Skocz do zawartości

Agila A swap


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj z astry wyleciał silnik ze skrzynią . Jest zaskakująco lekki i kompaktowy jak na starego diesla . Wyleciało większość osprzętu łącznie z pompą wtryskową . W obudowie rozrządu sucho więc raczej zostanie . Ori sprzęgło 205 z dti do wymiany a najlepiej do zmiany na większe . Niestety zamach 220 1,3 cdti nie pasuje . Ciekawe czy podpasuje jakiś większy zamach lub komplet z silników gm ? Skrzynia niestety jest na wodziki a agila przystosowana jest do linek . Skrzynia z 1,3 cdti pasuje , zostają większe półosie i obudowa sprzęgła pomieści 220 . Plan na jutro zamontować pompę z tc4 ee1 , zrobić instalację elektryczną i dopasować sprzęgło z rozrusznikiem . Zobaczymy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706434
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

To nie jest żaden projekt aby mu tworzyć fotorelację . Ot zwykła zmiana silnika w ramach marki gm . Ale kilka zdjęć zrobiłem , raczej dla samego siebie . Trafiłem na to forum bardziej z potrzeby zasięgnięcia kilku cennych porad . Brak zainteresowania tematem jasno uwidacznia że mało osób jest ciekawych lekkiego modzenia w dieslu isuzu , a już tym bardziej w agili.  Wracając do tematu cennych rad bardzo by mi się przydała informacja jaką falę w pompie wtryskowej mam zastosować . Czy zostawić tą co jest czy zmienić na tą z pompy ze sterowaniem elektronicznym z przedwtryskiem? , pamiętając że jest to silnik na wtrysku bezpośrednim . Następna sprawa to czy pod skrzynie f17 zmieszczę płaskie sprzęgło z c20xe? Nie ukrywam że do wszystkiego , no prawie wszystkiego dojdę sam ale wasza pomoc zaoszczędziła by mi trochę pieniędzy i mnustwo czasu . Możliwe że wyważam już otwarte drzwi , chyba że to forum działa inaczej i jest to wiedza tajemna ? może zadaje zbyt błache pytania lub wręcz przeciwnie ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706484
Udostępnij na innych stronach

Ja na klekotach się nie wyznaję, więc nie wiem.

Pytanie o skrzynię - myślę, że tak, ale tu znów nie wiem na 100%, nie robiłem nic takiego, ja miałem zawsze F16, F18, F20 zakładane....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706492
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, laki7 napisał:

Brak zainteresowania tematem jasno uwidacznia że mało osób jest ciekawych lekkiego modzenia w dieslu isuzu , a już tym bardziej w agili.

 

 

To nie że mało osób jest ciekawych.

Ciekawi są wszyscy.

Ale z 80 % użytkowników tego forum wysługuje się mechanikami w prostych sprawach a co dopiero zabawy w swapy

Nie mówiąc już o kosztach

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706494
Udostępnij na innych stronach

Ok . Postaram się wrzucić w miarę chronologicznie kilka zdięć z prac przy opelku . Niestety jest to często utrudnione gdyż dłubie po pracy i w większości brakuje mi czasu na zdjęcia . Ja37 przeczytałem cały Twój temat i naprawdę zastanawiałem się nad x20se . Zasypał bym cię mnustwem czasem niedorzecznych pytań . Postawiłem na diesla , będzie trudniej ale też będzie fajnie . Jak się uda to wszystko opiszę , może się przyda jakiemuś użytkownikowi astry g lub corsy c któremu padł komp lub pompa , lub jako alternatywa dla chipa.

 

Dzisiaj znowu jestem mądrzejszy . Tak więc agila to japończyk ! Tylko tu i w wagonie stosowano skrzynie f12 , skrzynia z 1,3 cdti też jest stworzona do tego silnika , a raczej jej obudowa sprzęgła . Nie mieści się do niej ani zamach z c20xe ani z y17dt . Ori zamach  z cdti fiatowskiego nie pasuje na wał z dti isuzu . Samą skrzynię z 1,3 diesla da się przykręcić na cztery śruby do bloku 1,7. Niestety nie pasuje rozrusznik , za płytka jest obudowa sprzęgła . Można  rzezbić blok albo obudowę sprzęgła . to ostateczność a jeszcze dochodzi kwestia sprzęgła . Najprawdopodobniej musiało by być z agili pb rozstoczone pod wymiar tarczy i docisku 205 y17dt. Rozrusznik został by z cdti z przerobionymi otworami na śruby w bloku . Łatwiej by było połączyć z ori skrzynią isuzu tylko jest kilka problemów. Pierwszy czy da się przełożyć sterowanie z wodzików na linki? Drugi czy przegub wewnętrzny z 1,3 podejdzie mi na skrzynie z 1,7 ? - to sprawdzę jutro . Trzeci trochę mniejszy czy dam radę połączyć ori łapy z agili pb lub diesla ze skrzynią od astry 1,7? Dzięki Ja37 z przekładką wysprzęglika z hydro na linkę nie będzie problemu . Ewentualnie spróbował bym spiąć przeguby ze skrzyni 1,7 ze półosiami z agili 1,3 . Narazie trzyma mnie sterowanie biegami . Plus jest taki ze łapa od strony rozrządu idealnie zgra się z poduszką od agili 1,3 cdti . Naprawde odkrywam amerykę .

