw mery indexs code do Gida t 27 . Na op-com china jest tylko trzeba go skopiować z innego folderu , ale to już inna bajka 

 

 

Witam,

możesz dokładniej opisać jak dokładałeś przewód z pinem do wtyczki ECM?

Chodzi mi o to, czy rozbierałeś całą wtyczkę, czy tylko pokrywkę górną i po wyjęciu blokady włożyłeś go od góry?

Jak rozebrać tą wtyczkę żeby nie zepsuć jej? Może masz zdjęcia?

Wtyczki miałeś Boscha (metalowa klamra zapinająca) czy Delphi (plastikowa klamra zapinająca).

Druga sprawa to którędy poprowadziłeś przewód przez obudowę BCM?

Jest tam taka guma i zrobiłeś otwór, czy razem z całą grubą wiązką.

Trzecia sprawa to który sygnał (przewód) odpowiada za brak temperatury silnika i zużycie paliwa?

Po zamontowaniu nie pokazuje temperatury silnika w ukrytych funkcjach i bak dawki paliwa - zużycia chwilowego.

Do wyświetlacza dochodzą wszystkie 23 kabelki.

Odkryłem, że brak jest przewodu z modułu ECM pin 47 do gniazda X5 pin 29.

Wstawiam zdjęcia przerobionego wyświetlacza KU dwuliniowego na trzywierszowy BP

 

Screenshot_20210420-183843_Gallery.jpg

Screenshot_20210420-184050_Gallery.jpg

Edytowane przez duswal

 

  • 1 miesiąc temu...

A czy ktoś mógłby pomóc aby uruchomić taki GID w Merivie ?

 

Silnik 1.4 16V Twinport w benzynie . Meriva z 2007r. Widzę jakieś schematy ale to chyba nie dla tego silnika?

Radio z wyświetlaczem od Merivy.

 

Szkoda że nie ma opisu ze zdjęciami. Jak ja będę robić to zdjęcia zapodam tylko niech może ktoś pomoże.

 

 

2021-06-01_151145.jpg

2021-06-01_151203.jpg

20210531_155544.jpg

Edytowane przez Navia

 

A w czym dokładnie jest problem, co zrobiłeś, co nie działa?

Trzeba sprawdzić, ile jest przewodów w wiązce do wyświetlacza i czy wszystkie mają połączenia (piny) we wtyczkach z lewej strony (kierowca) pod słupkiem A na dole przy progu..

Edytowane przez duswal

 

Co zrobiłam ? Policzyłyśmy ile przewodów jest w kostce od wyświetlacza. Jest 14 czyli coś brakuje ? 

Chętnie obejrzałybyśmy lub przeczytalibyśmy instrukcję demontażu osłony słupka no i jak dostać się do wtyczki od pompy paliwa.. 

Jak otworzyć kostkę aby dodać przewód?

Są takie informacje na forum ?

 

2 godziny temu, Navia napisał:

Chętnie obejrzałybyśmy lub przeczytalibyśmy instrukcję demontażu osłony słupka

https://dixi-car.pl/doc/instrukcje/Instrukcja-Opel-Meriva-I.pdf

 

 

 

 

Reszta jeżeli chodzi o schematy to ściągnij sobie Tis 2000 V116.0 D

Tam są do Mery wszystkie schematy

 

adam1954 a co z wtyczką ? Można to jakoś otworzyć ?

 

No i do tego czujnika paliwa też jakoś by się dostać. 

 

Nie rozbieralem więc nie wiem .

Ale trzeba poszukać zatrzasków i delikatnie podważać.

Na pewno się da

 

Ściągnęłam TISa ale nie da się go uruchomić na 64bit systemie. Kurde transfer z chomika poszedł na marne.

tis.jpg

 

Też tak mam.....

Próbuj na virtualu postawić.

 

Ja mam na wirtualu  z postawionym XP

Więc nic straconego

 

Ale co sprawdziłem to pin 47 u Mery11 to u Ciebie będzie pin 35

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności