rafalgrzegorz Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 Ja bym jeszcze sprawdził wcześniej zawory - skoro wali kompresją z I cylindra. A na marginesie - ja bym robił to co masz tylko nie u tego mechanika - bo widać że się mu nie chce tego robić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/2/#findComment-703435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 4 godziny temu, adam1954 napisał: To wychodzi że masz pierścienie do roboty na 1 cyl Nie jestem mechanikiem ale wg.mnie sama wymiana pierścieni to "reanimacja trupa" tak że jak remont to całość,czyli szlif + honowanie głowic,tłoki,pierscienie,głowica do sprawdzenia ... . Co do szlifu to trzeba wyciągać blok?czy da się to zrobić na aucie? I co ważne ile by kosztował taki remont zakładając że sam bym robił? Części z najniższej półki totalnie nie wchodzą w grę,wiadomo ryzyko... . Moje pojęcie z mechaniką jest takie że kiedyś z ojcem zrobiliśmy remont C-330 -poziom skomplikowania silnika w oplu podobny więc może się uda.. .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/2/#findComment-703440 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 Jeżeli chodzi o remont to dopiero po rozebraniu można widzieć co jest w silniku. Jakie są cylindry itp. Chcesz robić połowę gruntownego remontu. Nie wiem czy się będzie opłacało. Według mnie to jeszcze byś mógł korby sprawdzić i wał. Ale to myślę że nieopłacalny koszt. Szlifu bloku nie zrobisz na aucie. Musisz zawieźć do szlifierza. Decyzję o tym jak będziesz naprawiał można podjąć dopiero po zdjęciu głowicy. Wtedy dopiero będzie widać co jak .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/2/#findComment-703443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 Ja myślę że Adaś ma rację. Wszystko wyjdzie po zrzuceniu głowicy i wtedy dopiero można podjąć decyzję co dalej. Nie koniecznie trzeba robić szlif wału i cylindrów gdy trzymają wymiary i nie ma owalu - jednak te silniki są twardsze niż w Ursusie. Kupienie silnika gdy nie ma się pewności co do jego kondycji to loteria a i tak pasowało by go rozebrać i wymienić uszczelnienia i rozrząd. Ale to twoja decyzja co zrobisz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/2/#findComment-703448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 Nie dało mi to spokoju i zmierzyłem krzywki wałka-wszystkie mają ten sam wymiar więc ok. . Zmierzyłem też te blaszki co są pod wałkiem i dociskają szklanki. I tu ciekawostka-druga blaszka pierwszego cylindra miała 9mm ,natomiast cała reszta równo 10mm. Czyż by ta wytarta blaszka powodowała dmuchanie w dolot i muła?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/2/#findComment-703457 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 19 minut temu, omega napisał: Zmierzyłem też te blaszki co są pod wałkiem i dociskają szklanki O jakich ty blaszkach piszesz W Y20DTH jest hydrokorekcja https://opel.7zap.com/pl/car/z02/e/12/23-0/ Co do kompresji to moja pomyłka Faktycznie jest 25-28   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/2/#findComment-703458 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 11 godzin temu, adam1954 napisał: O jakich ty blaszkach piszesz W Y20DTH jest hydrokorekcja https://opel.7zap.com/pl/car/z02/e/12/23-0/ To co na schemacie jest oznaczone jako 12. Co do pierścieni to musi być do Y20dth czy może być X20dth? Tłoki w silnikach X20 i Y20 są te same a różni się tylko ten górny pierścień? Wato dopłacić i kupić lepsze pierścienie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/2/#findComment-703464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 12 to jest na chłopskie tłumaczenie dźwignia krzywki. W tym przypadku gdy masz hydrokorekcję zaworów on nie odgrywa żadnej roli. Jedynie co ja podejrzewam że jest nie z tego kompletu , czyli ktoś z tym silnikiem już robił   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/2/#findComment-703489 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Tę krzywkę kupiłem wczoraj na szrocie z VB.Dałem 10zł.Jest równo 10mm. Auto idzie zaraz na linkę i jedziemy do innego mechanika na pomiar kompresji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/2/#findComment-703498 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Kompresja u innego mechanika cyl2/3/4 26bar cyl.1 25bar. Ale grzebałem w rozrządzie to widocznie coś się poprawiło.No chyba że manometr inaczej mierzy... . Ten mechanik co dziś byłem to chyba kumaty,do zdjął wąż dolotu przyłożył rękę i jak poczuł wiatr to powiedział,że mam zarżniętą głowicę,bo jak by nie domykał jeden zawór to były by podmuchy wiatru.Natomiast u mnie dmucha ciągle-i to na tyle mocno że dmucha w filtr powietrza.Jak by problemem były pierścienie,to silnik kopcił by na niebiesko i musiał bym dolewać często olej.A w ub.roku nic nie dolałem,bo nie było takiej potrzeby. Wychodzi że wymiana pierscieni i remont głowicy starczy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/2/#findComment-703529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.