Gość laki7 Opublikowano 8 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 Dzisiaj z astry wyleciał silnik ze skrzynią . Jest zaskakująco lekki i kompaktowy jak na starego diesla . Wyleciało większość osprzętu łącznie z pompą wtryskową . W obudowie rozrządu sucho więc raczej zostanie . Ori sprzęgło 205 z dti do wymiany a najlepiej do zmiany na większe . Niestety zamach 220 1,3 cdti nie pasuje . Ciekawe czy podpasuje jakiś większy zamach lub komplet z silników gm ? Skrzynia niestety jest na wodziki a agila przystosowana jest do linek . Skrzynia z 1,3 cdti pasuje , zostają większe półosie i obudowa sprzęgła pomieści 220 . Plan na jutro zamontować pompę z tc4 ee1 , zrobić instalację elektryczną i dopasować sprzęgło z rozrusznikiem . Zobaczymy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Fajnie, jakbyś jakies fotki porobił, a nie na sucho czarujesz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706480 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 To nie jest żaden projekt aby mu tworzyć fotorelację . Ot zwykła zmiana silnika w ramach marki gm . Ale kilka zdjęć zrobiłem , raczej dla samego siebie . Trafiłem na to forum bardziej z potrzeby zasięgnięcia kilku cennych porad . Brak zainteresowania tematem jasno uwidacznia że mało osób jest ciekawych lekkiego modzenia w dieslu isuzu , a już tym bardziej w agili. Wracając do tematu cennych rad bardzo by mi się przydała informacja jaką falę w pompie wtryskowej mam zastosować . Czy zostawić tą co jest czy zmienić na tą z pompy ze sterowaniem elektronicznym z przedwtryskiem? , pamiętając że jest to silnik na wtrysku bezpośrednim . Następna sprawa to czy pod skrzynie f17 zmieszczę płaskie sprzęgło z c20xe? Nie ukrywam że do wszystkiego , no prawie wszystkiego dojdę sam ale wasza pomoc zaoszczędziła by mi trochę pieniędzy i mnustwo czasu . Możliwe że wyważam już otwarte drzwi , chyba że to forum działa inaczej i jest to wiedza tajemna ? może zadaje zbyt błache pytania lub wręcz przeciwnie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Ja na klekotach się nie wyznaję, więc nie wiem. Pytanie o skrzynię - myślę, że tak, ale tu znów nie wiem na 100%, nie robiłem nic takiego, ja miałem zawsze F16, F18, F20 zakładane....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706492 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 42 minuty temu, laki7 napisał: Brak zainteresowania tematem jasno uwidacznia że mało osób jest ciekawych lekkiego modzenia w dieslu isuzu , a już tym bardziej w agili. To nie że mało osób jest ciekawych. Ciekawi są wszyscy. Ale z 80 % użytkowników tego forum wysługuje się mechanikami w prostych sprawach a co dopiero zabawy w swapy Nie mówiąc już o kosztach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706494 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Ok . Postaram się wrzucić w miarę chronologicznie kilka zdięć z prac przy opelku . Niestety jest to często utrudnione gdyż dłubie po pracy i w większości brakuje mi czasu na zdjęcia . Ja37 przeczytałem cały Twój temat i naprawdę zastanawiałem się nad x20se . Zasypał bym cię mnustwem czasem niedorzecznych pytań . Postawiłem na diesla , będzie trudniej ale też będzie fajnie . Jak się uda to wszystko opiszę , może się przyda jakiemuś użytkownikowi astry g lub corsy c któremu padł komp lub pompa , lub jako alternatywa dla chipa. Dzisiaj znowu jestem mądrzejszy . Tak więc agila to japończyk ! Tylko tu i w wagonie stosowano skrzynie f12 , skrzynia z 1,3 cdti też jest stworzona do tego silnika , a raczej jej obudowa sprzęgła . Nie mieści się do niej ani zamach z c20xe ani z y17dt . Ori zamach z cdti fiatowskiego nie pasuje na wał z dti isuzu . Samą skrzynię z 1,3 diesla da się przykręcić na cztery śruby do bloku 1,7. Niestety nie pasuje rozrusznik , za płytka jest obudowa sprzęgła . Można rzezbić blok albo obudowę sprzęgła . to ostateczność a jeszcze dochodzi kwestia sprzęgła . Najprawdopodobniej musiało by być z agili pb rozstoczone pod wymiar tarczy i docisku 205 y17dt. Rozrusznik został by z cdti z przerobionymi otworami na śruby w bloku . Łatwiej by było połączyć z ori skrzynią isuzu tylko jest kilka problemów. Pierwszy czy da się przełożyć sterowanie z wodzików na linki? Drugi czy przegub wewnętrzny z 1,3 podejdzie mi na skrzynie z 1,7 ? - to sprawdzę jutro . Trzeci trochę mniejszy czy dam radę połączyć ori łapy z agili pb lub diesla ze skrzynią od astry 1,7? Dzięki Ja37 z przekładką wysprzęglika z hydro na linkę nie będzie problemu . Ewentualnie spróbował bym spiąć przeguby ze skrzyni 1,7 ze półosiami z agili 1,3 . Narazie trzyma mnie sterowanie biegami . Plus jest taki ze łapa od strony rozrządu idealnie zgra się z poduszką od agili 1,3 cdti . Naprawde odkrywam amerykę . Dobra , a teraz co do kosztów to narazie nie jest zle , a będzie jeszcze lepiej . Agila 1,0 kosztowała poniżej 1000 , agila cdti po dachowaniu także oraz astra g z 1,7dti nie wyszła mnie więcej. Graty jak kolektor wydechowy z c20xe , sprzęgło 228 , blos , manetki , tempomat , kierownica od merivy , ori radio cd , amory koni adjustable , springi z gwintu okrągłe 400 . Ale agila i astra plus 800 na złomie , sprzęgło z cdti 200 , trzy katalizatory plus 700 oraz został cały przód z astry , silnik i kupa gratów z agili i ładne i proste alu 15 6j z astry które okazały się proste . Najlepsze jest to że po demontażu katalizatora w agili 1,0 silnik odżył . Pracuje równo jak na trzy cylindry , dobrze wchodzi na obroty , nie kopci i co najważniejsze trzyma fabryczne sprężanie . I idzie na sprzedaż . Więc na razie co chodzi o koszta jest dobrze , nie licząc swojego czasu po pracy od jakiegoś miesiąca .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706501 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 Fajniesie czyta, ciekawi mnie ten temat. jak nie odpisuję, to sie nie przejmuj, czytam, a po prostu nie mam nic do powiedzenia Rób jakieś foty;)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706546 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 12 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 Wczoraj trafił się kupiec na silnik 1,0 12v . Więc dwie godziny po pracy i silnik na zewnątrz . W poniedziałek czeka mnie montaż . Co chodzi o swap y17dt do agili to jeśli nie uda mi się przełożyć wybieraka zmiany biegów ze skrzyni f17 1,3 do skrzyni z 1,7 to biorę małą skrzyneczkę f12 pod pachę i idę szukać nowego silnika . Oby tylko nie okazał się jedynym pasującym 1,2 16v . Teoretycznie powinno się udać bo jedna i druga skrzynia to f17 tylko z innym dzwonem i wybierakiem , ale w praktyce różnie to bywa . Jeszcze bardziej opel namieszał w sprzęgłach . Zamach w c20xe i y17dt mają po osiem otworów do mocowania do wału lecz rozstaw jest inny , a tarcze ma inny frez . Zamach w 2,0 jest płaski , w 1,7td garnkowy a w 1,0 agili wypukły z łożyskiem w środku i sześcioma otworami . Tarcze w dieslach mają gruby frez a pb rzadki . Idąc w benzynę trzeba by było ztoczyć wypukły zamach na płasko i zamontować docisk z tarczą od 2,0 pb , tylko teraz pozostaje kwestia odległości łożyska od docisku czyli siły docisku . W bmw jest prosty patent na płynna regulację odległości łożyska sprzęgłowego z zewnątrz , z kanału w przypadku zmiany grubego dwumasa na cienki jednomas. Tutaj trzeba by było wszystko dokładnie pomierzyć i zastosować tulejkę dystansową między łożysko a widełki lub przedłużać wysprzęglik w przypadku hydro. To na razie moje gdybania teoretyczne . Plan na ten tydzień jest przełożyć wybierak , dopasować półosie , spiąć z silnikiem , odpalić na palecie i wstępnie wyregulować. Jak się uda to wtedy będę może kombinował ze sprzęgłem. 2.0 dtl ma tarcze na gruby frez i średnicę 228 . Tylko czy rozstaw śrub do wału pasuje do silnika isuzu ? Jeśli nie to ztoczenie zamachu na płasko , tarcza z 2,0 td a docisk z 2,0 pb i rzezba jak wyżej z wysprzeglikiem . Druga opcja to odelżona seria 205 z 1,7.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706576 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 12 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 c20xe też były płaskie sprzęgła i garnki. U siebie mam garnek z z20let i sprzęgło z c20xe właśnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706585 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laki7 Opublikowano 12 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 Jest duża szansa że zabieg zmiany wybieraka biegów w skrzyni f17 silnika isuzu powiedzie się . Rozstaw śrub jest identyczny a mechanizmy wewnątrz wyglądają bardzo podobnie . Półosie z agili 1,3 cdti pasują do skrzyni 1,7 dti. Otwory montażowe na łapę z tyłu są identyczne , na łapę z boku także są - brawo opel . Jeśli wszystko się uda sprzęgło zostanie raczej ori 205 z odelżonym zamachem . W turbo dieslu daje to niesamowite efekty , przetestowane osobiście . Małe turbo w lekkiej agili na mniejszych oponach będzie wstawać dużo wcześniej , silnik dużo szybciej wkręcać na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.