Gość laki7 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 1,4 16v 90km lub 1.6 16v 100km wagowo oraz wymiarowo są praktycznie identyczne z 1,2 16v 75 orginalnie występującym w agili i 1,8 16 125km . Wszystko jedna rodzina silników small block serii x lub z . Więc jeśli już 16 zaworów to tylko 1,8 . Z18xer odpada ze względu na brak hydrauliki . Dodatkową wadą szesnastek w oplu jest raczej nie sprzyjająca charakterystyka przebiegu mocy i momentu , nie sprzyjająca poruszaniu się po mieście . Po przepatrzeniu tego forum odkryłem dodatkowy , wielki plus przemawiający za silnikiem x16szr 75km - możliwość adaptacji osprzętu z silnika c16se 100km. Minus to raczej dostępność tych części , aczkolwiek myślę że sterownik od c14se dzisiaj będzie mój. Pompkę 3bar odpuszczam, ponieważ agila będzie głownie jezdzić na gazie . I teraz pytanie znowu do was . Czy mam szukać koniecznie dolotu z c16se czy spokojnie jak się trafi z c14se to też będzie ? Następne pytanie czy po konwersji na wielopunkt zasilając to blosem wykorzystam tą modyfikację ? Czy jednak od razu instalować sekwencje , najpierw full group a po zmianie na multi ? Nie powiem , ciekawi mnie blos i jazda tylko na lpg. Blos z reduktorem lovato leżą w garażu , podobnie jak stag 4+ zawoli zeta n oraz wtryski hany. Jeszcze raz przepraszam za tyle pytań ale tematem gm interesuje się od tygodnia i mam sporo do nadrobienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/2/#findComment-705835 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Dzisiaj znowu jestem mądrzejszy o kilka nurtujących mnie wcześniej rzeczy. Tak więc miski we wszystkich x16szr są bardzo podobne , wszystkie mają immo , po konwersji na wielopunkt przyda się kolektor dolotowy z lanosa o większej średnicy kanałów , wiązki z cxxse sa identyczne . Jeśli jednak zostanę przy mono , postaram się pobawić z przepustnicą c18nz , a wiele na to wskazuje . Narazie sprawa zamachu i prawej łapy nierozwiązana . Jeśli chodzi o zamach to jeśli nic sensownego nie dobiorę to zostaje na 200 z 1,6 8v - powinno się zmieścić ? oraz skrzyni f12. Z rzeczy które dziś udało mi się skompletować to kolektor rurowy z c20xe - szukam flanszy do 8v w rozsądnych pieniądzach. Gratis dostałem podstawę do chłodnicy oleju , ale raczej ona poczeka na lepsze czasy. Do agili wpadły z omegi combi manetki z tempomatem oraz regulacją wycieraczek i sterowaniem midem a do bagażnika mechanizm silniczka z linką do tempomatu.Narazie bez sterownika . Niestety nie ma szans na zamontowanie jakiegoś sensownego tłumika końcowego - za mało miejsca między tylną belką a zderzakiem . Zmęczony kwasiak remusa pójdzie przed belkę , a szkoda bo na półce czekał irmscher z ładnymi końcówkami . Chyba jednak nie uda mi się skończyć w tym tygodniu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/2/#findComment-705877 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Ja tak spytam , jak jest potem z zarejestrowaniem takich swapów?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/2/#findComment-705946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 mam pod maska 3,0 a w dowodzie 1,6   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/2/#findComment-705947 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 To uważaj, żeby komuś nie przyłożyć. Drogiemu komuś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/2/#findComment-705948 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Przecież ja ten swap zrobiłem tydzień temu . To pomyśl sobie teraz ze dwa dni po zakupie agili kupiłem drugą po dachowaniu tylko i wyłącznie dla większych , wentylowanych tarcz i zacisków, dla większych tylnych bębnów i grubszego stabilizatora . Wnętrze gratis . Zauważ że zamontowałem jej amortyzatory i sprężyny wartości podobnej do zakupu agili. Dopiero pozniej wziołem się za swap . To teraz możesz się domyślać co jest zamontowane w bmw , gdzie szlaki są przetarte dużo bardziej od gm. Po za tym w mieście w którym mieszkam mamy tor kartingowy , gdzie często można udoskonalić swoją technikę jazdy . Do transportu aut nieprzystosowanych do ruchu drogowego służy mi własna autolaweta . Niestety mieszkamy w kraju gdzie nasze zarobki bardzo utrudniaj życie według zasad państwa. Odnośnie przyłożenia komuś drogiemu znam dwa takie przypadki . Wszystkie zakończyły się dobrze - oc sprawcy , mimo rzeczoznawcy itp . Dużo gorszym problemem są auta z niesprawnym zawieszeniem amortyzatorami , hamulcami i łysymi oponami . Na szczęście jest ich coraz mniej. Ale i tak najważniejsza jest głowa kierowcy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/2/#findComment-705949 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Nie boję się takich bmw Z ciekawszych miałem 3 razy okazję z panamerą i wygrałem. Jednym razem aż skrzynia zmieliła się Jeśli poważnie traktujesz swoją zabawkę, to masz na pewno założony 2JZ. 9/10 drifterów bmw ma go założonego, bo jednostki bmw nie dają rady.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/2/#findComment-705951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Nie , nie traktuje tego poważnie . Pod maską prawie zwykłe m54 . Chociaż w mieście są ciekawe furki jak 200sx z 1jz , e36 z b234 , mocna 80 quattro z 800km e36 m50bt , plus kilka seryjnych . Niestety to bardzo drogi i czasochłonny sport na który nie mam czasu , pieniędzy ani umiejętności . Bmw z racji wykonywanej pracy i dostępu do części. Fakt takie bmw nie nadają się na mocny street tak jak auta z miasta na tor. Mi zawsze podobały się niepozorne sleepery , najlepiej w dieslu. Kiedyś muszę jeszcze zbudować coś z om606 - pompa z om603 czeka w garażu. Scena driftingowa bardzo szybko sie zmienia . Na poczatku były m50 i m30 pózniej m60 i m62 , następnie japońce , jakieś diesle , znowu bmw tylko z turbo a teraz to już nawet elektryki. Nie sposób nadążyć . Ale stary dobry sleeper będzie zawsze na czasie . Mój opelek ma być troszkę mocniejszą serią z dostosowanym do tego zawieszeniem. Agila to k-car z zawieszeniem podobnym do matiza nienadającym się do jakiegokolwiek ścigania nawet na prostej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/2/#findComment-705953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Dzisiaj na pułkę trafiły kompletne zwrotnice z tarczami wentylowanymi i zaciskami przód oraz komplet piast na tarczach tył z zafiry a . Wszystko oczywiście 5x110 . Po wstępnych przymiarkach przód powinien w miare pasować . Mocowanie amora p&p , wachacz również tylko z końcówkami drążków trzeba pokombinować ponieważ dłuższy jest wąs . Zaadoptować wygięte końcówki i dopasować długość - wykonalne . Tył trzeba robić nowe otwory w belce , ręczny do ogarnięcia . Zapomniałem tylko sprawdzić zgodność średnicy przegubu. Stalówki z omegi robiły by robotę. Ale to temat na przyszłość . W środku poprowadzona instalacja do podgrzewania foteli z vectry b , niestety nie podobają mi się ori przyciski - przydały by się z astry f lub vectry a . Zestaw czeka na jakieś sensowne fotele , koniecznie ciemne .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/2/#findComment-705978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Po tygodniowym , przymusowym pobycie w domu - kontuzja , praktycznie na miejscu trafiła się dawca . Astra g 2001r z silnikiem y17dt . Silnik ładnie odpala i pracuje lecz po nagrzaniu gaśnie i odpala dopiero po wystygnięciu - usterka układu paliwowego , czyli idealny silnik na mdti w agili . Z problemów to skrzynia z dti jest na hydraulice a z cdti lince. Będę próbował zpiąć silnik ze skrzynią z 1,3 na sprzęgle 220 - ori dti 205 . Turbo zostaje seria - nie chce laga na mieście . Wydech zostaje z cdti 1,75 możliwe ze uwolniony z końcowego . Cooler trzeba będzie jakiś dobrać ponieważ na ori nie ma miejsca a z cdti jest mikroskopijny . Zagadką dla mnie jest grzanie świec oraz podłączenie obrotomierza . Z wskaznikiem temperatury płynu i podłączeniem wentylatora nie powinno być problemu . Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/2/#findComment-706205 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.