Dobra , a teraz co do kosztów to narazie nie jest zle , a będzie jeszcze lepiej . Agila 1,0 kosztowała poniżej 1000 , agila cdti po dachowaniu także oraz astra g z 1,7dti nie wyszła mnie więcej. Graty jak kolektor wydechowy z c20xe , sprzęgło 228 , blos , manetki , tempomat , kierownica od merivy , ori radio cd , amory koni adjustable , springi z gwintu okrągłe 400 . Ale agila i astra plus 800 na złomie , sprzęgło z cdti 200 , trzy katalizatory plus 700 oraz został cały przód z astry , silnik i kupa gratów z agili i ładne i proste alu 15 6j z astry które okazały się proste . Najlepsze jest to że po demontażu katalizatora w agili 1,0 silnik odżył . Pracuje równo jak na trzy cylindry , dobrze wchodzi na obroty , nie kopci i co najważniejsze trzyma fabryczne sprężanie . I idzie na sprzedaż . Więc na razie co chodzi o koszta jest dobrze , nie licząc swojego czasu po pracy od jakiegoś miesiąca .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706501
Udostępnij na innych stronach

Fajniesie czyta, ciekawi mnie ten temat.

jak nie odpisuję, to sie nie przejmuj, czytam, a po prostu nie mam nic do powiedzenia :)

Rób jakieś foty;)

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706546
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trafił się kupiec na silnik 1,0 12v . Więc dwie godziny po pracy i silnik na zewnątrz . W poniedziałek czeka mnie montaż .

Co chodzi o swap y17dt do agili to jeśli nie uda mi się przełożyć wybieraka zmiany biegów ze skrzyni f17 1,3 do skrzyni z 1,7 to biorę małą skrzyneczkę f12 pod pachę i idę szukać nowego silnika . Oby tylko nie okazał się jedynym pasującym 1,2 16v . Teoretycznie powinno się udać bo jedna i druga skrzynia to f17 tylko z innym dzwonem i wybierakiem , ale w praktyce różnie to bywa . Jeszcze bardziej opel namieszał w sprzęgłach . Zamach w c20xe i y17dt mają po osiem otworów do mocowania do wału lecz rozstaw jest inny , a tarcze ma inny frez . Zamach w 2,0 jest płaski , w 1,7td garnkowy a w 1,0 agili wypukły z łożyskiem w środku i sześcioma otworami . Tarcze w dieslach mają gruby frez a pb rzadki . Idąc w benzynę trzeba by było ztoczyć wypukły zamach na płasko i zamontować docisk z tarczą od 2,0 pb , tylko teraz pozostaje kwestia odległości łożyska od docisku czyli siły docisku . W bmw jest prosty patent na płynna regulację odległości łożyska sprzęgłowego z zewnątrz , z kanału w przypadku zmiany grubego dwumasa na cienki jednomas. Tutaj trzeba by było wszystko dokładnie pomierzyć i zastosować tulejkę dystansową między łożysko a widełki lub przedłużać wysprzęglik w przypadku hydro. To na razie moje gdybania teoretyczne . Plan na ten tydzień jest przełożyć wybierak , dopasować półosie , spiąć z silnikiem , odpalić na palecie i wstępnie wyregulować. Jak się uda to wtedy będę może kombinował ze sprzęgłem. 2.0 dtl ma tarcze na gruby frez i średnicę 228 . Tylko czy rozstaw śrub do wału pasuje do silnika isuzu ? Jeśli nie to ztoczenie zamachu na płasko , tarcza z 2,0 td a docisk z 2,0 pb i rzezba jak wyżej z wysprzeglikiem . Druga opcja to odelżona seria 205 z 1,7.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706576
Udostępnij na innych stronach

c20xe też były płaskie sprzęgła i garnki.

U siebie mam garnek z z20let i sprzęgło z c20xe właśnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706585
Udostępnij na innych stronach

Jest duża szansa że zabieg zmiany wybieraka biegów w skrzyni f17  silnika isuzu powiedzie się . Rozstaw śrub jest identyczny a mechanizmy wewnątrz wyglądają bardzo podobnie . Półosie z agili 1,3 cdti pasują do skrzyni 1,7 dti. Otwory montażowe na łapę z tyłu są identyczne ,  na łapę z boku także są  - brawo opel .  Jeśli wszystko się uda sprzęgło zostanie raczej ori 205 z odelżonym zamachem . W turbo dieslu daje to niesamowite efekty , przetestowane osobiście . Małe turbo w lekkiej agili na mniejszych oponach będzie wstawać dużo wcześniej , silnik dużo szybciej wkręcać na obroty.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86231-agila-a-swap/page/4/#findComment-706631
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności