Skocz do zawartości

Przeładowanie akumulatora


Gość amarcik1423

Rekomendowane odpowiedzi

Gość amarcik1423

Witam Serdecznie. Po krótko opiszę sprawę.
1. Kupiłem auto Opel Astra J 2010r. 1.6 Benzyna. Po dwóch dniach zamontowałem gaz. Po dwóch dniach akumulator się rozładował, więc go naładowałem i jeździłem dalej. Po tygodni akumulator całkowicie padł, napięcie 5v przy założonych klemach. Kupiłem nowy. Ten padł po 3 tygodniach... Oddałem auto do elektryka, twierdzi, że wszystko w aucie jest w porządku. Dali mi nowy akumulator ( w tamtym uwzględnili reklamację ) Założyłem w piątek na wieczór, w sobotę zrobiłem może 20km, dzisiaj rano w niedziele akumulator padł, napięcie 5v, przy założonych klemach, 8,8 przy odpiętych. Napięcie ładowania podczas rozruchu silnika 15v, później spada do 14,80v. Jakieś porady ? Instalatorzy od gazu sprawdzali instalację nie widzą tam swojej winy. Nie mam pojęcia, co może być nie tak, akumulator pada po dwóch dniach, to jest nie możliwe a jednak. Pozdrawiam.

Instalacja gazowa - Stag najnowszej generacji + emulator.

Edytowane przez amarcik1423

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 15V wydaje się ok. pół volta za dużo, ale może to być błąd miernika, zawsze możesz wejść w menu ukryte (choć nie wiem jak jest to w astrze) i tam jest podawane napięcie aku). No i założyłbym w szereg amperomierz (najprościej na klemę masową), jeżeli nie chcesz stracić żadnych ustawień, to najpierw zrób prowizoryczne połączenie przewodem z klemy do masy, zdejmij potem klemę i połącz amperomierz (po pewnym połączeniu miernika rozłącz połączenie prowizoryczne do masy i sprawdził jaki jest pobór prądu na wyłączonym silniku (i zapłonie). Chyba masz dokładne cęgi na prąd stały o bardzo niskim zakresie (ja posiadam takie, które wykrywają z minimalnym błędem nawet kilkadziesiąt mA), to nie musisz nic robić, tylko pomiar. I wszystko będziesz wiedział, bo nie bardzo wierzę w to przeładowanie... no i przydałoby się podpiąć kompa i sprawdzić, czy nie ma jakiś błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość amarcik1423

Panowie dzięki za odpowiedzi.

ja37
Oni twierdzą, że wszystko jest w porządku, ale coś w to nie wierze, bo po założeniu instalacji aku padł po tygodniu... Teraz zrobię test i odłączę instalację gazową, pojeżdżę tydzień, zobaczymy jak AKU.

bogoes
Postaram się we wtorek wykonać te pomiary, bo ciężko z czasem, ale jeśli auto wróciło od elektryka, gdzie stało 2 dni... Myślę, że zrobił wszystkie pomiary dokładnie, ale wiadomo, czasem lepiej samemu sprawdzić.

wesol
Robiłem test. Aku bez instalacji wieczorem: 12,80. Rano 12,60. Aku z instalacją taki sam spadek prądu.

Akumulator to VOLTMASTER pojemność 55. Teraz już na pewno nie uwzględni reklamacji. Jednak Panowie, no jeśli po dwóch dniach aku pada całkiem ! No coś tutaj ewidentnie jest nie w porządku, a to ładowanie mówicie ok ? Bo jeden elektryk tak spanikował, że nie kazał nawet autem jeździć... Jednak czytałem na różnych forach i takie ładowanie w tych modelach na rozruchu jest ok.

Edytowane przez amarcik1423

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, amarcik1423 napisał:

Robiłem test. Aku bez instalacji wieczorem: 12,80. Rano 12,60. Aku z instalacją taki sam spadek prądu.

 

 

Źle zrozumiałeś.

Poczytaj jak się robi pobór prądu na postaoju.

Ty piszesz o napięciu a tutaj chodzi o prąd czyli Ampery

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, amarcik1423 napisał:

Akumulator to VOLTMASTER pojemność 55. Teraz już na pewno nie uwzględni reklamacji. Jednak Panowie, no jeśli po dwóch dniach aku pada całkiem ! No coś tutaj ewidentnie jest nie w porządku, a to ładowanie mówicie ok ? Bo jeden elektryk tak spanikował, że nie kazał nawet autem jeździć... Jednak czytałem na różnych forach i takie ładowanie w tych modelach na rozruchu jest ok.

Masz możliwość zajrzenia do celi akumulatora? Jeśli jest to kwasowy to powinien mieć kilka komór z celami, tam gdzie zalewane są kwasem, przykładowo gdy pojeździsz chwile to odkreć/wyciągnij ten kapsel i zobacz okiem/latarką czy ten kwas nie wrze tak jak woda w czajniku, jeśli będzie wrzał/utleniał się tak konkretnie to znaczy, że prąd/napięcie ładowania jest za duże i uszkadza akumulator. Mógł paść regulator napięcia w alternatorze i są takie skutki, w takim przypadku ugotujesz następny akumulator. A jeśli jest gdzieś zwarcie na instalacji to prąd będzie uciekał szybko z akumulatora. Wyciągać bezpieczniki i mierzyć spadek napięcia/prądu na akumulatorze. 

 

Uważaj na ten kwas i klemy bo mogą być gorące, BHP przede wszystkim ;) 

Edytowane przez WariatPSM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upływność to pomiar amperomierzem włączonym w szereg. Auto musi być zamknięte a maska też powinna mieć zamek zamknięty. Odczekać z kilka minut i wtedy zanotować pobór. Z tego co podajesz czyli że po postoju auta napięcie wynosi 5 czy 8 volt można wnioskować że coś wyciąga prąd czyli duża upływność. Wietrze że będzie co najmniej z pół ampera albo i więcej. Przeładowania raczej nie będzie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość amarcik1423

WariatPSM
Niestety, nie mogę zajrzeć do celi akumulatora.

wesol
Dzwoniłem do elektryka, który badał auto przez 2 dni. Mówi, że wszystko pomierzył, nic nie wskazywało na rozładowywanie akumulatora, a napięcie w tym modelu przy rozruchu 15v to normalna sprawa.

Panowie, na razie dużo mam pracy, nie pomierzyłem tego ale... Jeżdżę od 3 dni już bez podpiętej instalacji gazowej i nic się nie dzieje, pociągnę tak do końca tygodnia. Do gazowników dzwoniłem, powiedzieli, żeby przyjechać to wymienią całą elektrykę i tak pewnie zrobię, bo nie podoba mi się ten gaz.... Najprawdopodobniej to jakieś zwarcie, albo ten emulator... No nie wiem, na pewno napiszę jak potoczyła się ta dziwna sytuacja, bo już 3 akumulatory padły !!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość amarcik1423

Problem rozwiązany !

Byłem u instalatorów  ( w sumie to Tata, bo miał wolne) i nie chcieli się za bardzo przyznać ale... zaczęli strasznie mieszać.... Podpięli któryś z kabelków, prawdopodobnie od sterownika, pod bezpiecznik, który nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki podaję prąd. Przepieli pod inny i problem się rozwiązał. Jeśli ktoś będzie miał podobny, to nie dajcie instalatorom za wygraną ! 

Edytowane przez amarcik1423
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności